Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعد حریری روز دوشنبه با حضور در کاخ ریاست جمهوری لبنان با میشل عون درباره ابتکار عمل فرانسه برای تشکیل دولت گفت‎وگو کرد.

خبرگزاری میزان – «سعد حریری»، نخست وزیر پیشین لبنان، روز دوشنبه، ۲۱ مهر، با «میشل عون»، رییس جمهور این کشور، دیدار کرد.

به گزارش «المنار»، حریری در این دیدار، ابتکار عمل فرانسه را برای تشکیل دولت در لبنان، «آخرین شانس» برای نجات این کشور عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، «ابتکار عمل فرانسه، تنها و آخرین فرصت برای نجات لبنان از فروپاشی است و همه می‌دانند که ما وقتی برای هدر کردن نداریم.»

نخست وزیر اسبق لبنان همچنین افزود «من به آگاهی احزاب سیاسی ایمان دارم؛ مواضعم با مواضع ریس جمهور یکی است و این موضوع باعث تشویق من برای پیشبرد ابتکار فرانسه است.

بیشتر بخوانید: گمانه زنی در مورد گزینه‌های احتمالی نخست وزیری لبنان قوت گرفت سعد حریری به تصدی نخست وزیری لبنان نزدیک شد

این دیدار در حالی برگزار شد که حریری اخیرا برای در دست گرفتن سمت نخست وزیری لبنان و تشکیل دولت جدید در این کشور اعلام آمادگی کرده است.

لبنان در حالی به سالگرد استعفای «سعد حریری»، در ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) از سمت نخست وزیری نزدیک می‌شود، که چالش‌ها و مشکلات در یک سال گذشته نه تنها کاهش نیافته، بلکه ابعاد گسترده تری نیز یافته و سبب ورود بازیگران خارجی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای به موضوعات داخلی این کشور شده است.

وی پیش از این و در مصاحبه با شبکه «ام تی وی»، گفته بود که تنها به عنوان نخست وزیر حاضر به بازگشت به قدرت است.

«سعد حریری»، حدود یک سال پیش و در پی بالا گرفتن اعتراضات ضد دولتی در لبنان از سمت نخست وزیری این کشور استعفا کرد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: لبنان میشل عون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: لبنان لبنان میشل عون ابتکار عمل فرانسه نخست وزیری سعد حریری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۴۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند

دانشجویان لبنانی در دانشگاه‌های بزرگ این کشور همانند بسیاری از دانشجویان سراسر جهان به جنبش بزرگ دانشجویی در حمایت از مردم غزه پیوسته و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که جنبش عظیم دانشجویی در حمایت از مردم غزه و محکوم کردن جنایات شنیع رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین از دانشگاه‌های بزرگ آمریکا به دانشگاه‌های سراسر جهان از جمله دانشگاه‌های اروپایی و عربی گسترش یافته است امروز دانشجویان لبنان نیز در تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ این کشور به اعتصابات و تظاهرات‌های ضد صهیونیستی در حمایت از مردم فلسطین پیوستند.

دانشجویان دانشگاه‌های مختلف لبنان با برگزاری تجمعات و تظاهرات‌ها بر همبستگی خود با مردم غزه تاکید کرده و خواستار توقف جنگ وحشیانه رژیم اشغالگر علیه مردم فلسطین شدند.

این تظاهرات‌ها و اعتصابات در دانشگاه آمریکایی در بیروت، دانشگاه لبنان- شعبه بیروت، دانشگاه عربی بیروت در همه شعبه‌های آن، دانشگاه بین المللی لبنان- شعبه بیروت و البقاع، دانشگاه حدث لبنان، دانشگاه قدیس یوسف در بیروت، دانشگاه هایکازیان و دانشگاه روح القدس الکسلیک برگزار شد.

موج تظاهرات‌ها و تجمعات دانشجویان آمریکایی در راستای حمایت از مردم فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

این اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 900 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

غزه چگونه جهان را ضد استکبار و اشغالگری متحد کرد؟10 پیام یک خیزشخیزش دانشجویی در آمریکا؛ سرکوب در کشور مدعی دموکراسی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • احمد مسجدجامعی: در اوایل انقلاب، بسیاری از مهم‌ترین مشاغل از جمله ریاست‌جمهوری، نخست‌وزیری و نمایندگی مجلس و استانداری بحق در اختیار معلمان بود/ از اقدامات نابخشودنی سال‌های اخیر، تغییر نام دانشگاه تربیت معلم است
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • ابتکار عمل یزدی‌ها برای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری تقدیر شد
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • ‌بری: طرح پیشنهادی فرانسه را دریافت نکرده‌ایم/ نبرد ما تا توقف جنگ در غزه ادامه می‌یابد