Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-06@22:41:45 GMT

بورس هنوز نرخ دلار را باور نکرده است!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۴۶۳۶

صراط: بورس اوراق بهادار تهران در دو روز گذشته روند رو به رشد داشت، به گونه‌ای که روز گذشته با افزایش بیش از ۵۵ هزار واحد روبه‌رو شد، اما امروز روند کاهشی به خود گرفته و در پایان معاملات شاخص کل ۱۷ هزار و ۵۶۰ واحد کاهش یافت و به رقم یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۵۶۵ واحد رسید.

به گزارش فارس، همچنین شاخص کل بورس با معیار هم‌وزن با کاهش ۲ هزار و ۵۳۸ واحد به رقم ۴۱۶ هزار و ۴۴۷ واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز در بورس تهران بیش از ۱۹.۳ میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب ۱.۶ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۱۶ هزار و ۴۰۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز همه نماد‌های بورس قرمزپوش بوده که حاکی از کاهش شاخص بورس است، شاخص کل بورس امروز نسبت به روز قبل ۱.۱ درصد کاهش یافته شاخص قیمت با معیار وزنی ارزشی ۱.۱ درصد افت کرد همچنین شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر یک ۰.۶۱ درصد کاهش یافتند.

شاخص آزاد شناور نسبت به روز قبل ۰.۹۶ درصد کاهش یافت. شاخص بازار اول بورس یک درصد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس ۱.۱ درصد کاهش یافت.

امروز نماد‌های پالایش نفت اصفهان و ایران‌خودرو بیشترین اثر تقویتی شاخص بورس را داشتند و برعکس نماد‌های فولاد مبارکه، ملی مس، هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی تأمین، گل‌گهر و چادرملو به ترتیب بیشترین اثر کاهش در شاخص بورس را داشته‌اند.

نماد‌های پربیننده در بورس تهران شامل بانک ملت، ایران‌خودرو، فولاد مبارکه، ملی‌مس، پتروشیمی سرمایه ایرانیان، بانک تجارت، بانک صادرات و پالایش نفت بندرعباس بوده‌اند.

اوضاع امروز در فرابورس ایران هم تعریف چندانی نداشته و شاخص کل در پایان معاملات با کاهش ۱۹۶ واحد به رقم ۱۸ هزار و ۲۷۹ واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون و ۲۲۸ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله گران در فرابورس ایران بیش از ۳ میلیارد سهام و یا اوراق مالی در قالب ۱.۳ میلیون نوبت معامله و به ارزش ۵ هزار و ۴۶۱ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نماد‌های هلدینگ معدنی خاورمیانه و بانک دی بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشتند و برعکس نماد‌های سنگ آهن گهرزمین، صندوق سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، صبا تأمین، پتروشیمی زاگرس، ذوب‌آهن اصفهان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نماد‌های پربیننده در فرابورس شامل بانک دی، پتروشیمی تندگویان، ذوب‌آهن اصفهان، صبا تأمین، آریا ساسول، توسعه و عمران استان کرمان و کشت صنعت شهداب ناب خراسان بوده‌اند.   به نظر می‌رسد از دلایل مهم ریزش شاخص بورس در روز دوشنبه عجله سهامداران حقیقی برای فروش سهام خود و همچنین تقاضا برای فروش سهام عدالت است.

همچنین با توجه به اینکه قیمت دلار مرتب در حال افزایش است برخی افراد پول‌های خود را می‌خواهند به دلار تبدیل کنند در حالی که بررسی‌ها نشان می‌دهد بازدهی سرمایه در بورس طی بلندمدت از همه بازار‌ها از جمله بازار ارز، مسکن و طلا بالاتر است.

همچنین امروز خبر رسید باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات در قالب داراسوم از طریق بورس عرضه می‌شود البته هنوز این طرح در دولت به تصویب نرسیده و مراحل تصویب خود را طی می‌کند که در صورت تصویب حدود ۲۴ هزار میلیارد تومان سهام باقیمانده دولت در سه بانک خصوصی شده در قالب صندوق دارا سوم به مردم ارائه می‌شود.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: بورس بازار سرمایه شاخص بورس بورس اوراق بهادار اوراق بهادار صراط میلیارد تومان بیشترین اثر درصد کاهش شاخص بورس شاخص کل ۱ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.45 درصد افزایش به 2312 دلار و 19 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش 0.51 درصدی به 2320 دلار و 30 سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه 0.4 درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/15

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، 12 درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گرانبه، قیمت نقره با 1.76 درصد افزایش به 27 دلار و 16 سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش 0.7 درصدی  955 دلار و 80 سنت معامله می‌شود.

انتهای پیام/2

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ریزش ۲۰ هزار واحدی شاخص کل بورس
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت/ افت ۵ هزار واحدی شاخص
  • افت بیش از ۵ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • گزارش روزانه بورس ۱۶ اردیبهشت؛ افت ۵ هزار واحدی شاخص کل
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳