Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-07@09:38:59 GMT

20 هافبک دفاعی برتر تاریخ انتخاب شدند (عکس)

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۷۷۳۴

نشریه فرانس فوتبال نام بیست هافبک دفاعی برتر تاریخ را منتشر کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، نشریه فرانس فوتبال در اقدامی عجیب امسال به جای اهدای جایزه توپ طلا، دست به انتخاب بهترین های هر پست در تاریخ فوتبال زده و حالا موعد انتشار نام بیست هافبک دفاعی برتر فرا رسیده است.

 

 

 

 


آندره پیرلو
هافک ایتالیایی و طراح تیم های اینتر، یوونتوس و میلان، نزدیک به دو دهه روزگار درخشانی را در میانه میدن سپری کرده و با تیم ملی ایتالیا قهرمان جام جهانی 2006 هم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرناندو ردوندو
این هافبک آرژانتینی و خوش تیپ در لباس رئال مادرید و تیم ملی آرژانتین در مرک زمین فرمانده ای مقتدر بود و پاس فوق العاده اش به رائول در اولدترافورد در تاریخ فوتبال ماندگار است.



فرانک رایکارد
این هافبک هلندی در دوران درخشان آژاکس و میلان در اروپا نقش مهمی در افتخارات این تیم ایفا کرد و موفقیت در لیگ قهرمانان تخصص فرانک رایکارد بود.



برند شوستر
هافبک آلمانی از معدود بازیکنانی بود که هم در رئال مادرید و هم در بارسلونا درخشان ظاهر شد و در میانه میدان هافبکی مقتدر محسوب می شد.



کلارنس سیدورف
او را باید متخصص فتح لیگ قهرمانان دانست. کلارنس سیدورف تنها بازیکن تاریخ این رقابت هاست که با لباس آژاکس، رئال مادرید و میلان و با سه تیم به قهرمانی دست یافته است.



لوییس سوارز
هافبک درخشان بارسلونا و اینتر در دهه های 50 و 60 قرن گذشته، در سال 1960 موفق به فتح جایزه توپ طلا شده و از این حیث در تاریخ فوتبال ماندگار شد.



مارکو تاردلی
هافبک خوش نقش و مقتدر ایتالیایی در ترکیب آتزوری سالها عملکرد فوق العاده ای داشت و شادی گل خاص تاردی برابر آلمان در جام 82، نام او را برای همیشه جاودانه ساخت.



ژان تیگانا
تیم ملی فرانسه در دهه 80 یکی از بهترین ادوار تاریخ خود را سپری کرد و ژان تیگانا در میانه میدان نقش مهمی در رقم خوردن روزهای درخشان خروس ها ایفا کرد.



ژابی آلونسو
مهندس خط میانی تیم ملی اسپانیا و باشگاه هایی چون لیورپول و رئال مادرید، نقش مهمی در رقم خوردن بهترین روزهای تاریخ فوتبال لاروخا از خود بر جای گذاشت.



ژاوی
بسیاری او را بهترین هافبک تاریخ فوتبال می دانند. ژاوی نزدیک به دو دهه در خط میانی بارسلونا و تیم ملی اسپانیا یک تنه عامل رقم خوردن پیروزی های بزرگی بود.

 

 

 

 

جوزپ بوژسیک
او یک فوتبالیست مجارستانی بود که به عنوان هافبک بازی می کرد. وی تمام دوران فعالیت باشگاهی خود را در باشگاه زادگاهش، بوداپست هونود گذراند.



سرخیو بوسکتس
هافبک اسپانیایی باشگاه بارسلونا طی سالهای اخیر یکی از مهم ترین بازیکنان این تیم بوده و می‌توان از او به عنوان یکی از دلایل موفقیت بلوگرانا در یک دهه اخیر یاد کرد. شروع درخشش بوسکتس با پپ گواردیولا بود و او هنوزهم مهره تاثیرگذاری در ترکیب باشگاه کاتالانی محسوب می‌شود.



دی دی
والدیر پریرا، معروف به دیدی، یک فوتبالیست برزیلی بود که به عنوان هافبک یا مهاجم بازی می کرد.  وی در سه جام جهانی فیفا (1954 ، 1958 و 1962) بازی کرد که در دو دوره آخر آن برنده شد و به دلیل عملکرد خود در مسابقات 1958، توپ طلای بهترین بازیکن رقابت ها را دریافت کرد.



پائولو روبرتو فالکائو
از این فوتبالیست برزیلی می‌توان به عنوان یکی از بزرگترین بازیکنان تاریخ باشگاه های ناسیونال و رم یاد کرد. به طور کلی او یکی از بزرگترین بازیکنان برزیل در تمام دوران ها محسوب می‌شود. نکته جالب در مورد فالکائو و اینکه او در مقطعی لقب پردرآمدترین فوتبالیست جهان را یدک می کشید.

استیون جرارد
اسطوره باشگاه لیورپول و به طور قطع یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ این باشگاه را می توان در زمره یکی از وفادارترین بازیکنان تاریخ فوتبال نیز قرارداد. مهم ترین افتخار او با قرمزهای آنفیلد قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا بود.



جرسون
او با پای چپ طلایی خود شناخته می‌شد و به نوعی لقبش نیز برگرفته و از این ویژگی بود. وی با تیم های فلامنگو ، بوتافوگو ، سائو پائولو و فلومیننزه جام های متعددی را به دست آورد. او همچنین با برزیل در جام جهانی 1970به قهرمانی رسید

.

پپ گواردیولا
یکی از بهترین سرمربیان حال حاضر دنیا در زمان بازی عضوی از تیم فوق‌العاده یوهان کرویف در بارسا بود و در میانه میدان بسیار جنگنده ظاهر می‌شد. او همچنین در زمان بازی تمام جام ها را با بارسلونا درو کرد.



جوزف ماسپوست
او به عنوان هافبک بازی می کرد و بازیکن اصلی تیم چکسلواکی بود و به آنها کمک کرد تا به فینال جام جهانی 1962 برسند. او در 63 بازی  10 گل برای کشورش به ثمر رساند.



لوتار ماتئوس
پس از کاپیتانی آلمان غربی و قهرمانی در جام جهانی 1990، به عنوان بهترین بازیکن سال اروپا انتخاب شد. او در سال 1991، به عنوان اولین بازیکن سال فیفا انتخاب شد و همچنان تنها آلمانی است که این جایزه را دریافت کرده است.



یوهان نیکنز
او به عنوان بازیکن عضو مهم تیم ملی هلند بود که در جام های جهانی 1974 و 1978 به عنوان نایب قهرمانی رسید و به عنوان یکی از بزرگترین هافبک های هلندی در تمام دوران شناخته می شود.

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تاریخ فوتبال رئال مادرید جام جهانی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد

به گزارش ورزش سه، صلاح در دقیقه 16 دیدار لیورپول و تاتنهام توپ ارسالی توسط کودی خاکپو را تبدیل به گل کرد و در ادامه نیز یک پاس گل برای هاروی الیوت ارسال کرد. او همچنین پایه‌گذار گل دوم لیورپول هم بود تا نقش مهمی در پیروزی 4-2 تیمش در این مسابقه داشته باشد.

با اعلام شبکه آماری اپتا، صلاح به اولین بازیکن تاریخ لیگ برتر انگلیس تبدیل شد که در 3 فصل متوالی به آمار 10 گل (یا بیشتر) و 10 پاس گل (یا بیشتر) می‌رسد.

او همچنین پس از وین رونی، اسطوره منچستریونایتد، دومین بازیکنی است که در مجموع پنج فصل مجزا به این آمار رسیده است.

لازم به ذکر است صلاح در این فصل لیگ برتر 18 گل با لیورپول به ثمر رسانده و 10 پاس گل نیز داده است.

دیگر خبرها

  • انتخاب جذاب لورکوزن: ژابی ستاره لالیگا را می‌خواهد
  • حاشیه جدید در لیگ برتر؛ تهدید رضایی به تسویه حساب با حامدی‌فر
  • صلاح به تاریخ‌نویسی در لیگ برتر ادامه می‌دهد
  • چالش سخت کارلو آنچلوتی؛ انتخاب بهترین هافبک ها از میان شاگردانش / زیرنویس فارسی
  • مویس در تشریح علت افت وست هم: ما دیگر رایس، بهترین هافبک کشور را در اختیار نداریم
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • سلمان؛ روایت درست تاریخ
  • سلمان فارسی؛ روایت درست تاریخ
  • زوج دفاعی پرسپولیس احیا شد
  • ادی هاو به رکورد ۱۰۰ بازی به عنوان سرمربی نیوکاسل در لیگ برتر رسید