Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: براساس مصوبه امروز از خروج دام از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های مرزی بدون مجوز سازمان دامپزشکی جلوگیری خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدرضا کلامی دبیر ستاد تنظیم بازار درحاشیه نشست ستاد تنظیم بازار اظهار کرد:  برای اینکه زودتر منابع ارزی کشور تبدیل به کالای مورد نیاز مردم شود، مصوب شد  بانک مرکزی بررسی و فهرست را در اختیار وزارتخانه های صنعت و جهاد  کشاورزی و بهداشت قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: بعد از این بررسی اگر  قصور از سمت واردکننده باشد از اعمال قانون تبدیل ارز به کالا استفاده می‌کنیم.

کلامی با بیان اینکه باخبر شدیم که قاچاق دام زنده مجددا رونق گرفته است گفت:زمانی که ارز بالای 30 هزار تومان است انگیزه‌های اقتصادی بالایی برای قاچاق دام زنده به خارج از کشور را ایجاد می‌کند.

دبیر ستاد تنظیم بازار ادامه داد: براساس مصوبه امروز از خروج دام از استان‌های مرکزی به سمت استان‌های مرزی بدون مجوز سازمان دامپزشکی جلوگیری خواهد شد.

وزیر جهاد کشاورزی از نقاط کانونی گرد و غبار استان خوزستان بازدید کردسربازان برای 90 مهارت کشاورزی آموزش رایگان می‌بینند

وی اظهار داشت: مقرر شد در استان‌های مرزی نیروی انتظامی و مرزبانان به شدن با پدیده قاچاق برخورد و از این موضوع جلوگیری کنند تا موجب التهاب بازار گوشت قرمز نشود.

کلامی در مورد بازار برنج نیز با اشاره به تغییر نرخ ارز اختصاصی برای واردات این محصول گفت:  نکته حائز اهمیت آنکه  بیش از 200 هزار تن برنج رسوبی داریم که مجوز ترخیص داده شده است.

برنج احتکار شده

وی افزود:  واسطه‌گری در برخی از استان‌های شمالی شکل گرفته و برخی از این افراد برنج را از کشاورز خریداری و انبار می‌کنند که بتوانند به قیمت بالاتر بفروشند.

دبیر ستاد تنظیم بازار گفت: امروز مصوب شد 30 هزار تن از ذخائر استراتژیک با نرخ مصوب در بازار عرضه شود. اجازه نمی‌دهیم عده‌ای در قالب این فضا، بخواهند  مجددا بازار کالا را دچار التهاب کنند.

وی تصریح کرد: برای اینکه کارخانه‌جات روغن نباتی ما بتوانند روغن مصارف خانوار را به اندازه کافی در بازار عرضه کنند، مقدار 30 هزار تن روغن خام در اختیار 47 کارخانه قرار گرفت که در سراسر کشور پخش شوند تا عرضه و تقاضا متعادل شود. در حال حاضر  روغن به اندازه کافی وجود دارد و ذخایر ما در روغن بیش از هر کالای دیگری است. 

این مقام مسئول افزود: در کنار این 30 هزار تن، 20 هزار تن روغن برای کارخانه‌جات پایین دستی که از روغن فرآوری شده استفاده می‌کنند مصوب شده است. کارخانه‌جات تولیدی کشور که از این روغن استفاده می‌کنند باید تاییدیه توزیع را از سازمان صمت دریافت کرده باشند اگر چنین اقدامی نکنند به معنای این است که قیمت روغن 4200 تومانی را رعایت نکرده‌اند.

قیمت جدید مرغ به زودی اعلام می‌شود

کلامی گفت: مرغداران با توجه به افزایش هزینه های تولید درخواست اصلاح نرخ دارند؛ بخشی از واکسن‌ها و ضد عفونی کننده‌هایی که در سال گذشته با ارز 4200 تومان تامین می‌شد اکنون با ارز دیگری تامین می‌شود بنابراین این موضوع بر بهای تمام شده مرغ تاثیرگذار است. 

وی تصریح کرد:آنالیزهای مختلفی را در جلسه ارائه دادند و مقرر شد گزارش این جلسه در خصوص قیمت مرغ پس از جلسه به وزرای صمت و جهاد کشاورزی  مورد بحث قرار گیرد و اصلاح نرخ برای مردم اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی واردات برنج قیمت مرغ ستاد تنظیم بازار کالاهای اساسی واردات برنج قیمت مرغ دبیر ستاد تنظیم بازار هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس

محمد غفوری کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت بازار سرمایه شاخص کل بورس با کاهش ۳ هزار و ۹۰۱ واحدی در تراز ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار واحدی ایستاد. شاخص کل هم وزن نیز افزایش ۴۲ واحدی در تراز ۷۵۰ هزار و ۸۴۳ واحدی قرار گرفت.

این کارشناس بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: حجم معاملات امروز بازار سرمایه ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم به ارزش معاملاتی حدود ۳ هزار و ۶۱۰ میلیارد تومانی ثبت شده است. امروز همچنین ۲۳۹ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد.

او افزود: امروز ۶۰ درصد بازار به عبارتی ۴۲۴ نماد در محدوده مثبت و ۴۰ درصد در محدوده منفی به کار خود پایان پایان دادند. امروز تعداد خریداران حقیقی در بازار ۹۸ هزار کد و تعداد فروشندگان حقیقی ۱۰۴ هزار کد بود. همچنین امروز صندوق‌های با درآمد ثابت شاهد ورود بیشترین میزان نقدینگی بودند و بیشتر خروج نقدینگی حقیقی‌ها به صنعت فرآورده‌های نفتی اختصاص یافت.

غفوری می‌گوید: این روز‌ها بازار کاملا بی رمق دنبال می‌شود و بازار در حالت بی میلی است و هیچ موتور محرکی با وجود ارزان بودن بازار دیده نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رونمایی از سامانه جامع بازار کار به زودی
  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • انجمن واردکنندگان برنج : چرا برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج رسما اعلام نمی‌شود؟
  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • قیمت روغن خوراکی در بازار امروز ۱۲ اردیبشهت ۱۴۰۳
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • گزارش صداوسیما درباره نکوهش قرآنی ذخیره طلا و دلار در خانه که دوباره وایرال شد + فیلم | به جای احتکار خانگی طلا و ارز چه کنیم؟
  • چرا این ماده غذایی کالا‌ی مورد علاقه سارقان است؟
  • کشف انبار احتکار برنج در خراسان جنوبی
  • کاهش ۸۳۰ میلیون دلاری ارزبری برنج طی یکسال گذشته/ برنج ایرانی ۹ درصد ارزان شد