Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-07@06:15:00 GMT

واکنش ترامپ به دور جدید اعتراضات پورتلند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۵۴۵۵

واکنش ترامپ به دور جدید اعتراضات پورتلند

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به اعتراضات یکشنبه شب (به وقت محلی) در این کشور واکنش نشان داده و مقامات شهر «پورتلند» را احمق خطاب کرد.

ترامپ صبح دوشنبه (به وقت محلی) در رشته توییتی نوشت: «احمق‌های چپ افراطی نمی‌خواهند به اجرای حقیقی قانون که ما حاضریم فوراً فراهم کنیم، کمکی کنند. رأی بدهید!»

او در پیامی دیگر در واکنش به پایین کشیدن مجسمه دو رئیس جمهور اسبق آمریکا توسط معترضان پورتلند نوشت: «همین حالا این حیوانات را زندانی کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چپ‌های افراطی فقط می‌دانند که چگونه از "رهبری" احمق‌ها بهره برداری کنند. بایدن این‌طور است. نظم و قانون [را اجرا کنید]!»

رئیس جمهور آمریکا در پیامی دیگر نوشت: «این‌ها (معترضان) از [مسئولین ایالتی] احمق سو استفاده می‌کنند. نظم و قانون! پورتلند، مأموران فدرال را احضار کن».

وی در پیامی دیگر نوشت: «این‌ها طرفداران کودن بایدن هستند، آنتیفای افراطی. اف‌بی‌آی آن‌ها را بگیر، آن‌ها را همین حالا دستگیر کن!»

ترامپ افزود: «اف‌بی‌آی و مأموران اجرای قانون باید انرژی خود را بر روی آنتیفا و چپ افراطی متمرکز کنند که کل تابستان را صرف به آتش کشیدن شهرهایی کردند که تحت مدیریت ضعیف دموکرات‌ها هستند».

معترضان در شهر پورتلند موفق شدند مجسمه‌های «آبراهام لینکلن» و «تئودور روزولت» دو رئیس‌جمهور اسبق آمریکا را واژگون کنند.

اعتراضات در شهر پورتلند بعد از قتل یک سیاه پوست آمریکایی به نام «جورج فلوید» در بیست و پنجم ماه می، به مدت بیش از چهار ماه بر پا شده و معمولاً نیز به خشونت کشیده شده‌اند.

اعتراضات یکشنبه شب نیز با تظاهرات «روز‌های خشم» سال ۱۹۶۹ آمریکا مصادف بود. هشتم تا یازدهم اکتبر سال ۱۹۶۹ گروهی معترض در مخالفت با جنگ آمریکا در ویتنام به تظاهرات در شهر شیکاگو واقع در ایالت ایلینوی آمریکا پرداختند.

روز سه‌شنبه هفته گذشته نیز معترضان پورتلند بار دیگر به خیابان‌ها ریختند و علیه نژادپرستی و خشونت پلیس دست به اعتراض زدند. در جریان این اعتراضات گروهی از معترضان در مقابل ساختمان اداره مهاجرت و گمرک با نیرو‌های فدرال درگیر شدند.

منبع: الف

کلیدواژه: رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد

«دونالد ترامپ» نامزد حزب جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در نشستی خصوصی، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهوری این کشور را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

به گزارش مشرق، رئیس جمهوری پیشین آمریکا، در یک نشست خصوصی و پشت درهای بسته در اقاماتگاه خود در فلوریدا، دولت جو بایدن را با نیروی پلیس مخفی آلمان نازی (گشتاپو) مقایسه کرد.

وی این مقایسه را در میانه اظهاراتش در خصوص پرونده های حقوقی علیه خود مطرح کرد و ضمن حمله به دادستان های این پرونده‌ها گفت: «این افراد یک دولت گشتاپو را اداره می کنند و این تنها چیزی است که آنها دارند. این تنها راهی است که آنها از نظر خود پیروز می شوند».

ترامپ سپس با بیان اینکه بایدن بدترین رئیس‌جمهوری تاریخ کشورمان است، افزود: «زمانی که متهم شدم، گفتم خوب، حالا زمان مبارزه است. او [بایدن] به شدت ناتوان و متقلب است. مقادیر زیادی پول از چین، روسیه، اوکراین و بسیاری از کشورهای دیگر گرفته است. او یک کلاهبردار است.»

وی همچنین جک اسمیت بازرس ویژه‌ای که دو پرونده فدرال علیه ترامپ را در دست دارد، «قاتل شرور» و «دیوانه» خواند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • واکنش ابراهیم رئیسی به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین
  • واکنش ظریف به اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ادامه اعتراضات در دانشگاه‌های آمریکا؛ بازداشت ۲۵ نفر در دانشگاه ویرجینیا
  • منافع غرب در باقی ماندن اسرائیل است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • پژوهشگر فلسطینی: اعتراضات دانشجویی، نتانیاهو، بایدن و حتی ترامپ را سردرگم کرده است
  • ادامه اعتراضات در تفلیس و هشدار اتحادیه اروپا