Web Analytics Made Easy - Statcounter

«سعید عمرانی» روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مجموعه کارخانه های نورد لوله و پروفیل صفا در ساوه به خبرنگاران، گفت: خودتحریمی عرصه را بر تولید ملی و رونق آن تنگ می‌کند و باید همه دست به دست هم دهیم تا شرایط را برای فعال سازی ظرفیت های نهفته و راکد در حوزه صنایع و افزایش تولید و اشتغال مهیا کنیم.
وی اظهار داشت: در بازدید از ۲ کارخانه فعال در زمینه تولید پروفیل و لوله در شهرستان ساوه، به این نتیجه رسیدیم که این مجموعه ها با وجود ظرفیت های عظیم تولیدی و زیرساخت های آماده فقط در حد ۱۵ درصد از کل توان تولیدی را در اختیار دارد و مابقی ظرفیت های این کارخانه به دلیل مشکلاتی که می توان آنها را در داخل کشور حل کرد، در خواب و رکود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون قضائی دادستان کل کشور افزود: تامین مواد اولیه و مسائلی که در حوزه نظام بانکی وجود دارد از مهمترین موانع پیش روی رونق تولید در چنین مجموعه هایی است که تلاش می کنیم با هماهنگی بین بخشی برای حل این مشکلات اقدام کنیم تا ضمن دور زدن این موانع خودتحریمی،  چرخ های تولید را فعال و برای هزاران نفر فرصت شغلی ایجاد کنیم.
وی گفت: هرجا کارخانه ها و صنایع ایرانی در زمینه تولید موفق باشند، امیدواری و حس افتخار را در جامعه ایجاد می کند و اکنون که کارخانه های پروفیل ساوه و نورد و لوله ساوه حدود یک هزار و ۸۰۰ کارگر را بر سر سفره تولیداتشان گردهم آورده اند، باید از اینگونه صنایع حمایت های قاطعی به عمل آید تا با فعال سازی کل ظرفیت تولیدی شمار نیروهای شاغل و میزان تولید را به چندبرابر حجم کنونی افزایش دهیم.

عمرانی افزود: متاسفانه به دلایل متعددی اکنون کارخانه های تولیدی پروفیل و نورد لوله ساوه تنها با ۱۵ درصد ظرفیت خود کار می کنند که ریشه این مساله در برخی مشکلات و موانعی است که کلید حل آنها در داخل کشور است.

به گفته معاون قضائی دادستان کل کشور، تامین مواد اولیه مهمترین مانع پیش روی کارخانه های پروفیل ساوه و نورد و لوله ساوه است که پس از این بازدید تلاش هایی برای رفع این مشکل در دستور کار قرار خواهد گرفت تا جهش تولید و بازگشت هزاران کارگر را تا پایان امسال شاهد باشیم.

وی، حمایت قضائی از صنایع و تلاش برای تحقق جهش تولید را از برنامه های محوری قوه قضائیه و دستور اکید رئیس این دستگاه برشمرد و افزود: در جریان بازدید از واحدهای تولیدی مشکلات را از نزدیک بررسی می کنیم تا با حمایت قضائی و پیگیری در سطح ملی، این موانع را از سر راه تولید برداریم.

معاون دادستان کشور اعتماد به جوانان و تولیدکنندگان را لازمه تحقق جهش تولید دانست و افزود: اعتماد به جوانان و حمایت از تولید ملی کلید اصلی حل مشکلات اقتصادی کشور و رسیدن به خودکفایی با کمک ظرفیت های داخلی است.
در شهرستان ساوه افزون بر ۶۰۰ کارخانه تولیدی در قالب چهار شهر  ناحیه صنعتی از جمله بزرگترین شهر صنعتی کشور (کاوه) فعالیت می کنند که زمینه ایجاد اشتغال برای دست کم ۴۵ هزار نفر را فراهم کرده است.

برچسب‌ها ساوه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دادستانی کل کشور جهش تولید

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ساوه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دادستانی کل کشور جهش تولید ساوه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران دادستانی کل کشور جهش تولید اخبار کنکور جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است

تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است. - اخبار بازار -

محمد دهقان معاون حقوقی رییس جمهور ضمن حضور در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو و بازدید از دستاوردهای ذوب آهن اصفهان شامل انواع مقاطع فولادی و ریل در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما گفت : بر اساس اطلاع رسانی های انجام مطلع شدم، تیرآهن های بال پهن تولیدی ذوب آهن اصفهان نقطه عطف ساختمان سازی ایمن به ویژه در بلند مرتبه ها برای کشور محسوب می شوند که این دستاورد بزرگ، به واقع قابل تقدیر است.
وی در ادامه ورود ذوب آهن اصفهان به عرصه تصفیه پساب را اقدامی شاخص عنوان کرد و اظهار داشت : با توجه به شرایط جوی کشور، بهره گیری از پساب در خطوط تولیدی می تواند بسیار به تداوم تولید و کاهش مصرف آب خام کمک کند.
معاون حقوقی رییس جمهور در ادامه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان پرداخت و تصریح کرد : بنده به عنوان یک ایرانی به این تولید ملی که بسیار در کشور با استقبال مواجه شده، افتخار می کنم. محصولی که همه بخش های مختلف کشور را به یکدیگر متصل نموده و توسعه را در عمل به منصه ظهور رسانده است.
دهقان با بیان اینکه دستاوردهای ذوب آهن در خدمت توسعه کشور است، اظهار داشت : تولید آرک معدن جهت استفاده در سقف تونل های معدنی نیز اقدامی قابل تقدیر است و توسعه ایمن معادن را در پی دارد.
وی تصریح کرد : این شرکت در کنار تامین نیاز بازار داخل در عرصه صادرات و تامین ارز نیز موفق عمل کرده است.

دیگر خبرها

  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • دستاوردهای ذوب آهن اصفهان در خدمت توسعه کشور است
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقای کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • ریشه ناترازی بنزین در مصرف بی‌رویه است
  • استاندارد کیفی و سرعت سوددهی برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی + اینفوگرافیک
  • مذاکره وزارت ارتباطات برای ارتقا کیفیت مودم‌های داخلی + فیلم
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد