Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:46:37 GMT

مردم برای مشکلات روانی با۴۰۳۰ تماس بگیرند

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۵۷۰۰

مردم برای مشکلات روانی با۴۰۳۰ تماس بگیرند


به گزارش  تابناک به نقل از ایلنا، «سیما سادات لاری» سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به هفته‌ی سلامت روان بیان کرد: در هفته سلامت روان به سر می‌بریم که شعار فدارسیون جهانی سلامت روان تحت عنوان سلامت روان برای همه، سرمایه‌گذاری بیشتر، دسترسی بیشتر انتتخاب شده است. از این طریق کلیه دولت‌ها و تصمیم‌گیرندگان عرصه سلامت به حمایت و سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه تشویق شده‌اند و در ماه‌های اخیر جهان در حال گذار از یکی از سخت‌ترین بحران‌های حوزه سلامت است و بدون تردید یکی از مهم‌ترین تبعات همه‌گیری بیماری کووید۱۹ عوارض روانشناختی به جا مانده از آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بسیاری از مردم با مشکلاتی از قبیل اضطراب شدید و غیر طبیعی ابتلا به بیماری، تشدید نشانه‌های وسواس شست‌وشو برای پاکیزگی، انزوای شدید، استرس مزمن و همچنین اضطراب ناشی از مشکلات اقتصادی ناشی از کرونا رو به رو هستند، بنابراین لزوم مراقبت از سلامت روان در جهت پیشگیری از هرگونه افسردگی، نگرانی، استرس ناشی از بیماری امری لازم و ضروری است.

لاری افزود: حال با توجه به شیوع گسترده کرونا در کشور و به منظور کاهش عوارض روانشناختی بیماری، مردم کشور می‌توانند ضمن تماس با سامانه تلفنی ۴۰۳۰ نسبت به دریافت راهکارهای کاهش استرس و نگرانی ناشی از بیماری و ارتباط با مشاوران روانشناس جهت اخذ مشاوره‌ رایگان بهداشتی بهره‌مند شوند، همچنین کارشناس سلامت روان مستقر در مراکز خدمات جامع سلامت در سراسر کشور آماده ارائه خدمات مشاوره حضوری به مراجعین محترم هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت تصریح کرد: امیدواریم با افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه سلامت روان امکان دسترسی کلیه‌ شهروندان در کلیه سطوح اجتماعی و اقتصادی به خدمات این حوزه فراهم شود تا گامی موثر در جهت توسعه پایدار برداشته شود و در روزهای اخیر با افزایش بی‌سابقه در موارد ابتلا، بستری و مرگ و میر کرونا روبه رو هستیم.

وی در پایان گفت: وضعیت فعلی بیماری در کشور نتیجه سهل‌انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی است. شکست بیماری مستلزم همکاری، وفاق ملی و کمک کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور با پرسنل نظام سلامت کشور است، امیدواریم با رعایت نکات بهداشتی و تقویت حس مسئولیت‌پذیری اجتماعی شاهد توقف بیماری در کشور باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی شهدای خان طومان سیما سادات لاری وزارت بهداشت سلامت روان خان طومان محمدرضا شجریان جریمه کرونایی شهدای خان طومان سلامت روان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از آذربایجان‌غربی، جعفری، مدیر کل بیمه سلامت استان خبر دادند: مطالبات کلیه داروخانه‌های طرف قرارداد تا پایان اسفند پرداخت شده است، از تیرماه سال گذشته پرداخت سهم ارز ترجیحی داروخانه‌ها بر عهده سازمان هدفمندی یارانه‌هاست و از عهده ما خارج است منابع این بخش را باید سازمان هدفمندی یارانه‌ها تامین کند که در حال حاضر سهم ارز ترجیحی تا پایان دی ماه ۱۴۰۲ توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها واریز شده است.

جعفری در ادامه بیان داشتند: مطالبات پزشکان (مطب ها) تا پایان اسفند پرداخت شده است و امروز هم مطالبات آزمایشگاه‌ها و موسسات تصویربرداری تا پایان بهمن تسویه خواهد شد.

وی افزودند: برای سطح یک روستایی تا پایان اسفند پرداخت صورت گرفته بود و روزهای آتی شاهد پرداخت علی الحساب فروردین ۱۴۰۳ خواهیم بود، همچنین با تامین منابع بخشی از مطالبات دانشکاهی مربوط به بهمن‌ماه نیز در دست پرداخت است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901670

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر کشور به گزارش مربوط به نیکا شاکرمی؛ عملیات روانی است
  • میزان رضایت مردم نسبت به نظافت تهران
  • مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان‌غربی: مطالبات کلیه داروخانه‌ها پرداخت شد
  • کیهان: مردم با ۱۱۰ و ۱۹۷ تماس بگیرند و از طرح نور حمایت کنند
  • کاهش نارضایتی مردم از وضعیت نظافت تهران | جزییات تماس مردم با ۱۳۷ در این حوزه چه چیز را نشان می دهد؟
  • مگر دیوانه ام که به روانشناس مراجعه کنم؟!/ تفاوت روانشناس با روانپزشک چیست؟
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • روانشناسان نقش بسیار کلیدی در سلامت فردی و اجتماعی دارند