Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی،  دکتر مریم گل محمدی، دوشنبه اظهار داشت: زدن ماسک باعث افزایش تنفس دهانی و خشکی دهان می شود، اما در شرایط کنونی و برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، استفاده از ماسک برای همگان ضرورت دارد.

وی با بیان این که زدن ماسک به‌تنهایی عامل ایجاد پوسیدگی دندان نیست، افزود: با توجه به آن که با زدن ماسک بزاق دهان کمتر شده و خشکی دهان زمینه پیشرفت پوسیدگی های ایجاد شده را سرعت می بخشد، توجه به بهداشت فردی در شرایط کنونی بیشتر از گذشته توصیه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ماسک زدن باعث ایجاد پوسیدگی جدید دندانی نمی شود، بلکه به دلیل کاهش بزاق و شستشوی کمتر، روند پوسیدگی های موجود در دندان ها را افزایش می دهد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در شرایط کنونی باید فواصل مراجعه به دندانپزشک کمتر شود تا با مراجعه به موقع پوسیدگی های سطحی درمان شده و از پیشروی آن جلوگیری شود.

دکتر گل‌محمدی، زمان مطلوب مراجعه به دندانپزشک در شرایط کنونی را، به منظور پیشگیری از ایجاد پوسیدگی های عمیق هر سه ماه یکبار اعلام کرد و گفت: در شرایط کنونی زدن ماسک الزامی است و می توان با افزایش سطح بهداشت و مراجعه زودهنگام به دندانپزشک، از عواقب جبران ناپذیر پوسیدگی های درمان نشده پیشگیری کرد.

استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه گرفتار وضعیت قرمز کرونایی شده است که این وضعیت به طور پیوسته ادامه دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا سلامت دندان ماسک خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سلامت دندان ماسک خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی ویروس کرونا سلامت دندان ماسک خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی خراسان شمالی اخبار کنکور شرایط کنونی خراسان شمالی زدن ماسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی اظهار کرد: در گشت مشترک مدیریت بازرسی اصناف با حضور دیگر دستگاه‌های نظارتی، طی دو روز گذشته، ۲ واحد صنفی آرایشگاه زنانه در محدوده خیابان سجاد مشهد پلمب شد که عمده تخلفات این واحدها گرانفروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم رعایت قوانین و مقررات نظام صنفی بوده است.

مدیر بازرسی و نظارت اصناف خراسان رضوی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۳، تعداد ۲۲ پرونده تعزیری به ارزش ریالی بیش از ۲ میلیارد ریال برای این صنف تشکیل شده و ۷ واحد نیز پلمب شده است.

منبع: شهرآرا

دیگر خبرها

  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)