Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، جلسه هماهنگی سیاست‌گذاری کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه ایلام با حضور علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام، حجت‌الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، مسگر معاون مرکز حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، معاونین دانشگاه، رؤسای دانشکده‌ها و اعضای حقیقی شورای کرسی‌های نظریه‌پردازی، نوآوری و نقد دانشگاه، صبح امروز در محل سالن فرزانگان دانشگاه ایلام برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه علی‌اکبری رئیس دانشگاه ایلام ، اهتمام شورای عالی انقلاب فرهنگی در راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در سطح دانشگاه‌های کشور را اقدامی ارزشمند عنوان کرد و اظهار کرد: اینکه نیاز به گفت‌وگو، اندیشه‌ورزی، نقد، آزاداندیشی، مناظره و نهایتاً نظریه‌پردازی از درون بخشی از حاکمیت ایجاد شده و گام‌های عملی برای تحقق آن در حال برداشته شدن است، مایه خرسندی است، برای اینکه این مهم نیاز ضروری جامعه است.

رئیس دانشگاه ایلام افزود: در جامعه ما موانع مختلف ساختاری، مالی، نگرشی و ... وجود دارد و از طرفی پیاده‌کردن این رویکرد پیش‌نیاز‌های خاصی را می‌طلبد، بنابراین شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن رفع موانع موجود، باید بسترسازی لازم را هم در این زمینه داشته باشد.

 علی ‌اکبری، تصریح کرد: یکی از الزامات مهم در این زمینه این است، که اجازه دهیم آحاد مردم به راحتی و بدون لکنت انتقادات، پیشنهادات، نظرات و سؤالات خود را مطرح کنند، تا مشکلات، موانع و بن‌بست‌ها به صورت دقیق شناسایی شده و زمینه حل و فصل آن‌ها مهیا شود.

او گفت: در دانشگاه ایلام تک‌صدایی حاکم نیست، بلکه چند صدایی را تثبیت کرده‌ایم و در این راستا طی چند سال اخیر تعداد زیادی کرسی‌های آزاداندیشی، تریبون آزاد و مناظرات دانشجویی در قالب موضوع‌های متنوع برگزار شده است و به همین منظور بستر لازم برای راه‌اندازی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در بین اساتید و دانشجویان به خوبی آماده شده است.

در این جلسه حجت‌الاسلام غیاثی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه با بیان اینکه نظریه‌پردازی یک کابوس نیست، تأکید کرد: پرداختن به این موضوع یکی از نیاز‌های جدی جامعه ماست، که البته سازوکار خاص خود را می‌طلبد و از جمله اینکه باید مؤلفه‌های اخلاق حرفه‌ای در این حوزه تدوین و تبین شود.

در ادامه علی اکبر مسگر، معاون مرکز حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشی و رویکرد شورا در این زمینه بر تعامل بنا شده است، تأکید کرد: تفاهم و وفاق لازم برای راه‌اندای کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره در سطح دانشگاه‌ها شکل گرفته است.

 مسگر در ادامه ساختار مرکز کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی، روند ارائه پیشنهادات و حمایت‌های مورد نظر را تشریح کرد. در این جلسه همچنین اساتید حاضر؛ نظرات، پیشنهادت و سؤالات خود را مطرح کردند ومسگر هم پاسخ‌های لازم را ارائه داد.

بیشتر بخوانید

تشریح علت تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی/ سازو کار جدید شورا در سال ۹۹

در پایان این جلسه حکم انتصاب علی‌اکبری رئیس دانشگاه به عنوان رئیس کمیته دستگاهی کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره دانشگاه ایلام از طرف عبدالحسین خسروپناه رئیس دبیرخانه هیأت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی تحویل ایشان شد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب آموزش عالی کرسی های نظریه پردازی نقد و مناظره دانشگاه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۷۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد

دریافت 36 MB

تصویربردار: سیدحسین میرپور

کد خبر 6097467

دیگر خبرها

  • برگزاری سومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در وزارت امور خارجه
  • پخش مناظره‌های انتخاباتی از صدا و سیمای فارس
  • مناظره کاندیداهای مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در مشهد
  • برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی بناب
  • مناظره علمی پیرامون لایحه عفاف و حجاب برگزار می‌شود
  • حضور آتیلا حجازی در جلسه هماهنگی بازی استقلال - ذوب آهن
  • ضرورت مشارکت ذینفعان حوزه علوم انسانی در تدوین سیاست‌ها
  • درخواست الجزایر برای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • درخواست الجزایربرای برگزاری جلسه شورای امنیت سازمان ملل
  • حمایت از مردم غزه، راهی که همچنان ادامه دارد