Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر آلمان در سازمان ملل متحد به ابراز نگرانی از اقدامات ایران پرداخت و گفت: همچنین اقدامات ایران که با چشم‌انداز‌های اصلی برجام در تضاد است هم مایه نگرانی عمیق است.

خبرگزاری میزان-گونتر ساوتر، روز دوشنبه در کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: آلمان همچنان به منظور حفظ و اجرای کامل قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل که شامل برجام هم می‌شود، به طور کامل متعهد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالیکه خارج شدن آمریکا از برجام و بازگرداندن تحریم‌های خود، تاسف‌آور است. همچنین اقدامات ایران که با چشم‌انداز‌های اصلی برجام در تضاد است هم مایه نگرانی عمیق است.

سفیر آلمان در سازمان ملل متحد در ادامه اظهار کرد: ما به طور خاص نگران افزایش انباشت اورانیوم کم غنی‌شده و گسترش مداوم فعالیت‌های تحقیق و توسعه سانتریفیوژ ایران هستیم. این اقدامات منافع عدم گسترش سلاح‌های هسته‌ای توافق را تضعیف می‌کند و در پیامد‌های غیر قابل برگشتی در مورد گسترش سلاح‌های هسته‌ای دارد. ما شدیدا از ایران درخواست می‌کنیم همه فعالیت‌های مغایر با تعهدات خود تحت برجام را متوقف و معکوس سازد و از اقدامات جدیدی که موجب نقض توافقنامه شود خودداری کند. ایران باید بدون تاخیر به انطباق کامل خود بازگردد.

سفیر آلمان در سازمان ملل متحد ضمن اشاره به همکاری ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: علاوه بر آن، ایران باید همکاری کامل خود را با آژانس بین المللی انرژی اتمی در راستای تعهدات پادمانی خود تحت پیمان جامع پادمان‌ها و پروتکل الحاقی گسترش دهد که حیاتی است.

بیشتر بخوانید: برلین: در سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران مشارکت نمی‌کنیم

ساوتر همچنین به مساله موشک‌های بالستیک ایران اشاره و ادعا کرد: ما به صراحت درخواست خود از ایران را برای پرهیز از فعالیت‌های موشک بالستیک از جمله آزمایش و پرتاب موشک که با پیوست B قطعنامه ۲۲۳۱ مغایرت دارد، تکرار می‌کنیم.

وی اظهار داشت: ما به شدت از ایران می‌خواهیم که انتقال موشک‌ها و فناوری موشکی را به دولت‌ها و بازیگران غیر دولتی در منطقه، بر خلاف قطعنامه‌های مربوط به شورای امنیت سازمان ملل متوقف کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل متحد برجام

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سازمان ملل متحد برجام سازمان ملل متحد اقدامات ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از کابل، داعش شب گذشته در پیامی گفته است افراد داعش به نمازگزاران شیعه در شهرستان " گذره " هرات حمله کرده اند. حمله تروریستی به نمازگزاران در هرات با واکنش‌های گسترده بین المللی و داخلی همراه شد.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان، دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، سفارت ترکیه، کارداراتحادیه اروپا، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد، حامد کرزی رییس جمهوراسبق، عبدالله عبدالله ریس سابق شورای عالی مصالحه ملی، محمد محقق رییس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و شورای سراسری علمای شیعه افغانستان این حمله را محکوم کردند.
دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در امور این کشور بر حفاظت از شیعیان در برابر حملات تروریستی تاکید کرده اند.
شورای علمای سراسری افغانستان نیز از حکومت سرپرست این کشور خواسته است برای تامین امنیت مساجد و مراکز دینی شیعیان بیستر توجه کند.
اجساد هفت شهید حمله تروریستی داعش بر مسجد امام زمان روز گذشته با حضور گسترده شهروندان به خاک سپرده شد.
استانداری هرات نیز اطمینان داده است که عاملان این حمله به زودی دستگیر و به پنجه قانون سپرده می‌شوند.
مجازات عاملان این حمله تروریستی از مهمترین خواسته‌های چهره‌های سیاسی و مردم این کشور است.

 

دیگر خبرها

  • کشته و زخمی شدن ۱۵۴ نفر در حملات داعش در افغانستان
  • دبیرکل سازمان ملل: متعهد به صلح بر اساس پایان اشغال هستیم
  • سفیر ایران در سازمان ملل: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم/ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • سفیر ایران: شروع کننده جنگ علیه اسرائیل نبوده ایم؛ حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • اعتراضات روز کارگر و مخالفت با جنگ غزه در سراسر آلمان
  • به هرگونه تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی خود پاسخ می‌دهیم
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • ایروانی: شروع‌کننده جنگ علیه اسرائیل نبودیم
  • خواهان بررسی مجدد درخواست عضویت کامل خود در سازمان ملل هستیم
  • داعش مسئولیت حمله تروریستی به نمازگزاران شیعه در هرات را برعهده گرفت