Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرویزپور، مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان گفت: 1.5 میلیارد تومان تسهیلات با هدف حمایت و تقویت تعاونی های زنان روستایی در لرستان پرداخت می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ناهید پرویزپور در گفت و گو با خبرنگار سفیر افلاک با اشاره به روز روستا و عشایر اظهار داشت: در استان لرستان ۳۵ درصد جمیعت بانوان حدود ۳۰۲ هزار نفر را بانوان روستایی تشکیل داده اند که این بانوان در حوزه اقتصاد حضور دارند و علیرغم وظیفه مادری و فرند پروری، در کنارهمسران فعالیت های اقتصادی، کشاورزی و دامپروری را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زنان روستایی قشری زحمتکش هستند که بیشتر وقت خود را برای حوزه کشاورزی و فعالیت های نظام تولید صرف می کنند.

مدیر کل امور بانوان استانداری لرستان تصریح کرد: در همین راستا برنامه خوبی با جهاد کشاورزی در راستای توانمندسازی زنان در حال اجراست که آموزش هایی ارائه می شود تا با تقویت تعاونی ها بتوان اقداماتی را انجام داد.

وی بیان کرد: این بانوان بعد از فراگیری آموزش در همان حوزه ظرفیت روستایی و اخذ مجوز، می توانند تسهیلات دریافت نمایند. اواخر سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای حمایت و تقویت تعاونی های زنان روستایی و شهری به استان تخصیص داده شد که دستگاه های مربوطه مکلف شدند تعاونی های زنان دارای مجوز را معرفی کنند.

پرویزپور عنوان کرد: تاکنون تعدادی از این بانوان تسهیلات را دریافت کرده و مابقی هم در مرحله بانک هستند که تسهیلات را دریافت نمایند.

وی با اشاره به اجرای طرح های توانمند سازی زنان روستایی گفت: برای این برنامه بیش از ۲۰۰ میلیون اعتبار در نظر گرفته شده که تسهیلاتی کم بهره به ۶۷ بانوی روستایی در حال پرداخت است. این تسهیلات به افرادی پرداخت می شود که در حوزه توانمند سازی اقتصادی مشارکت می کنند که تعدادی از این بانوان تسهیلات را دریافت کرده اند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: زنان روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند

به گزارش خبرنگار مهر، یاسیر عبداللهی صبح چهارشنبه در نشست بررسی روند پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری که با حضور مدیران بانک‌ها برگزار شد، اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل در سال گذشته پرداخت شده است.

وی از پرداخت ۲ هزار و ۸۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ازدواج برای ۱۴ هزار متقاضی در اردبیل خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۴۴ میلیارد تومان تسهیلات فرزندآوری برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ متقاضی در استان پرداخت شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اردبیل عملکرد هر کدام از بانک‌ها در زمینه وضعیت پرداخت تسهیلات را یادآور شد و بیان کرد: سرعت‌بخشی به پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار ضروری است.

عبداللهی با اشاره به وجود برخی روش‌های الکترونیکی در تعدادی از بانک‌ها تصریح کرد: معرفی و اطلاع‌رسانی این شیوه‌های مجازی به متقاضیان تسهیلات در تسریع پرداخت‌ها و کاهش صف‌های انتظار اهمیت دارد.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این نشست با اشاره به هدف‌گذاری پرداخت تسهیلات ازدواج، فرزندآوری و ودیعه مسکن در تبصره ۱۳ قانون بودجه خواستار پیگیری بانک‌ها برای پرداخت این تسهیلات به واجدان شرایط و کاهش صف‌های انتظار شد.

افسانه جهانی ادامه داد: میزان تسهیلات برای فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، دوم ۸۰ میلیون تومان، سوم ۱۲۰میلیون تومان، چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و پنجم ۲۰۰ میلیون تومان پیش‌بینی شده است.

کد خبر 6087432

دیگر خبرها

  • دریافت وام قرض الحسنه 10 تا 100 میلیونی برای یارانه بگیران
  • گلستان جزء استان‌های برتر در زمینه پرداخت تسهیلات مسکن شهری و روستایی
  • مشارکت زنان روستایی در طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت
  • صادرات بیش از ۵ میلیون دلار کالا از تعاونی‌های شهرستان کاشان
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • حمایت‌های بیشتر معاونت توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری از حوزه روستایی