Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در کاشان ضمن اشاره به خدمات علمای این خطه در حوزه نهج البلاغه گفت: دبیرخانه دائمی پایتخت نهج‌البلاغه ایران در کاشان مستقر شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، آیت‌الله عباسعلی سلیمانی ظهر امروز در در آغاز رسمی طرح ملی "کاشان، پایتخت نهج‌البلاغه ایران" ضمن اشاره به 10 سال نخست هجرت و 13 سال قبل از هجرت پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) مدت 24 سال امام علی(ع) به جمع آوری قرآن اهتمام ورزیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال 34 امام علی(ع) در دموکراسی حقیقی به حکومت رسید، افزود: ما از امام راحل یک وصیت‌نامه سیاسی الهی داریم که سرلوحه امور مسئولان کشوری است اما هیچ وصیت نامه‌ای به پای وصیت نامه امام علی(ع) نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه شاید بالغ بر 100 اثر بر نهج‌البلاغه داریم، ابراز داشت: یکی از آن آثار اثر ابن ابی‌الحدید است؛ کاشان در این عرصه سهم بالا و والایی از خود نشان داد و علاوه بر آن مردم کاشان در زمینه‌های مختلف به خوبی درخشیدند.

نهج‌البلاغه | شگفتی‌های قلب و روح انساننهج‌البلاغه |چرا خداوند انسان‌ها را گرفتار بلا می‌کند؟طرح ملی "کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران" با هدف احیای نهج‌البلاغه اجرایی می‌شود

وی ضمن اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در مورد نظر ایشان در مورد مردم کاشان گفت: اولین شهر نهج البلاغه توسط قطب‌الدین راوندی شکل گرفت و اولین حافظ نهج‌البلاغه نیز جمال الدین محمد بن حسین غریب کاشانی انجام شد و اولین معجم نهج‌البلاغه نیز آیت الله احمد کاشانی بود.

سلیمانی ضمن اشاره به پیشینه و مفاخر کاشان در دهه‌ها مختلف تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود دبیرخانه دائمی پایتخت نهج‌البلاغه به نام قطب‌الدین راوندی و در کاشان مستقر شود تا هدیه‌ای به کاشانی‌های فعال در حوزه‌های نهج البلاغه در طول ادوار مختلف باشد.

انتهای پیام/801/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایتخت نهج البلاغه ایران ضمن اشاره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید

ایسنا/تهران در جلسه‌ای و با حضور مسئولان کانون‌های خدمت رضوی استان تهران، کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد و دبیر آن نیز معرفی شد.

به گزارش ایسنا، این کانون بنا بر ابلاغیه آستان قدس رضوی و با هدف تقویت فعالیت‌های خادمیاران و یاوران رضوی شکل گرفته و امید است گام جدیدی در راستای خدمت‌رسانی کانون‌های خدمت رضوی استان تهران برداشته شود.

در این جلسه «احمد صادقی» به عنوان دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان تهران معرفی شد و وی در سخنان کوتاهی به بیان برنامه‌های این کانون برای دهه کرامت که از 21 اردیبهشت سال جاری آغاز خواهد شد و تا روز 31 اردیبهشت ادامه خواهد داشت، پرداخت.

ضرورت تربیت خادمان تمدن‌ساز

صفرعلی براتلو مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران نیز در این مراسم از معاونانش و دبیران کانون‌های تخصصی خواست تا با کانون شهرستان تهران همکاری کنند و زمینه شکل‌گیری هرچه سریعتر ستاد این کانون را فراهم کنند.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن دهه کرامت اظهار داشت: امید است با تشکیل کانون شهرستان تهران مجموعه فعالیت‌ها در استان تهران با کیفیت بهتری انجام بگیرد و گسترش یابد.

براتلو بر این نکته هم تاکید کرد که کانون‌های خدمت رضوی باید خادمان و یاوران تراز تربیت کنند که در مکتب امام رضا (ع) و امام زمان (عج) بالنده باشند؛ چنین خادمانی قطعاً تمدن‌ساز خواهند بود.

ایرانیان با عملیات وعده صادق عزتمند شدند

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در بخش دیگری از صحبت‌هایش به عملیات «وعده صادق» و پیروزی رزمندگان اسلام بر رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این رژیم منحوس کودک‌کش در عملیات موشکی و پهپادی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام داد، ضربه سنگینی دریافت کردند و به تعبیر رهبر معظم انقلاب تنبیه شدند.

وی خاطرنشان کرد: عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی غافلگیرانه بود که آن‌ها را با شکست مواجه کرد و عظمت و اقتدار ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد. این اتفاق بزرگ، عزت و افتخاری در بین ایرانیان به وجود آورد که امید است روز به روز در عرصه‌های گوناگون افزایش یابد.

براتلو تصریح کرد: عملیات وعده صادق تنها شکست رژیم صهیونیستی نبود، بلکه شکست حامیان آن رژیم یعنی آمریکا و برخی از کشورهای غربی نیز بود. همه آن‌ها تلاش کردند تا پهپادها و موشک‌های ایرانی به سرزمین‌های اشغالی نرسد اما به لطف خدا ضربات سنگینی به دو پایگاه بزرگ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی وارد شد و خسارت‌های سنگینی بر آن‌ها تحمیل کرد.

بزرگترین پرچم رضوی در تهران به اهتزاز درمی‌آید

احمد صادقی دبیر کانون خدمت رضوی شهرستان تهران هم در بخش پایانی این مراسم با ابراز خوشحالی از کسب توفیق در کانون‌های خدمت رضوی ابراز امیدواری کرد که با یاری خادمیاران و یاوران رضوی بتواند به ترویج فرهنگ رضوی در شهرستان تهران بپردازد.

وی در خصوص برنامه‌های این کانون در دهه کرامت نیز گفت: در این دهه جشن ویژه امام رضایی‌ها، تشرف دختران به حرم حضرت معصومه (س)، اهتزاز پرچم رضوی در تمامی مناطق تهران و برافراشته شدن بزرگترین پرچم رضوی باحضور حجت‌الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی در منطقه عباس‌آباد تهران برگزار خواهد شد.

براساس این گزارش، در پایان جلسه از میثم جعفری معاونت خادمیاری کانون‌های خدمت رضوی استان تهران به دلیل عملکرد خوب با اهدای لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فینال جام حذفی، جایی دور از پایتخت!
  • رادان : اقدام ما در مقابله با بی حجابی کاملاً قانونی است
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اقتصادی ایران و آفریقا
  • تقدیر امام جمعه کاشان از اجرای طرح نور فراجا
  • ایجاد دبیرخانه دائمی اجلاس همکاری‌های اقتصادی ایران و آفریقا
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • وصیت هوادار استقلال و واکنش نکونام؛ با پرچم دو ستاره دفنم کنید! + عکس
  • محمد صادقی بازیگر جنجالی تلویزیون از ایران رفت