Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@17:15:23 GMT

درخشش بانوان ممسنی و رستم در عرصه‌ خدمت جهادی

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۶۷۷۲

درخشش بانوان ممسنی و رستم در عرصه‌ خدمت جهادی

به گزارش خبرگزاری فارس از ممسنی، در سالهای اخیر شاهد حضور پر رنگ و کاربردی گروه‌های جهادی در نقاط مختلف کشور و استان بوده‌ایم، گروه‌هایی که متشکل از دانشجویان طلاب و بسیجیان‌ هستند.

بررسی سابقه درخشان عملکرد این گروه‌ها که فعالیت‌های خود را به صورت فصلی یا سالانه دنبال می کنند؛ نشان می‌دهد که بسیاری از مشکلات روستاها در عرصه‌های عمرانی، فرهنگی و آموزشی با ورود این گروه‌ها مرتفع شده است و افراد زیادی با حضور در این گروه‌ها به تمرین خودسازی و جهاد با نفس پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته‌ای که قابل توجه و مهم است، حضور بانوان به عنوان فرمانده و مسئول در این گروه ها است.  در حال حاضر بسیاری از گروه‌های جهادی بانوان به صورت مستقل در نقاط مختلف حضور پیدا می کنند و فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی بسیار مفید و موثری را ارائه می‌نمایند.

حضور فعال بانوان، مهم‌ترین شاخص گروه‌های جهادی رستم و ممسنی

در شهرستانهای ممسنی و رستم نیز یکی از مهم‌ترین شاخص‌های گروه‌های جهادی، حضور بانوان در این عرصه است که هم در گروه‌های مشترک در کنار فعالیت‌های عمرانی برادران به انجام فعالیت‌های فرهنگی_آموزشی می‌پردازند و هم به صورت مستقل گروه‌هایی را اداره می‌کنند.

بسیاری از این گروه‌ها، با حضور در روستاهای محروم شهرستان‌های ممسنی و رستم به فعالیت مشغولند و گاهی هم به صورت گروه‌های جهادی یک روز در محلات و نقاط شهری فعالیت می‌نمایند.

صدیقه کشاورز، مسئول گروه‌های جهادی شهیده رقیه رضایی و نسرین افضل در گفتگو با خبرنگار فارس گفت: بیش از ۱۰ سال است که در کنار اردوهای جهادی برادران،  خواهران نیز به انجام فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی مشغولند و برنامه های مشترک و بسیار خوبی در مناطق محروم انجام شده‌است.

 وی افزود: با توجه به ضرورتی که احساس شد, ما دو گروه دیگر را نیز با حضور ویژه بانوان دانشجو و طلبه و خادمان شهدا راه اندازی کردیم، که فعالیت‌های خوبی نیز با همت و زحمت اعضای این گروه‌ها انجام شده است.

کشاورز اظهار داشت: افرادی که به گروه های جهادی دعوت می‌شوند افرادی هستند که در چند شاخه توانمندی دارند و علاوه بر برگزاری کلاس‌ها و برنامه‌های آموزشی تئوری، کارگاه‌هایی نیز به صورت عملی و آموزشی در این اردوها برگزار شده است و خروجی خوبی نیز داشته است.

مسئول گروه جهادی شهیده نسرین افضل بیان داشت: حضور در اردوهای جهادی به مثابه حضور در جبهه و پشت جبهه است، خاطرات بسیار خوبی در این اردوها داریم، حضور در روستاهایی که از حداقل امکانات برخوردار بودند برای تک‌تک اعضای گروه‌های ما درس آموز و خاطره انگیز بوده است.

وی در ادامه گفت: اردوهای ما به صورت سالانه، در مناطق مختلف شهرستان برگزار می‌شود و در طول یک هفته یا ده روزی که در یک منطقه مستقر می‌شویم برنامه‌های متنوعی اجرا می‌شود و ما معمولاً در یک روز بیش از از ۱۶ کلاس و کارگاه را برگزار می‌کردیم، برگزاری یادواره شهدا و آبروی محله و ازدواج آسان از جمله برنامه‌های جانبی این اردوی‌های جهادی است.

این بانوی جهادگر افزود: در ایام کرونا نیز خواهران عضو گروه جهادی شهیده نسرین افضل اقدام به تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی، لوازم تحریر و غذای گرم نمودند.

الهام زارع خفری مسئول گروه جهادی جهادگران منجی و عضو مجمع استانی و شهرستانی اردوهای جهادی نیز یکی دیگر از فعالان در این عرصه می‌باشد که همراه با گروه‌های مختلف دانشجویی، اقدامات شایانی انجام داده است.

 وی در مورد فعالیتهای انجام شده گفت: متاسفانه آنگونه که به گروه‌های جهادی که با مسئولیت آقایان اداره می‌شود توجه می‌کنند، به گروه‌های جهادی بانوان بها داده نمی‌شود و ما برای پیدا کردن عرصه یا حتی معرفی عرصه‌های مناسب و تامین بودجه و هزینه‌های لازم مشکلات فراوانی داریم.

اشتغالزایی و کارآفرینی از نوع جهادی

زارع خفری از اقدامات چندماهه گروه جهادگران منجی و انجام فعالیت‌هایی چون پیگیری جهیزیه و ازدواج آسان و برگزاری برنامه های آموزشی مجازی توسط دانشجویان عضو گروه و راه اندازی چند کارگاه تولیدی و پیگیری بحث اشتغال اعضا و اشتغال روستایی به صورت جدی خبر داد.

وی گفت: در حال حاضر یک گروه با مدیریت سیده طاهره حسینی در زمینه پرورش کبک فعالیت دارد و چند نفر را نیز در این کار مشغول نموده است.

عضو مجمع جهادی بانوان افزود: در زمینه گیاهان دارویی نیز تحقیق و بررسی مفصلی انجام شده است که امیدواریم هرچه سریع‌تر دوستان ما در این عرصه ورود کنند و زمینه اشتغال افراد دیگر را نیز فراهم نمایند.

زارع خفری اشتغالزایی را مهمترین محور فعالیت و برنامه‌های گروه‌های جهادی بانوان استان ذکر کرد.

تهمینه اردکانی بانوی جهادگر دیگری است که در شهرستان رستم گروه‌های مختلف جهادی را هدایت می‌کند. این بانوی بسیجی، در ایام کرونا، در چندین نوبت پخت و توزیع نان توسط بانوان جهادگر را انجام داد و در مجموع حدود ۱۰۰ کیسه آرد تاکنون پخت و بین مردم روستاهای مختلف شهرستان توزیع نموده‌اند.

برگزاری کلاس‌های دامپروری، مرغداری و پرورش بوقلمون و کارگاه‌های مختلف صنایع‌دستی و بهداشت و... از دیگر برنامه‌های این گروه جهادی در شهرستان است که با مدیریت خانم اردکانی دنبال می‌شود.

هایده امامی از دیگر جهادگرانی است که در شهرستان ممسنی، فعالیت‌های جهادی خود را در گروه شهید احمدی روشن دنبال می‌کند.

واحد خواهران هیئت‌های فاطمیون، حیدریون، حسینیه قمربنی‌هاشم(ع) و مجموعه خدام‌المهدی(عج) و ستاد اکران عمار شهرستان ممسنی و شکرانه سلامت و خیرات، نیز از جمله گروه‌های جهادی فعال هستند و در طول سال فعالیت‌های متعددی دارند که به نوبه خود بی‌نظیر است.

مجموعه فعالیت‌های خواهران جهادی در فضای فرهنگی شهرستان‌های ممسنی و رستم، تاثیرات زیادی داشته است و بسیاری از روستاهای این دو شهرستان  با فعالیت‌های جهادی خواهران و این گروه‌ها آشنا هستند.

این خواهران با فعالیتهای چند ساله خود اثبات کردند که جهاد زن و مرد نمی شناسد و هر کس در هر موقعیتی که باشد می‌تواند به هم‌نوع خود خدمت کند و در بهبود شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و سیاسی موثر واقع شود.

علاوه بر گروه‌های ذکر شده در تمام پایگاه‌های بسیج خواهران دو شهرستان گروه‌های جهادی مستقل به ثبت رسید‌ه‌اند و در حال انجام فعالیت هستند.

انتهای پیام/ س

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان گروه های جهادی بانوان شهیده کلاسهای آموزشی بسته معیشتی تهیه جهیزیه ممسنی رستم فارس بانوان جهادگر گروه های جهادی جهادی بانوان انجام فعالیت ممسنی و رستم گروه ها گروه جهادی انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری در پیامی به مناسبت ۱۷ اردیبهشت و گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری نوشت: بسیج شجره طیبه انقلاب اسلامی است که به تدبیر بنیانگذار جمهوری اسلامی، حضرت امام راحل عظیم‌الشأن بنیان نهاده شد؛ سازمانی مردمی که در برهه‌های خطیرِ بیش از چهار دهه عمر با برکت انقلاب اسلامی خدمات بی‌شماری را در عرصه‌های مختلف، از حضور خالصانه در دفاع مقدس تا عرصه خدمت‌رسانی به محرومان جامعه و سازندگی به نظام مقدس جمهوری اسلامی و میهن اسلامی تقدیم کرده است.

وی یادآورشد: ۱۷ اردیبهشت؛ سالروز تأسیس سازمان بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری است که فرمودند: «این کارِ اردوهای هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگی یکی از برکاتش خدمت‌رسانی است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند».

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: از این‌رو فرصت را غنیمت شمرده و سلام، خدا قوت و ارادت قلبی خود را به جوانان بسیجی در گروه‌های جهادی که مایه فخر و مباهات کشور هستند، تقدیم می‌کنم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فعالیت بیش از ۱۵۰ گروه جهادی در آستارا
  • ساخت ۱۰۴۰ واحد نهضت ملی مسکن در قم توسط بسیج سازندگی
  • ◄ مرگ در جاده ترانزیتی پل فیلهان ممسنی پل رستم جولان می دهد
  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • بسیج سازندگی؛ نهالی روییده از بطن حقیقت انقلاب اسلامی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی