Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، رضایی مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت بی آبی در خراسان جنوبی گفت: بسیاری از مناطق حاشیه‌ای و روستایی استان متاثر از خشکسالی‌های چند ساله بوده و با فقر و تنگدستی رو به رو شده اند.

او با اشاره به رسالت‌های هلال احمر مبنی بر کاهش آلام بشری در زمان آرامش و بحران افزود: جمعیت هلال احمر در راستای انجام وظایف ذاتی اش، طرح کاروان‌های نذر آب را در استان‌های آسیب دیده از خشکسالی اجرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با بیان اینکه این طرح از دو سال گذشته در خراسان جنوبی اجرایی می‌شود، اظهار کرد: در سال جاری هم شهرستان‌های نهبندان، خوسف و سربیشه به ترتیب میزبان کاروان‌هایی از یزد، اصفهان و خراسان رضوی بودند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی بیان کرد: در راستای فعالیت این کاروان‌ها هفت هزار و ۶۳۰ نفر در ۶۵ روستای استان از خدمات مختلف درمانی، معیشتی و آموزشی بهره‌مند شدند.

بیشتر بخوانید

 طعم شیرین خدمت در مناطق محروم/ نذر مهربانی هلال احمری‌ ها در شهرستان خوسف

او از ویزیت دو هزار و ۳۰۵ بیمار توسط ۵۲ نفر کادر درمانی این کاروان‌ها خبر داد و افزود: توزیع هزار و ۱۵ بسته معیشتی، هزار و ۹۴۰ جفت کفش و هزار و ۱۵۰ پک بهداشتی از جمله اقدامات این تیم‌ها بوده است.

رضایی توزیع ۷۵۰ بسته نوشت افزار و چهار هزار و ۱۰۰ ثوب البسه را از دیگر خدمات ارائه شده دانست و افزود: همچنین در راستای رفع بخشی از مشکلات آبی روستاییان، ۳۳ منبع ذخیره آب به حجم ۹۹ هزار لیتر در روستا‌های هدف جایگذاری شده است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی  با بیان اینکه ۴۵۰ نفر روز داوطلب هلال احمر در این کاروان‌ها مشارکت داشته اند، گفت: تمامی خدمات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ارائه شده است.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی کاروان نذر آب جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی کاروان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  سعید پاشازاده با بیان اینکه ۶۰۸ روستا در ارومیه وجود دارد گفت: از این تعداد۴۵۸ روستا از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی بهره مند هستند.

وی افزود:در این تعداد روستاها ۲۸۷ هزار و ۴۴۶ جمعیت از آب شرب سالم استفاده می کنند.

دیگر خبرها

  • جمع‌آوری31 میلیاردریال کمک مردمی درفعالیت‌های داوطلبانه هلال احمر
  • نجات کودک حسن آبادی از برق گرفتگی
  • بهره‌مندی ۸۰۰ کرمانشاهی از خدمات فیزیوتراپی هلال احمر
  • هلال احمر آماده باش است
  • بهره‌مندی نزدیک به ۸۰ درصدی جمعیت روستایی شهرستان ارومیه از آب شرب سالم و بهداشتی
  • آماده‌باش هلال‌ احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در استان
  • آماده‌باش جمعیت هلال‌احمر به دنبال هشدار سیلاب
  • بارش شدید باران در راه است / لزوم توجه شهروندان به هشدارها
  • آماده باش هلال‌احمر در پی هشدار سازمان هواشناسی
  • بهره‌مندی ۳۷۴۱ مددجوی خراسان جنوبی از خدمات رایگان شرکت گاز