Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@13:13:53 GMT

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم رئیس‌جمهور بلاروس

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۴۲۶۱

موافقت اتحادیه اروپا با تحریم رئیس‌جمهور بلاروس

یک منبع دیپلماتیک اروپا اعلام کرد که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تحریم رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، یک منبع دیپلماتیک اروپا امروز (دوشنبه) به خبرگزاری روسی «تاس» گفت که وزرای خارجه اتحادیه اروپا با تحریم «الکساندر لوکاشنکو»‌رئیس‌جمهور بلاروس موافقت کرده‌اند.

این منبع دیپلماتیک در این خصوص گفت: «وزرای خارجه (اتحادیه اروپا) در خصوص یک موضع مشترک در ارتباط با افزودن [رئیس‌جمهور] الکساندر لوکاشنکو به لیست تحریم‌ها به توافق رسیدند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: لوکاشنکو: هیچ سلاحی به ایروان و باکو نداده‌ایم آمریکا ۸ مقام بلاروس را تحریم کرد

این منبع اروپایی مدعی شده است که تحلیف لوکاشنکو بعد از برگزیده شدن بعنوان رئیس‌جمهور بلاروس، یکی از دلایلی است که دیپلمات‌های اروپایی تصمیم به افزودن نام وی به لیست تحریم‌ها گرفته‌اند.

پیش از این، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز قبل از ورود به جلسه شورای اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه گفت به همکاران خود در اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده علیه «الکساندر لوکاشنکو» رئیس‌جمهور بلاروس تحریم اعمال کنند.

این دیپلمات آلمانی افزود: من پیشنهاد کردم روند تصویب بسته جدید تحریم‌ها را آغاز کنیم و لوکاشنکو هم جزء افرادی است که قرار است تحریم‌ها علیه او اعمال شود.

کشورهای اروپایی به دنبال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری بلاروس و اعلام پیروزی الکساندر لوکاشنکو، نتیجه انتخابات را نپذیرفته و از مخالفان لوکاشنکو از قبیل «سوتلانا تیخانوفسکایا» حمایت کرده‌اند.

طبق اعلام کمیسیون انتخابات بلاروس، لوکاشنگو با بیش از ۸۰ درصد آرا پیروز و تیخانوفسکایا نفر دوم شد. رهبر مخالفان بلاروس اما مدعی است در انتخابات تقلب شد.

تیخانوفسکایا مدت کوتاهی بعد از اعلام نتیجه انتخابات، از بلاروس به لیتوانی گریخت و در آنجا در حال انجام دیدارها و رایزنی‌ها با مقام‌های آمریکایی و اروپایی است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ بلاروس هایکو ماس الکساندر لوکاشنکو اتحادیه اروپا اروپا لوکاشنکو الکساندر لوکاشنکو رئیس جمهور بلاروس اتحادیه اروپا وزرای خارجه تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • ناکامی متا در مقابله با اطلاعات نادرست پیش از انتخابات
  • توصیه عجیب لوکاشنکو به ورزشکاران بی‌طرف در المپیک پاریس
  • پیگیر لایحه امنیت شغلی کارگران هستیم | با تهدید‌ها و تحریم‌ها نمی‌توانند ملت را متوقف کنند
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • رئیسی: تحریم‌ ایران به نتیجه نرسیده