Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد حسام پور، مدیر همکاری‌های علمی و امور بین الملل دانشگاه صدا و سیما گفت: امسال ۱۶ اثر از آثار رادیویی و تلویزیونی دانشجویان دانشگاه صداوسیما برای شرکت در بخش‌های مختلف رقابت‌های بین المللی ABU Prizes۲۰۲۰ از سوی مدیریت همکاری‌های علمی و امور بین الملل دانشگاه ارسال شد و «صفر کلوین» نیز در بخش کودک این رقابت‌ها شرکت داشته که در مرحله نهایی با سه اثر از شبکه NHK ژاپن، ABC استرالیا و ZDF آلمان (تولید مشترک) به عنوان آثار برتر این بخش به رقابت خواهد پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسام پور برگزیده شدن اثری از دانشگاه صداوسیما در رقابت با تلویزیون‌های بزرگ آسیایی را موفقیتی ارزشمند برای دانشگاه صداوسیما دانست و این موفقیت را حاصل تلاش و خلاقیت دانشجویان، افزایش چشمگیر بودجه تولید دانشجویی و حمایت امور بین الملل دانشگاه در راستای ارائه آثار دانشجویان به جشنواره‌های معتبر جهان عنوان کرد.

شعیب حسینی مقدم، عضو هیات علمی دانشگاه صداوسیما و مدیر تولید دانشجویی دانشگاه نیز درمورد نحوه ساخت این اثر گفت: طرح اولیه این پروژه توسط دو دانشجوی دانشگاه به واحد تولید دانشجویی ارائه شد و طی جلسات متعددی، فیلم نامه اثر تکمیل شد. در ابتدا این اثر «صبح روز بعد» نام گذاری شده بود و در نهایت به «صفر کلوین» تغییر یافت. ابتدا بودجه محدودی به این کار اختصاص یافته بود، ولی با توجه به ویژگی‌های این اثر با حمایت رئیس محترم دانشگاه و اعضای شورای تولید دانشجویی بودجه آن به صورت ویژه افزایش یافت و با رایزنی‌های متعدد و جلب مشارکت شبکه امید این اثر با کارگردانی سبحان واقعی و علی فیضی پور ساخته شد.

این اثر دانشجویی در جشنواره‌های متعددی نیز شرکت کرده و مورد استقبال قرار گرفته و سال ۱۳۹۸ در جشنواره بین المللی فیلم‌های کودک و نوجوان اصفهان نیز به بخش اصلی برگزیدگان ملی راه یافت. در جشنواره سالانه اتحادیه ABU نیز در بخش کودک ارسال شده و به بخش نهایی رقابت‌ها راه پیدا کرده است.

سبحان واقعی دانشجوی دانشگاه صداوسیما که یکی از دو کارگردان و نویسنده این اثر است درباره روند تولید این فیلم گفت: تولید این اثر درابتدا ساده به نظر می‌رسید، ولی در طول تولید با سختی‌ها و موانع زیادی توام شد و برآورد مالی آن نیز افزایش چشمگیری داشت و ما همه نیرو و توان خود را به کار گرفتیم و به عنوان اولین کار دانشجویی، طی این روند برای ما لذت بخش و بسیار آموزنده بود. علی فیضی پور نیز از زحمات و حمایت‌های آقایان حسینی مقدم و سجادی صدر در مراحل تولید این اثر تشکر و قدردانی کرد و حمایت از تولید آثار دانشجویی را گامی به سوی ارتباط مستمر و گسترده‌تر بین دانشجویان دانشگاه و فرایند‌های تولید تلویزیونی و رادیویی دانست.

اتحادیه ABU با ۲۵۶ عضو از ۷۰ کشور منطقه برگزار کننده این مسابقات است. ABUPrizes یکی از معتبرترین مسابقات در زمینه رسانه است و سالانه از بهترین محتوای رادیویی، تلویزیونی و رسانه‌های جدید از سازمان‌های عضو در منطقه آسیا و اقیانوسیه تجلیل می‌کند. آخرین بار در سال ۱۳۹۳ (۲۰۱۴) یک اثر رادیویی با نام «مسواک» از تولیدات دانشجویان دانشگاه صداوسیما در بخش آنونس خدمات اجتماعی این جوایز مورد تقدیر قرار گرفته بود.

داستان «صفر کلوین» درباره پسری به نام امیر است که در تلاش است هواپیما بسازد، ولی مدرسه بدون توجه به علاقه پسر فقط به کسب نمره تمرکز داشته و انتظار دارد پسر، نمره بهتری کسب کند و او باید از بین این دو یکی را انتخاب کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه هیات علمی دانشجویان دانشگاه دانشگاه صداوسیما تولید دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۸۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان

مردم غزه با نگارش پیام‌هایی بر روی چادرهایی که در آنها زندگی می‌کنند، از جنبش‌های دانشجویی سراسر جهان برای حمایت از فلسطین قدردانی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، چادرهای آوارگان در رفح حاوی پیام‌های حمایت و تشکر از دانشجویان دانشگاه های سراسر جهان به ویژه دانشگاه های آمریکایی است که خواستار پایان دادن به نسل کشی جاری در غزه برای دویست و چهارمین روز متوالی هستند.

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیاست.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 9 روز پیش (17 آوریل) آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای رژیم صهیونیستی که در جنگ غزه نقش دارند شدند.

معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند. اردوگاه‌های دانشگاهی که در سراسر آمریکا ایجاد شده‌اند، دانشجویانی را از پیشینه‌های مختلف ـ از جمله فلسطینی‌ها، عرب‌ها، یهودیان و مسلمانان ـ گرد هم آورده‌اند تا بمباران غزه توسط اسرائیل را محکوم کنند.

تا کنون در جریان جنبش دانشجویی در ایالات متحده، بیش از 600 نفر از جمله دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها بازداشت شدند.

خیزش دانشگاه‌های آمریکا؛ حرف حساب دانشجویان چیست؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقدیر مردم غزه از جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در جهان
  • جنبش دانشجویی در آمریکا بیداری وجدان ملت‌هاست
  • حمایت دانشجویان دانشگاه تهران از خیزش دانشجویی ضدصهیونیستی آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • ۵ نکته درباره اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • بیداری دانشجویی؛ رسوایی آمریکایی
  • جنبش‌های دانشجویی در آمریکا از جنگ ویتنام تا غزه/اهمیت جنبش کنونی
  • به وقتِ بیداری
  • جنبش دانشجویی ۷ اکتبر