Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آستانه سالروز تاسیس این سازمان، در جمع کارکنان ستاد ارتش اظهار کرد: ۴۰ سال پیش این سازمان به پیشنهاد رهبر معظم انقلاب و تأیید بنیانگذار جمهوری اسلامی امام خمینی (ره) تأسیس شد و با رهبری‌های این دو امامین حکیم انقلاب، امروز برخوردار از نعمت ارتش مکتبی و معنویت محور هستیم که جزو افتخارات ماندگار نظام اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه هدف از تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، ترویج و تعمیق باور‌های دینی در میان کارکنان ارتش و خانواده‌های آنان است، افزود: ارتش امروز یک ارتش کاملاً معنوی و معنویت‌محور است و جزو افتخارات ماندگار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

محمدحسنی با بیان اینکه گواه ما در معنویت‌محور بودن ارتش، نشان‌های افتخاری است که امام و رهبری به ارتش اعطا فرموده‌اند، عنوان کرد: بیان تمامی آن نشان‌ها زمان زیادی می‌طلبد، اما بنده به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم. رهبر انقلاب فرمودند که ارتش کلمه طیبه است. ایشان همچنین فرمودند که ارتش نمایشگاه بزرگی از ارزش‌های اسلامی است.

وی با استناد به روایتی از امام حسین (ع) گفت: در روز عاشورا، امام (ع) به اهل بیت و یارانش وصیت کرد که خودتان را برای مشکلات و امتحانات سخت آماده کنید و نگران نباشید و بدانید خداوند حامی و حافظ شماست و عاقبت به خیری و پیروزی نهایی در انتظار شماست، مراقب باشید سخنی بر زبان جاری نکنید که از شأن و منزلت شما کاسته شود.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش خاطرنشان کرد: ما نیز در شرایط سخت اقتصادی امروز با پیروی از اهل بیت امام حسین علیه‌السلام باید مراقب باشیم تا مبادا در برابر یزیدیان زمان سخنی بر زبانمان جاری شود که از شأن و منزلت مسلمانی و انقلابی گریمان کاسته شده و مورد سوء استفاده دشمن قرار گیرد.

محمدحسنی، عزت و اقتدار امت اسلامی را در اطاعت از ولایت، امامت و رهبری خواند و افزود: وقتی فرمانی از سوی رهبر معظم انقلاب صادر می‌شود ارتش به جای چرایی، راه‌های چگونگی اجرای مطلوب آن را وجهه همت خود قرار می‌دهند.

وی با اشاره به نقش موثر سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در رسیدن ارتش به نقطه مطلوبی از معنویت گفت: برنامه‌های دینی و فرهنگی مختلفی در این سال‌ها از سوی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اجرا شده است.

نماینده ولی فقیه در ارتش عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) در رابطه با دینداری ارتش می‌فرماید «نقش شما برادران عقیدتی سیاسی در رساندن ارتش به نقطه مطلوب نقش بسیار موثری است». موجب افتخار است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) از کارکرد عقیدتی سیاسی رضایت دارند.

گفتنی است در این مراسم از تعدادی از جانبازان، پیشکسوتان و کارکنان ممتاز اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ارتش پدافند هوایی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش معنویت محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه همواره در صحنه حضور دارد

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی، امروز_ شنبه هشتم اردیبهشت- ماه در دیدار با حجت‌الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی، اظهار کرد: تمام اقدامات و عملکرد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای معارف اسلامی و مطابق مسائل دینی و قرآنی است.

وی با بیان اینکه سپاه همواره در صحنه حضور دارد و با ایمان و اعتقاد در کنار سایر نیروهای مسلح خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کند، گفت: سپاه خود بصیر است و بصیرت‌دهی می‌کند و همچنین نهادی مذهبی، دینی و اعتقادی و ترویج دهنده این مسائل است.

بیگدلی در ادامه با اشاره به برگزاری جلسات بصیرتی در نهاد نمایندگی سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان، ادامه داد: در سال گذشته بیش از ۲۳ هزار جلسه بصیرتی در استان برگزار شد و بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در مجموع در این جلسات حضور پیدا کردند.

این مسئول با بیان اینکه پیشرفت‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و عزت و قدرتمندی این نهاد بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: سپاه سازمانی مکتبی بوده و از بازوان اصلی انقلاب است.

وی با بیان اینکه مجموعه عقیدتی سیاسی در سپاه در طول سال، برنامه‌های معرفتی و دینی مختلفی برگزار می‌کند، گفت: ما به این مکتب و نظام می‌بالیم و تحت فرمان ولی امر مسلمین امام خامنه‌ای در این مسیر خدمت می‌کنیم.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با اشاره به حدود ۴۰۰ عنوان برنامه پیش‌بینی شده برای هفته عقیدتی و سیاسی در استان گفت: دیدار با خانواده‌های معظم شهدا، حضور در نماز جمعه و اجتماعات مختلف برای تبیین مباحث عقیدتی و سیاسی، برگزاری همایش حکمت مطهر از جمله این برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد: مسابقات قرآن و آثار شهید مطهری، مسابقات ورزشی، زنگ سپاس از مقام معلم، نشست‌های معرفتی و بصیرتی، تولید محتوا بر اساس آثار شهید مطهری و به اشتراک‌گذاری آنها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و برگزاری نمایشگاه کتاب نیز از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی است.

کد خبر 748373

دیگر خبرها

  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • عقیدتی سیاسی سپاه به دنبال تعمیق معنویت در علم است
  • پاسداران خود را در راه امنیت مردم فدا می‌کنند
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • مبانی تئوری و فکری محکم اسلام علت ماندگاری انقلاب اسلامی است
  • سپاه همواره در صحنه حضور دارد