Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز پبا 17 هزار و 560 واحد کاهش به ارتفاع یک میلیون و 579 هزار واحد ایستاد؛ ارزش معاملات هم به بیش از 21 هزار میلیارد تومان رسید و مالکیت 22 میلیارد سهم دست به دست شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام در سومین روز هفته پس از چهار روز سبز؛ قرمز پوش شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاملات بازار سرمایه امروز دوشنبه با افزایش عرضه‌ها آغاز به کار کرد و شاخص کل بورس در همان ساعت نخست قرمز پوش اما شاخص هم وزن سبز رنگ بود که با افزایش فشار فروش، شاخص هم وزن هم منفی شد.

بازار سهام در روز جاری برخلاف روز گذشته کاملا تسلیم فروشندگان بود و عمده نمادهای در کف قیمتی معامله می‌شدند؛ هر چند ارزش و حجم معاملات بالا بود ولی در دقایقی پایانی معاملات اکثر نمادها با صف فروش بسته شدند.

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز میانی هفته افت 17 هزار و 560 واحد به یک میلیون و 579 هزار و 565 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با کاهش 2538 واحد رقم 416 هزار و 447 واحد را ثبت کرد.

معامله گران امروز در بورس بیش از 19 میلیارد و 310 میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب یک میلیون و 669 هزار معامله و به ارزش 16 هزار و 404 میلیارد تومان دادوستد کردند.

ارزش کل معاملات بازار سرمایه (بورس و فرابورس) در روز جاری به بیش از 21 هزار و 865 میلیارد تومان رسید و مالکیت 22 میلیارد و 326 میلیون سهم و اوراق مالی جابه‌جا شد.

ارزش و حجم کل معاملات نسبت به روز قبل به ترتیب 11 و 39 درصد افزایش یافت.

ارزش معاملات خرد سهام هم به بیش از 16 هزار و 451 میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها بر خلاف روز گذشته در روز جاری 1387 میلیارد تومان از بازار خارج کردند.

شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، سرمایه‌ گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر و معدنی و صنعتی چادرملو در افت شاخص بورس بیشتر اثر را داشتند و در مقابل پالایش نفت اصفهان و ایران خودرو با بیشترین تاثیر منفی مانع افت بیشتر شاخص شدند.

نمادهای بانک ملت، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه‌ گذاری ایرانیان، بانک تجارت و بانک صادرات ایران پر بیننده‌های بورس بودند.    ایران خودرو با 3.31 میلیارد سهم، سایپا با 2.55 میلیارد سهم، بانک تجارت با 1.69 میلیارد سهم، سرمایه گذاری مالی سپهرصادرات با 941 میلیون سهم و بانک صادرات با 934.4 میلیون سهم بیشترین حجم معاملات را داشتند.    

 

شاخص کل فرابورس 196 واحد منفی به 18 هزار و 279 واحد رسید.     ارزش معاملات فرابورس امروز با دست به دست شدن 3 میلیارد و 16 میلیون سهم و اوراق مالی در قالب یک میلیون و 392 هزار معامله به بیش از 5461 میلیارد تومان رسید.   شرکت‌های سنگ آهن گوهرزمین، سرمایه‌ گذاری مالی سپهر صادرات، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، پتروشیمی زاگرس و  ذوب آهن اصفهان در کاهش شاخص فرابورس بیشترین نقش را داشتند و در مقابل هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه و بانک دی مانع  افت بیشتر شاخص شدند.   سرمایه‌ گذاری پویا، بانک دی، ذوب ‌آهن اصفهان، پتروشیمی تندگویان، سرمایه‌ گذاری صبا تامین، پلیمر آریاساسول و سرمایه‌ گذاری توسعه و عمران استان کرمان نمادهای پربیننده فرابورس بودند.  

   انتهای پیام

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیارد تومان رسید میلیون سهم میلیارد سهم یک میلیون شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه) بازار سهام، با ۵ هزار و ۱۸۶ واحد کاهش معادل ۲۳ صدم درصد به دو میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۱ واحد رسید.

به گزارش مشرق، شاخص هم وزن نیز با ۱۹۲ واحد افزایش معادل ۳ صدم درصد در محدوده ۷۵۱ هزار و ۳۷ واحد قرار گرفت.

نمادهای فملی، فارس، فولاد، شبندر، کگل، تاصیکو و وبملت از نمادهای تاثیر گذار منفی بر شاخص کل بورس بودند. اما نمادهای وامید، سدشت، کویر، غبشهر، ثفارس، وکغدیر و وبانک با تاثیر مثبت از کاهش بیشتر شاخص کل ممانعت کرد.

نمادهای شستا، ذوب، غبهشر، فملی، فولاد، خودرو، و توس و خساپا هم از نمادهای پرتراکنش بر بازار سهام بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ۷ واحد افزایش به عدد ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد رسید.

نمادهای مادیرا، وهور، سپیدار، بپاس، آریان، فصبا و بساما از نمادهای با تاثیر منفی و نمادهای آریا، توسن، غصینو، کزغال، ثپردیس و حسینا از نمادهای با تاثیر مثبت بر بازار فرابورس امروز بودند.

بازار امروز سهام شاهد ۲۴۱ نماد مثبت برابر ۵۶۵ نماد منفی بود. ۵۳ صف خرید مقابل ۵۲ صف فروش تشکیل شد. خالص ورود و خرج پول حقیقی هم امروز به منفی ۸۴ میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز ۷ میلیارد و ۱۲۰ میلیون سهام را به ارزش ۲ هزار و ۹۵۶ میلیارد تومان دست به دست کردند.

ارزش دلاری امروز بازار سرمایه نیز ۲۳۴ میلیارد دلار بود.

دیگر خبرها

  • خروج نقدینگی از بازار سرمایه ادامه‌دار شد
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • بورس امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • آینده بورس در چند پرده
  • پیش‌بینی بورس در هفته سوم اردیبهشت ۱۴۰۳/ پیشتازی فولادی‌ها و پالایشی‌ها در این هفته
  • پیش بینی بورس یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سفارش‌های حمایتی بازارساز با نزدیک شدن شاخص کل بورس به نقاط خاص