Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-27@21:00:26 GMT

آمار تامل برانگیز از ضایعات غذای ایرانی ها!

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۶۶۷۰

آمار تامل برانگیز از ضایعات غذای ایرانی ها!

به گزارش مهر، زهرا عبدالهی، افزود: بر اساس گزارش FAO در سال ۲۰۲۰ بیش از ۲ میلیارد نفر در جهان به غذای ایمن، سالم، مغذی و کافی دسترسی منظم ندارند.

وی با اشاره به اینکه ضایعات مواد غذایی هر ساله حدود ۱.۳ میلیارد تن بر آورد شده است، ادامه داد: این ضایعات معادل یک سوم کل مواد غذایی تولید شده برای مصرف انسان است و معادل غذای ۲ میلیارد نفر در هر سال محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالهی تصریح کرد: در کشور ما نیز ضایعات غذایی در حدود ۳۰ درصد تخمین زده شده است.

وی تاکید کرد: اطلاع رسانی و برنامه‌های آموزشی با هدف فرهنگسازی الگوی صحیح مصرف غذایی بویژه در شرایط فعلی بحران کووید ۱۹ می‌تواند نقش مؤثری در اصلاح الگوی غذایی به منظور پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ داشته باشد.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، اظهار داشت: به مناسبت روز جهانی غذا که مصادف با ۲۴ مهر است مانند هر سال اقدامات نمادین در جهت آموزش و اطلاع رسانی برپا می‌شود و امسال نیز با توجه به شرایط کرونا اقدامات اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های جمعی با شعار "همه با هم برای تغذیه سالم در شرایط اپیدمی کرونا" مورد تاکید است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود

به گزارش خبرنگار مهر، حسین حبیبی در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر که با حضور مسعود اسماعیل بیگی جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: با تلاش‌های رئیس و اعضای ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اسلامشهر و مشارکت اقشار مختلف مردم و خیرین شهرستان، سال گذشته تعهدی که برای کمک به ساخت صحن عقیله بنی هاشم (س) در کربلای معلی تعیین شده بود به طور کامل محقق شد.

فرماندار اسلامشهر با اشاره به اهمیت اطلاع رسانی در خصوص نحوه امکان مشارکت مردم در این امر مقدس افزود: مردم اسلامشهر دلباخته و شیفته اهل بیت علیهم السلام هستند و بحمدا… سال گذشته با اقدامات تبلیغی خوبی که در قالب پویش《دعوت به بهشت》صورت گرفت، شاهد مشارکت قابل توجه مردم در زمینه کمک به بازسازی عتبات عالیات بودیم.

وی افزود: امیدواریم این روند در سال جاری نیز تداوم یابد.

کد خبر 6088700

دیگر خبرها

  • سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت منصوب شد
  • بیمارستان محب مهر پلمب نشده است
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل حجاب یا اختلاف ملکی؟
  • تکذیب پلمب یک بیمارستان به دلیل کشف حجاب در شمال تهران
  • پلمب بیمارستان محب مهر به دلیل کشف حجاب؟
  • قیمت غذای محبوب ایرانی‌ها نجومی شد (اینفوگرافی)
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم