Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصادق کشفی‌نژاد، دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تفاوت قائل شدن بین مساله کودکان کار و کودکان خیابانی، افزود: کودکان کار ناگزیرند برای امرار معاش کار کنند و تنها تعداد اندکی از آنها در سرچهار راه‌ها مشاهده می‌شوند و جامعه باید بین این قشر و کودکان خیابانی تفاوت قائل شود.

وی اظهار داشت:: مردم باید بدانند که با دلسوزی نابجا آینده این کودکان تباه خواهد شد و این کودکان نیز باید بدانند که برای موفقیت ناگزیر هستند که تلاش کنند اما با کمک‌های نابجا، عزت نفس از این قشر گرفته خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کشفی‌نژاد اضافه کرد: مجموعه بهزیستی دنبال این است که با همیاری موسسه‌های دولتی و تشکل‌های مردم نهاد، ساماندهی این کودکان را به صورت اصولی پیگیری کند.

مدیرکل بهزیستی استان فارس بیان داشت: شیوع کرونا باعث ابلاغ بخشنامه منع جمع‌آوری این کودکان شد و به همین دلیل تعداد آنها در ماه‌های اخیر در سطح خیابان‌ها افزایش یافته است که البته تعداد قابل توجهی از این کودکان را اتباع افغانستان تشکیل می‌دهند.

وی گفت:: در سال ۹۷ تعداد ۸۲۲ کودک، سال ۹۸ تعداد ۸۷۲ کودک و شش ماه نخست سال 99 نیز به دلیل شیوع کرونا ۱۷۶ کودک کار و خیابانی در فارس جمع‌آوری و به سمت توانمندسازی خانواده‌ها هدایت شده‌اند تا این کودکان ناگزیر به کار کردن نباشند.

کشفی‌نژاد افزود: ظرف یک سال گذشته برای بیش از ۵۰ خانواده این کودکان در استان فارس شغل ایجاد شده است اما تعداد بسیار اندکی از این افراد در شغل ایجاد شده باقی مانده‌اند زیرا گرفتن پول از مردم در سر چهار راه‌ها و خیابان‌ها راحت تر از کار کردن است.

وی ادامه داد: متاسفانه تا زمانی که دست بخشنده مردم، سر چهار راه‌ها به این کودکان پول پرداخت می‌کنند این قشر ترجیح می‌دهند که کار راحت تر را دنبال کنند و با توجه به این امر ضروری است که جامعه با این معضل به صورت اصولی برخورد کند.

برچسب‌ها کودکان خیابانی اداره کل بهزیستی استان فارس کودکان کار فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کودکان خیابانی کودکان کار فارس کودکان خیابانی کودکان کار فارس اخبار کنکور کودکان خیابانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو

دریافت 2 MB

به گزارش همشهری آنلاین، این اتفاق در باغ وحش پارک وودلند در سیاتل واشنگتن و مقابل چشم کودکان رخ داد. لحظه بلعیده شدن جوجه ها را ببینید.

کد خبر 848340 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم کودکان حیوانات - باغ وحش

دیگر خبرها

  • ۹ میلیون خانه خالی در ژاپن! / گاردین: تا یک دهه آینده ۳۰ درصد خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند بود
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • هزاران کودک بی سرپرست و پناهجو در اروپا ناپدید شده اند
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال
  • ناپدید شدن بیش از ۵۰ هزار کودک پناهجو ظرف ۳ سال در اروپا
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • لحظه بلعیده شدن جوجه‌های اردک توسط خرس مقابل چشم کودکان | ویدئو
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان