Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «شهریار حیدری» روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت ورزش شهرستان قصرشیرین در سرسرای اجتماعات فرمانداری افزود: زیرساخت‌های ورزشی شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب هم در دوران هشت سال دفاع مقدس و هم در جریان زلزله‌های سال‌های ۹۶ و ۹۷ تخریب شد و همین باعث شده تا استعدادهای ورزشی منطقه به دلیل کمبود امکانات مغفول بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: اقدام‌های صورت گرفته و ایجاد امکانات و تجهیزات مناسب در ۲سال اخیر بخشی از خلاءهای به وجود آمده را جبران کرده اما هنوز هم کمبودهای زیادی وجود دارد که رفع آنها نیازمند تلاش جهادی و مدیریت انقلابی است.

                                                                           

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیگیری و تلاش‌های بسیاری برای تامین اعتبارات لازم در سطح ملی انجام گرفت که تجمیع این فعالیت‌ها در سه شهرستان قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل‌ذهاب اجرایی خواهد شد تا موجب پیشرفت منطقه و شکوفا شدن استعدادهای ورزشی و افتخارآفرینی برای منطقه شود.

حیدری اظهار داشت: همچنین به منظور ارتقای زیرساخت‌های آموزشی، در سطح ملی هم اعتبارات مناسبی برای مدارس سه شهرستان جذب شده و همچنین برای تجهیز خانه‌های روستایی بیش از ۳۰ روستا در سه شهرستان از طریق مرکز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

وی سلامتی را مهمترین محور توسعه دانست و گفت: از این رو تاکید ما بر توسعه ورزش همگانی در هر سه شهرستان حوزه انتخابیه است.

او تصریح کرد: قصرشیرین ظرفیت‌های بسیار خوبی برای میزبانی بازی‌های ملی و بین‌المللی را دارد و جوانان قصرشیرین در سال‌های گذشته در عرصه ورزشی به مقام‌های مهمی دست پیدا  کرده‌اند و نقش درخشانی در عرصه ورزش کشور داشتند.

حیدری گفت: قصرشیرین پیشینه تاریخی دارد و همواره مایه افتخار بوده و تا الان کارهای خوبی در عرصه ورزش انجام شده و در آینده نیز اعتباراتی به بخش ورزش شهرستان اختصاص داده می‌شود. 

او افزود: در آینده نزدیک یک صنف از محل درآمدهای مرز پرویزخان تشکیل می‌شود که بخشی از درآمدهای آن علاوه بر کمک به افراد نیازمند و تحت حمایت نهادهای حمایتی برای توسعه و کمک به ورزش هم لحاظ خواهد شد.

وی اضافه کرد: منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به عنوان یک مطالبه استانی در حال پیگیری است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تصمیم خوبی در این زمینه باشیم.

 سرانه فضای ورزشی قصرشیرین چهار مترمربع است 

فرماندار قصرشیرین نیز در این جلسه گفت: سرانه ورزشی این شهرستان چهار مترمربع است که در مقایسه با میانگین یک مترمربعی کشور، وضعیت ایده‌آلی دارد.

«مرادعلی تاتار» افزود: ۱۲ خانه ورزشی روستایی و هفت زمین روباز در قصرشیرین وجود دارد که تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان نیز ۲ هزار تن هستند.

وی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مقوله‌هایی که باعث پر کردن اوقات فراغت میشود و نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، ورزش است.

                                                                                       

قصرشیرین بالاترین سرانه فضای ورزشی در کشور را دارد 

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نیز در ادامه این جلسه گفت: بالاترین سرانه فضاهای ورزشی کشوری در قصرشیرین وجود دارد و سال گذشته ۱۲ خانه ورزش روستایی در این شهرستان تجهیز شده است.

«صابر رحیمی» افزود: مشارکت جوانان در برنامه‌های ورزشی و اجتماعی قصرشیرین بالا است و در مجموع ۳۰ خانه ورزش روستایی جدید با بیش از ۶۰۰ میلیون تومان اعتبار در روستاهای غرب استان تجهیز خواهد شد.

وی اظهار داشت: آمادگی ایجاد زیرساخت‌های تنیس خاکی در کشور با همکاری فرمانداری، شهرداری و شورای شهر در قصرشیرین و معرفی این شهر به عنوان شهر تنیس ایران را داریم.

ترمیم زیرساخت ها نیازمند اعتبار است 

 فرماندار سرپل‌ذهاب نیز در جلسه مشابه در محل فرمانداری این شهرستان گفت: زیرساخت‌های ورزشی این شهرستان در زلزله سال ۱۳۹۶ آسیب‌های بسیاری دید و بسیاری از آن‌ها تخریب شد.

«محبت جمالی‌نیا» افزود : ایجاد و ترمیم زیرساخت‌های ورزشی و توسعه و افزایش کمی و کیفی این زیرساخت‌ها نیازمند تامین اعتبارات لازم است که با نگاه ویژه مدیرکل ورزش و جوانان استان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: چهار هزار ورزشکار، ۱۱۵ مربی تخصصی ورزشی رشته‌های مختلف، ۳۴ هیات ورزشی، بیش از ۱۲سالن ورزشی در شهر و ۱۲سالن ورزشی روستایی و ۲۰ باشگاه خصوصی در شهرستان وجود دارد که نیازمند توجه ویژه به خصوص در بخش تجهیز امکانات هستند.

نماینده عالی دولت در سرپل‌ذهاب گفت: ایجاد یک زورخانه ورزشی، ایجاد دیواره صخره‌نوردی، افزایش هیات‌های ورزشی و توسعه مکان‌های ورزشی روستایی برای شهرستان از نیازهای مهم در حوزه ورزش و جوانان است که امیدواریم با نگاه ویژه مسوُولان تحقق یابد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶کیلومتر مرز و سرپل ذهاب با جمعیت ۹۰ هزار تن، ۴۸ کیلومتر مرز با عراق دارد.

برچسب‌ها سرپل ذهاب قصرشیرین توسعه ایران اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نماینده مجلس شورای اسلامی توسعه روستایی کارآمدی دولت پروندهٔ خبری کارنامه دولت تدبیر در سینه ستبر ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سرپل ذهاب قصرشیرین توسعه ایران اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نماینده مجلس شورای اسلامی توسعه روستایی کارآمدی دولت سرپل ذهاب قصرشیرین توسعه ایران اداره کل ورزش و جوانان استان کرمانشاه نماینده مجلس شورای اسلامی توسعه روستایی کارآمدی دولت اخبار کنکور زیرساخت های ورزشی ورزش و جوانان زیرساخت ها سه شهرستان سرپل ذهاب خانه ورزش خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی، گفت: خسارت سیل به تأسیسات و زیرساخت‌های استان در حال ارزیابی است البته تا دهم اردیبهشت ماه جمع‌بنده شده و همچنان ادامه دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمدعلی آخوندی امروز با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درباره میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان، اظهار داشت: در بارندگی‌های اخیر که اکثر نقاط استان را متأثر کرد، ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذی‌ربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: علی‌رغم بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم در بعضی نقاط مثل زیرکوه 64 میلی‌متر و خوسف 59 میلی‌متر، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی همزمان با آن، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف وارد شده که بیشترین این خسارت‌ها مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

آخوندی در گزارشی از میزان خسارت‌های واره به تأسیسات استان اشاره کرد و با بیان اینکه این ارزیابی‌ها تا دهم اردیبهشت‌ماه جمع‌بنده شده و همچنان ادامه دارد، گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌‌های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن 19 هزار و 553 میلیارد ریال برآورد شد.

وی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر پرداخت و ادامه داد: سیلاب به 29 کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی به مبلغ 185 میلیارد ریال، 125 استخر ذخیره آب بالغ بر 50 میلیارد ریال، 13 هزار و 200 هکتار باغات و مزارع به مبلغ 458 میلیارد ریال، 126 کیلومتر جاده‌های بین مزارع به مبلغ 480 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سیل به 101 رشته قنات به طول 34 کیلومتر به مبلغ 940 میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: 849 رأس دام سبک (95 میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

آخوندی به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تأسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ 140 میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل 130 میلیارد ریال به تأسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به 10 بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر 600 میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر 75 میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث 5 هزار و 400 کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر 10 هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و 635 ابنیه فنی نظیر  پل، آبنما و غیره بیش از  2 هزار و 200 میلیارد ریال است ادامه داد: این سیل به 4 هزار و 800 کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر 90 میلیارد ریال و 6 طرح هادی روستایی بالغ بر 180 میلیارد ریال و 48 واحد مسکونی حدود 100 میلیارد ریال خسارت زد.

آخوندی بیان کرد: خسارت وارده به 30 کیلومتر خطوط انتقال آب به مبلغ 590 میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر 40 میلیارد ریال است.

به گفته وی؛ براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی همزمان با آن، به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌‌ها یک‌ هزار و 250 میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند 100 میلیارد ریال و عمران شهری معابر، آسفالت، کانال‌‌ها، پل‌ها و فضای سبز یک‌ هزار و 850 میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/ 252/

دیگر خبرها

  • زیرساخت‌های ورزشی شهر صدرا تقویت می‌شوند
  •  تقویت زیرساخت‌های مرز بین المللی خسروی در دستور کار استانداری
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • امام جمعه فردیس خواستار ارتقای سرانه‌های ورزشی شد
  • جنوب کرمان ظرفیت افتخارآفرینی بیشتر در زمینه ورزش دارد
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن