Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

آیین بهره‌برداری از ۱۵۶ هزار و ۵۳۸ واحد مسکونی شهری و روستایی‌ بازسازی و نوسازی شده توسط دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در مناطق سیل‌زده فروردین۹۸، در بیست‌وهشتمین ‌هفته افتتاح طرح‌های ملی کشور با شعار «تدبیر و امید برای جهش تولید» با حضور رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، آیین آغاز بهره‌برداری از ۱۵۶هزار و ۵۳۸ واحد مسکونی شهری و روستایی احداث، نوسازی، تعمیر و مرمت‌شده در مناطق سیل‌زده فروردین سال ۱۳۹۸ و همچنین یک هزار و ۸۰۹ طرح ایمن‌سازی و بهسازی ۹۵۰روستای خسارت‌دیده در این مناطق، عصر دوشنبه -۲۱ مهرماه- با ارتباط تصویری حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مراسم ۷۴۰هزار هکتار اراضی آبخیزداری و آبخوانداری و ۵۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی زه‌کشی سطحی و ۹۳۵ رشته قنوات لایروبی امروز با دستور دکتر روحانی به بهره‌برداری می‌رسد.

بهسازی ۵هزار و ۷۰۰ کیلومتر جاده بین مزارع، مرمت و ایمن‌سازی ۱۳۸ ایستگاه پمپاژ آب، مرمت و بازسازی ۷هزار و ۶۵۰کیلومتر ایل‌راه‌های عشایری و همچنین بهسازی، ایمن‌سازی و نگهداری و مرمت از ۹ هزار و ۲۶۰ کیلومتر راه‌های شریانی و روستایی و تعمیر و بازسازی ۷۵۲ ابینه و پل از دیگر طرح‌هایی است که در مناطق سیل‌زده در طول ۱۸ ماه گذشته عملیاتی شده و امروز با دستور رییس جمهوری به بهره‌برداری می‌رسد.

همزمان با اجرای این طرح‌ها در مناطق سیل‌زده، ۶۰هزار و ۶۰۶ فقره بسته کمک معیشتی، ۵هزار و ۳۰۰میلیارد تومان تسهیلات بانکی به سیل‌زدگان پرداخت و با تشکیل ۵۶۲ هزار پرونده، کمک‌های بلاعوض و غرامت به آسیب‌دیدگان‌ در این مناطق، اختصاص یافت.

برای اجرای این طرح‌ها ۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان از منابع عمومی و ۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی، جمعا ۱۵ هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش ایرنا، بارش‌های شدید باران در اوایل فروردین سال ۹۸ منجر به وقوع سیلاب در ۲۵ استان و در مجموع ۳۵هزار میلیارد تومان خسارت به واحدهای مسکونی، اراضی کشاورزی،راه‌ها و پل‌ها و ابنیه در شهرها و روستاهای کشور شد. سیل فروردین ۹۸ در استان گلستان حداقل ۴۸ هزار میلیارد ریال به بخش‌های مختلف منطقه این استان شمالی خسارت زد و منجر به جانباختن ۱۱ نفر در این استان شد. همچنین این سیل بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان لرستان نیز آسیب وارد کرد و در حوزه راه، میزان خسارت یکهزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور طرح های ملی بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده مناطق سیل زده میلیارد تومان هزار میلیارد بهره برداری طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان

تین نیوز

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فواد غزیعلی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: شرایط استفاده از تسهیلات بند (الف) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با هدف انجام تعمیرات و بهسازی ناوگان اتوبوس در استان اعلام شد و مالکانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات هستند برابر سهمیه اختصاص یافته به استان از سهمیه کشوری، می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

غزیعلی افزود: با توجه به محدودیت منابع اعتباری اولویت پرداخت با ناوگان فعال مدل پایین، در حال بازسازی، نیاز به بازسازی و دارای کارکرد مناسب (حداقل ۱۲۰ صورت وضعیت) در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است.

وی بیان کرد: متقاضیان از امروز ۱۰ اردیبهشت ماه به مدت سه روز می توانند با مراجعه به سامانه جامع تسهیلات به نشانی اینترنتی https://t۱۸.rmto.ir ثبت نام کنند.

غزیعلی تصریح کرد: تمامی مراحل ثبت نام و معرفی به بانک به صورت سامانه ای بوده و نیاز به مراجعه حضوری مالکین نیست. 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان به شرایط و ضوابط تسهیلات اشاره کرد و افزود: شرایط سنی متقاضیان سن ۱۸ تا ۷۰ سال، تقاضای کتبی مالک ناوگان، نرخ سود تسهیلات ۱۵ درصد است، دوره بازپرداخت حداکثر ۶۰ ماه، مبلغ پرداخت تسهیلات بازسازی برای اتوبوس حداکثر ۷۰۰ میلیون تومان و عدم دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان در سال های گذشته از جمله این شرایط است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آغاز مجدد ثبت نام دریافت تسهیلات بازسازی ناوگان اتوبوسی در خوزستان
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی هشت مدرسه و بهره‌برداری از یک هنرستان در بوشهر
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت تسهیلات درجاسازی واحد‌های فرسوده روستایی واقع در حریم ممنوعه میراث فرهنگی
  • بهره برداری از جاده پدافندی اربعین در دستور کار
  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • هدفگذاری نوسازی مدارس برای احداث ۲ هزار کلاس درس در اردبیل
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر