Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون سیاسی وزارت خارجه افغانستان در نشست آغاز بکار کمیسیون مشترک مرزی ایران و افغانستان ضمن سپاس از کمک ها و میزبانی ایران از مهاجرین، از موضع قوی ایران در حمایت از روند صلح به رهبری و مالکیت دولت افغانستان قدردانی کرد.

میرویس ناب در این نشست افزود: برگزاری این نشست پس از هفت سال گام ارزشمندی برای توسعه همکاری‌های دو کشور بوده و برای رفع مشکلات و ارائه پیشنهادها برای توسعه مبادلات بین دو کشور از جمله در بخش مرزی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از هیات دو کشور خواست که در فضای دوستانه و مثبت در زمینه همکاری‌های مختلف در امتداد مرز به تفاهم جدید و موثر دست ‌یابند.

معاون وزارت خارجه افغانستان اضافه کرد که در این نشست در مورد برنامه کاری منظم برای نوسازی علایم مرزی، تجدید قرارداد ۱۳۳۵ مرزی بین دو کشور و افتتاح پل دوم میلک در نیمروز بحث صورت گیرد.

بهادر امینیان، سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز در این نشست گفت که خوشحالیم این جلسه را بعد از سال‌ها برگزار می‌کنیم و کاربردی‌ترین و ضروری‌ترین بخش‌های روابط دو کشور را مورد بررسی قرار می‌دهیم. 

امینیان افزود که یقین داریم در این نشست به نتایج خوب دست خواهیم یافت و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم خیلی از مشکلات و موانع فراراه توسعه مبادلات مرزی را در مرز دو کشور رفع کنیم.

سفیر ایران با اشاره به مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی میان دو کشور گفت: باید به مشکلات بزرگتری مانند قاچاق مواد مخدر و انسان در مرزها توجه جدی کنیم.

امینیان با اشاره به وضعیت فعلی حمل و نقل و ترانزیت میان دو کشور افزود:‌ امیدوارم که این کمیسیون راه‌های توسعه و گسترش مبادلات ترانزیتی  و حمل و نقل را توسعه بیشتری بخشد.

معاون وزارت خارجه افغانستان نیز در ادامه نشست ابراز امیدواری کرد گفتگوها روی مسایل مرزی و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و دلخراش، مبارزه موثر با قاچاق مواد مخدر و دیگر موارد نتایج خوبی حاصل شود.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان ایران وزارت خارجه افغانستان وزارت خارجه افغانستان دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • موضع‌گیری وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • موضع‌گیری جدید وزیر خارجه اردن درباره ایران
  • تور منطقه‌ای «جان بس» برای رایزنی درباره افغانستان
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان