Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - شرکت پتروشیمی امیرکبیر پیشنهاد افزایش 100درصدی سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق العاده ارائه کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی امیرکبیر، شرکت پتروشیمی امیرکبیر پیشنهاد افزایش 100درصدی سرمایه این شرکت را به مجمع عمومی فوق العاده ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد و در صورت موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده،سرمایه شرکت از مبلغ 3,600,000,000,000 ریال (سه هزار وششصد میلیارد ریال)به مبلغ 7,200,000,000,000 ریال(هفت هزار ودویست میلیارد ریال)،معادل 100درصد و از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی افزایش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این پیشنهاد با توجه به برآورد از سودآوری شرکت در سال های آتی و به منظور اصلاح ساختار مالی،کاهش ریسک اعتباری شرکت و افزایش ظرفیت استقراضی از سوی هیات مدیره به مجمع عمومی فوق العاده ارائه شده است.
پتروشیمی امیرکبیر،از بدو تاسیس یعنی از سال 76 تاکنون،یک بار افزایش سرمایه 100درصدی را در سال 83 تجربه کرده و سرمایه آن از سال 1390 تاکنون 3600000 میلیون ریال برآورد و اعلام شده است.اما پتروشیمی امیرکبیر تصمیم دارد تا برای تامین سرمایه در گردش جهت استمرار فعالیت ها و نیز به منظور تامین قسمتی از پیش پرداخت قرارداد تامین خوراک اتان سرمایه شرکت را معادل صددرصد افزایش دهد. افزایش سرمایه در صورت تصویب مجمع عمومی فوق العاده آثار مطلوبی بر ارزش سهام شرکت و در پی آن افزایش منافع سهامداران در پی خواهد داشت.
شایان ذکر است که پتروشیمی امیرکبیر جهت حل مشکل تاریخی کمبود خوراک پایدار و اقتصادی اتان برای کوره های الفین خود،اقدام به انعقاد قرارداد با پالایشگاه گازی بیدبلند کرده است که این قرارداد و تامین خوراک،منجر به تولید با ارزش افزوده اتیلن و متعاقب آن افزایش حاشیه سود شرکت خواهد شد.
شرکت پتروشیمی امیر کبیر در حال حاضر دارای 3600000000 سهام و 3600000000000ریال سرمایه است که 52 درصد آن متعلق به بانک رفاه کارگران می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شرکت پتروشیمی امیرکبیر مجمع عمومی فوق العاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک

شهرام محسنی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی اظهار کرد: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه رسیدگی‌کننده با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه ورزشی اصفهان مستلزم ورود سرمایه‌های خُرد مردمی است
  • برنامه های و اهداف شرکت گلتاش در سال ۱۴۰۳
  • سازمان اسناد ملی ایران به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی کتاب هدیه کرد
  • «رامهرمز» ظرفیت مناسبی برای تولیدات پایین دستی پتروشیمی دارد
  • افزایش شرکت های بورسی در کرمانشاه
  • برخورد سازمان تعزیرات با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • نخستین بار در صنایع پتروشیمی کشور صورت گرفت؛ تبدیل وضعیت کلیه نیروهای پیمانکار به قرارداد مستقیم با پتروشیمی امیرکبیر
  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟