Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از ابلاغ استاندارد ارائه خدمت فتوتراپی در نوزادان مبتلا به زردی در منزل داد.

خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام پایگاه خبری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مریم حضرتی با اعلام این خبر، افزود: در راستای پویاسازی ارائه خدمات پزشکی و اجرایی کردن بند "ث و ج" ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه کشور مبنی بر اجازه تجویز خدمات و انجام خرید راهبردی سازمان‌های بیمه گر بر اساس توسط وزارت بهداشت، استاندارد ارائه خدمت فتوتراپی در نوزادان مبتلا به زردی در منزل به تصویب رسیده و از تاریخ ابلاغ قابل اجرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این بسته‌ها دربرگیرنده طیف وسیعی از خدمات شامل خدمات تشخیصی بالینی، آزمایشگاهی و رادیولوژیک، درمانی، دارویی، غیر دارویی و خدمات گروه پرستاری بوده که در تدوین آن‌ها به اجرای مراقبت‌های مورد نیاز در زمینه افزایش کیفیت زندگی بیماران و خانواده آن‌ها نیز توجه شده است.

بیشتر بخوانید: جزئیات نحوه پرداخت هزینه‌های درمان کرونا در کشور

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار امیدواری کرد که با پیگیری‌های مداوم این معاونت، دفتر ارزیابی فناوری، استاندارد‌سازی و تعرفه معاونت درمان و شورای عالی بیمه، این خدمات مشمول پوشش بیمه‌ای شود.

وی ادامه داد: برای تدوین این بسته یک کارگروه تخصصی در معاونت پرستاری که متشکل از حداقل یازده نفر از اعضای هیأت علمی رشته‌های مختلف، ارایه‌دهندگان خدمات در بالین، نمایندگان مراکز ارایه مراقبت در منزل و در برخی موارد نمایندگان شرکت‌های بیمه‌گذار تشکیل و حدود ۱۶ جلسه کارشناسی برگزار شد.

گفتنی است، پیش‌تر بسته‌های استاندارد خدمات در منزل برای بیماران مبتلا به کووید-۱۹ خفیف و بیماران دچار سکته مغزی ترخیص‌شده از بخش‌های مراقبت ویژه، بسته‌های استاندارد خدمات در منزل برای بیماران مبتلا به نارسایی مزمن قلبی (CHF) و بیماران مبتلا به نارسایی مزمن انسداد ریه (COPD) نیز ابلاغ شده بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت بهداشت نوزادان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزارت بهداشت نوزادان وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان

حمیدرضا بدیعی مدیر مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر شیراز، با دعوت از شهروندان برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان، اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ با مراجعه به مرکز آموزشی درمانی آنکولوژی امیر به نشانی فرهنگ شهر، روبروی استخر کوثر، در طرح «اهدای خون؛ اهدای زندگی» که با همکاری سازمان انتقال خون اجرا می‌شود، مشارکت کنند.

او، خطر خونریزی مغزی، خونریزی از بینی، دهان و لثه را از جمله مشکلاتی برشمرد که بیماران مبتلا به سرطان را در صورت دریافت نکردن پلاکت خون تهدید می‌کند.

مدیر بیمارستان آنکولوژی امیر، بیان کرد: پلاکت‌ها در کنترل خونریزی و انعقاد طبیعی خون نقش حیاتی و اساسی دارند و در بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی و پیوند مغز استخوان قرار می‌گیرند، بسیار ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • تدوین لایحه حمایت از حقوق پرستاران با هدف بهبود معیشت
  • اعطای تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به بیماران خاص و صعب العلاج
  • دعوت برای اهدای خون به بیماران مبتلا به سرطان
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می‌کند
  • تبادل الکترونیک پرونده بیماران از اطاله دادرسی جلوگیری می کند
  • آیین‌نامه توزیع اینترنتی دارو بر بستر سکوها ابلاغ شد