Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به مثبت بودن رایزنی هایش با مقامات عراقی گفت: با بانک مرکزی و بانک تجارت عراق بر سر آزاد کردن منابع مالی کشورمان به توافق رسیده است.

«عبدالناصر همتی» روز دوشنبه در باره نتائج مذاکراتش با مقامات عراقی افزود که جلسه مشترک سه جانبه با روسای بانک مرکزی و بانک تجارت عراق منجر به توافق بر سر آزاد کردن منابع مالی ایران با هدف خرید کالاهای اساسی برای کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جلسه مشترک خود را با «مصطفی غالب مخیف» رییس بانک مرکزی و «سالم جواد عبدالهادی چلبی» رییس بانک تجارت عراق را در این راستا مهم ارزیابی کرد و گفت: در این جلسه در باره تبادلات تجاری گفت وگوی مفصلی صورت گرفت.

همتی خاطر نشان ساخت که جمهوری اسلامی ایران در نتیجه صادرات برق و گاز به عراق، منابع مالی چشمگیری در بانک های عراق دارد.

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که نخست وزیر عراق از حصول این توافق ابراز خرسندی و استقبال کرده است.

وی افزود که در دیداری که متعاقب جلسه سه جانبه، با «مصطفی الکاظمی» داشته نخست وزیر عراق، قول داده است که به طور هفتگی روند انجام این توافق را میان دو کشور پیگری کند.

همتی ابراز امیدواری کرد که با توافق های انجام شده گام های مثبتی در توسعه روابط اقتصادی و بانکی با کشور دوست و برادر عراق برداشته شود.

وی تصریح کرد با توجه به رایزنی های امروز و قول هایی که مسوولان عراقی داده اند، نسبت به آینده امیدوار است و نتایج آن به زودی در مناسبات بانکی و اقتصادی دو کشور مشخص می شود.

به گفته وی، جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این توافق، بنا دارد بر اساس نیازهای خود، از این منابع مالی مالی برداشت کند.

وی با اشاره به اینکه این منابع متعلق به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است افزود که بانک مرکزی مهمترین تامین کننده نیازهای اساسی کشور در بخش های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و بهداشت است.

همتی خاطر نشان ساخت که این کالاها به دلیل اینکه جزو نیازهای اساسی کشور است معاف از تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا هستند.

وی مانع اساسی در برداشت از این منابع مالی را در حوزه اجرایی دانست و گفت که بانک تجارت عراق و معذوریت هایی که بانک مرکزی عراق قبلا داشت با توافق امروز برطرف شدند.

عبدالناصر همتی امروز دوشنبه در راس هیاتی به بغداد سفر یک روزه ای انجام داده و طی آن با «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر، «علی عبدالامیر علاوی» وزیرداریی، مصطفی غالف مخیف روسای بانک مرکزی و سالم جواد عبدالهادی چلبی رییس بانک تجارت عراق دیدار و رایزنی کرد.

اخبار مرتبط تصمیمات جدید بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز توضیح بانک مرکزی درباره کاهش سرعت انتقال ارز تازه ترین خبر رییس کل بانک مرکزی در مورد بازگشت ارز صادراتی به کشور افزایش 90 درصدی قیمت مسکن بنابر گزارش بانک مرکزی توضیحات رییس کل بانک مرکزی درباره افزایش نرخ ارز در هفته های اخیر: خبرهای مثبتی دارم/ کنترل نرخ ارز دغدغه مهم بانک مرکزی است رییس بانک مرکزی به مجمع تشخیص گزارش داد

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا بانک مرکزی عبدالناصر همتی سهام عدالت نقل و انتقالات لیگ برتر ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی جمهوری اسلامی ایران رییس کل بانک مرکزی بانک تجارت عراق بانک مرکزی منابع مالی رییس بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز

آفتاب‌‌نیوز :

 جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی عصر امروز چهارشنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد و دو مصوبه به تصویب رسید.

در این جلسه با توجه به لزوم تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی مبنی بر اعطای اختیارات لازم به این بانک برای مداخله در بازار ارز و کنترل نوسانات ارزی، اعضای شورای عالی هماهنگی اقتصادی با تمدید این مصوبه موافقت کردند.

همچنین با توجه به لزوم تأمین مالی منابع مربوط به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری خوزستان، شورای عالی هماهنگی اقتصادی، «بند (م) تبصره (۲) قانون بودجه ۱۴۰۲» مبنی بر اعطای مجوز برای برداشت منابع مالی مورد نیاز این طرح از محل واگذاری سهام دولت در شرکت توسعه نیشکر را برای سال ۱۴۰۳ تمدید کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز تمدید شد
  • مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار تمدید شد
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات بازار ارز
  • تمدید مصوبه کمیته مداخلات ارزی بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارزی
  • تمدید مصوبه مداخله بانک مرکزی برای کنترل نوسانات ارز
  • جزئیات توافق برای تاسیس شعب دانشگاه‌های ایرانی در عراق
  • تبعات سیاست ارزی غلط بانک مرکزی/ از «تنبیه صادرکنندگان» تا «کاهش توانمندی کشور در رقابت‌پذیری در بازار‌های صادراتی»
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • توافق مجلس و دولت برای اصلاح سیاست‌های ارزی
  • توافق کمیسیون اقتصادی مجلس با «مخبر» برای اصلاح سیاست‌های ارزی