Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد بهروز عیسی زهی معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: از زمان شیوع کرونا صنایع دستی نیز مانند بسیاری از مشاغل دیگر متاثر از این جریان شده و تحریم‌ها و افزایش نرخ دلار نیز قیمت محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: هم‌اینک وام‌هایی برای جبران خسارت حاصل از کرونا در نظر گرفته شده و بالغ بر ۲۰۰ نفر نیز نام‌نویسی کرده‌اند اما بیش از ۳۰ نفر موفق به دریافت وام شدند زیرا سود وام بالا بوده و همه افراد توان پرداخت آن را ندارند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شیوع کرونا فروش اکثر صنعتگران در داخل استان انجام می‌شود و نمایشگاه صنایع دستی که در گذشته برگزار می‌شد نیز بدلیل شیوع این ویروس تعطیل شده و صنعتگران ناچار بفروش محصولات خود از طریق فضای مجازی شدند که تا حدودی موفق بوده‌اند.

او  بیان کرد: باید از فرصت فضای مجازی استفاده کرد تا در دوران پسا کرونا بتوان به نحو مناسب تر و مطلوب تری از آن بهره‌مند شد.

عیسی زهی ادامه داد: وضعیت فعلی موجود باعث شده قدرت خرید مردم کم شود در حالیکه در گذشته خرید صنایع دستی جزو اقلام سبد خانوار بوده است.

او  گفت: اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان چندی پیش با همکاری پارک علم و فن آوری خانه خلاق صنایع دستی را در زاهدان راه‌اندازی کرد که خوشبختانه با وجود وضعیت ناخوشایند موجود صنعتگران مستقر در این مکان نسبتا راضی هستند.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان افزود: همچنین پارک علم و فن آوری در بحث بازاریابی محصول، طراحی، برندسازی و اقدامات دیگر فعالیت‌هایی را با همکاری این اداره‌کل انجام می‌دهد.

او  اظهارداشت: هم‌اینک در زابل پنجشنبه بازار صنایع دستی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود که به فروش محصولات، عرضه سوغات و صنایع دستی می‌پردازد و در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم در زاهدان و سایر شهرستان‌های استان نیز پنجشنبه بازار صنایع دستی راه اندازی شود.

عیسی زهی خاطرنشان کرد: سال گذشته سه میلیون و ۷۸ هزارو ۵۸۶ دلار محصولات صنایع دستی سیستان و بلوچستان به سایر کشورها صادر شده است.

او گفت: در تلاشیم بعد از پایان ویروس کرونا با همکاری بخش خصوصی صادرات صنایع دستی را به صورت جدی پیگیری کنیم تا حجم محصولات و میزان صادرات بالا رود.

معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان به بیمه صنعتگران نیز اشاره کرد و افزود: هم‌اینک حدود ۵۰۰ صنعتگر در استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی و ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر تحت پوشش بیمه روستایی و عشایری قرار دارند.

او  با اشاره به امکان‌پذیر نبودن ایجاد بیمه تامین اجتماعی برای صنعتگران صنایع دستی گفت: صنعتگرانی که مایل به برخورداری از بیمه هستند می‌توانند با در دست داشتن مجوز صنایع دستی به بیمه روستایی و عشایری مراجعه کرده و خود را بیمه کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی و گردشگری کرونا ویروس معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمدرضا زارعی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برابر گزارش واصله به اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در زمین‌های زراعی یکی از روستاهای اطراف شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستور کار قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: با همراهی یگان حفاظت شهرستان و کارشناس باستان‌شناسی و همکاری پاسگاه انتظامی بخش سیروان دو نفر در محدوده حفاری غیرمجاز با هویت بومی شناسایی و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه از متهمان یک دستگاه موتور برق و سه عدد میله فلزی کشف و ضبط شد، افزود: متهمان اقدام به حفر یک چاله به عرض ۱.۵ متر و عمق ۵ متر به قصد کشف اشیای تاریخی کرده بودند.

سرهنگ زارعی عنوان کرد: پرونده قضائی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان یادآور شد: شهروندان در صورت اطلاع از فعالیت‌های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران آثار تاریخی، مراتب را در اسرع وقت به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان فرماندهی یگان حفاظت شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ گزارش و ما را در حفاظت از این سرمایه ملی یاری نمایند.

کد خبر 6087468

دیگر خبرها

  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری های محلی در ارتفاعات سیستان و بلوچستان
  • افزایش دو برابری صادرات محصولات صنایع دستی به خارج از کشور
  • حضور میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه اکسپو
  • تشکیل اتحادیه‌های صنایع دستی برای تحقق شعار سال در تیران اولویت دارد
  • همت عشایر گیلان در جهش تولید با تولید انواع محصولات
  • ملایر شاهد یک تحول جدی در حوزه گردشگری و صنایع دستی است
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • راه اندازی نخستین بازارچه صنایع دستی دربنای تاریخی ملک زاهدان بزودی
  • بنای تاریخی ملک زاهدان در اختیار صنعتگران صنایع دستی قرار می گیرد