Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:59:23 GMT

خراسان بزرگ کارخانه بازیکن‌سازی هندبال است

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۴۷۵۰

خراسان بزرگ کارخانه بازیکن‌سازی هندبال است

ایسنا/خراسان رضوی رییس فدراسیون هندبال گفت: از مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی تقاضا دارم اجازه ندهند چراغ هندبال خراسان رضوی و سبزوار خاموش شود، زیرا این استان کارخانه بازیکن‌سازی هندبال کشور است.

علیرضا پاکدل ظهر امروز در حاشیه مجمع انتخابی هیات هندبال خراسان رضوی اظهار کرد: خراسان رضوی ریشه در هندبال کشور دارد و امکان نداشته که نامی از مشهد و سبزوار در کنار نام هندبال قرار نگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسان همواره در هندبال کشور نقش داشته و همیشه ملی‌پوش، مربی و داور تراز اول در کشور داشته‌ و تیم‌هایش جزو مدعیان قهرمانی در لیگ‌های ایران بوده‌اند. هر زمان که هندبال خراسان رضوی قوی بوده، تیم ملی هندبال نیز قدرت داشته است.

وی افزود: دوست داشتم که یک تیم از خراسان رضوی در لیگ برتر کشور حضور داشته باشد و حتی تا یک هفته به آغاز لیگ تلاش کردیم که حداقل یک تیم از خراسان رضوی در لیگ برتر حضور یابد، اما این اتفاق عملی نشد و از این بابت متاسفم. علی شعبان‌پور مدتی در سبزوار تلاش کرد سربداران را حفظ کند، اما حریف مشکلات مالی نشد.

رییس فدراسیون هندبال خراسان رضوی ادامه داد: در حال حاضر تنها نقطه‌ روشن هندبال خراسان رضوی تیم بانوان اشتادسازه مشهد است که با کمک اصغر سهمی فعال است. باید به مرور زمان با استفاده از ظرفیت نیروهای بومی برای هندبال خراسان پشتوانه‌سازی کنیم.

پاکدل خطاب به علیزاده، رییس جدید هیات هندبال خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هرچه سریع‌تر باید نواب رییس هیات هندبال استان را با هماهنگی اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی مشخص کنید. قطعا باید از ظرفیت و مشاوره جامعه و پیشکسوتان هندبال خراسان استفاده کنید. انتظار داریم یک هیات رئیسه قوی در هیات هندبال خراسان رضوی تشکیل شده و مشکلات هندبال استان را حل کنید.

وی عنوان کرد: در چند روز گذشته که بازی‌های لیگ برتر را تماشا می‌کردم، در هر تیم، دو تا سه بازیکن خراسانی و مشهدی حضور داشتند. چهار بازیکن شاخص تیم ملی جوانان نیز خراسانی هستند. حیف است که این ظرفیت در خراسان رضوی وجود داشته باشد اما این استان در لیگ برتر کشور فاقد تیم باشد. شرایط اقتصادی کشور سخت است و اسپانسرها به سختی به ورزش و به خصوص هندبال رو می‌آورند اما باید هیات هندبال خراسان رضوی تمام همت خود را به کار گیرد و با وفاق و همدلی برای حضور در لیگ برتر تلاش کند.

 رییس فدراسیون هندبال خراسان رضوی ضمن اشاره به موضوعات آموزش در این رشته ورزشی تاکید کرد: چندین مدرس خوب در حوزه مربی‌گری و داوری در خراسان رضوی حضور دارند و باید تلاش شود که از این ظرفیت نیز استفاده شود.

پاکدل عنوان کرد: پشتوانه‌سازی یکی از نیازهای ضروری خراسان رضوی است. از مدیرکل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی و شعبان پور تقاضا دارم اجازه ندهند چراغ هندبال سبزوار خاموش شود. سبزوار کارخانه بازیکن‌سازی هندبال کشور است. درست است که در سال جاری در لیگ برتر تیم ندارد، اما نباید هندبال این شهرستان رها شود. تجربه نشان داده شهرستانی که یک سال در لیگ برتر تیم نداشته باشد، هندبال را به مرور به فراموشی می‌سپرد.

وی گفت: البته جای خوشحالی دارد که به غیر از شهرهای مشهد و سبزوار، هندبال در سایر شهرستان‌های خراسان رضوی فعال است. تربت‌جام در رده‌ نونهالان تیم موفقی دارد. ضمن توجه به تمام شهرهای فعال و افزودن سایر شهرهای استان، نباید اجازه دهید هندبال در شهرستان‌هایی که دارای ریشه هستند، تهدید شود. هندبال در رده‌های مختلف بانوان نیز نباید رها شود. مشهد در سال گذشته دو تیم داشت که یکی از آنان در اواسط لیگ انصراف داد. رده‌های پایه هندبال خراسان به لطف مربیان خوب همیشه فعال بوده است.
 
پاکدل در خصوص مطالبه اعضاء مجمع نسبت به فراهم شدن سالن اختصاصی برای هندبال مشهد و خراسان رضوی اظهار کرد: از مدیرکل ورزش‌وجوانان تقاضای همکاری دارم، ضمنا در هرجایی که نیاز است فدراسیون هندبال ورود کرده و با وزارتخانه و یا استاندار صحبت می‌کنم. بعید می‌دانم هیات هندبال استان هم از پس قیمت کارشناسی سالن برآید. از پیشنهاد اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی مبنی بر این که سالن به هیات هندبال واگذار شده و فقط مختص همین رشته باشد، نیز استقبال می‌کنم. رییس هیات هم می‌تواند هزینه‌های ماهیانه آن را تامین کند. خراسان رضوی و مشهد آنقدر ظرفیت دارند که سالن هیات هندبال استان خالی نماند.

وی اضافه کرد: با اعتبارات فدراسیون هندبال و اداره کل ورزش‌وجوانان خراسان رضوی قطعا چرخ هندبال این استان نخواهد چرخید. باید اعتبارات را مدیریت کرده و اسپانسر جذب کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی هندبال ورزش وجوانان خراسان رضوی هیات هندبال خراسان رضوی فدراسیون هندبال خراسان رضوی هندبال استان هندبال کشور لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود

رضا ربانی در جلسه اطلاعات مکانی و پروژه ملی جی نف گفت: بر اساس این پروژه همه اماکن کشور دارای شناسنامه می‌شوند تا در اختیار بهره برداران قرار گیرد.

او گفت : جی نف امکان بررسی و صحت‌سنجی یک نشانی فیزیکی به همراه موقعیت و مختصات جغرافیایی آن را در کشور مقدور می‌سازد و همچنین به واسطه ایجاد و راه‌اندازی پایگاه ملی GNAF امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی حاصل خواهد شد.

رضا ربانی گفت: شاهد عقب ماندگی ۴ ساله در این پروژه هستیم که باید تا دو سال آینده جبران شود.

مدیر کل جغرافیایی و اطلاعات مکانی شرکت ملی پست ایران گفت: تا کنون ۳۹ میلیون مکان در این اطلاعات ثبت شده است.

ربانی، مهم‌ترین شاخصه در این پروژه را کمک به شفاف سازی و سالم سازی اقتصاد و کسب و کار عنوان کرد و گفت : این پروژه باعث ایجاد هویت مکانی در کشور می‌شود. 

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی هم گفت: در سطح کشور کسب رتبه در شاخص‌ها بستگی به توانمندی‌های هر استان دارد لذا دستگاه‌های اجرایی با تشکیل جلسات چالش‌ها و موانع این پروژه را سریع‌تر حل کنند.

عبدالصمد صفر نژاد با عنوان اینکه در ۱۲ استان کشور در حوزه شهری این پروژه به شکل مطلوب اجرایی شده است، گفت: این قانون لازم الاجراست و همگی برای اجرای آن تسریع داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای تلاش‌ها و تولیدات کارگران عزیز کشور است
  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در صنعت و معدن خراسان رضوی
  • همه ۲۵ شهر خراسان شمالی به طرح ملی جی نف متصل می‌شود
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از هیات‌های تجاری چین و ترکمنستان در روز دوم «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان‌رضوی مطلوب است
  • میزبانی غرفه خراسان رضوی از ‌هیات‌های تجاری کشورهای خارجی در روز اول نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴