Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : شهرستان کرمانشاه دارای ۳۱۱۰۰۰ هکتار اراضی آبی و دیم است که با فرا رسیدن پاییز، کشت پاییزه محصولات در مناطق تحت کشت شهرستان کرمانشاه آغاز می‌شود و عمده‌ترین محصولات کشت شده در این مزارع شامل گندم، جو، دانه روغنی کلزا و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.

او گفت : از مجموع اراضی ویژه کشت پاییزه ۳۰ هزار هکتار به زیر کشت گندم آبی، ۷۵ هزار هکتار گندم دیم، ۸۹ هزار و ۵۰۰ هکتار جوآبی ودیم و ۳۰ هکتار کلزا اختصاص می‌یابد.

او افزود: در حال حاضر عملیات آماده سازی اراضی و کشت در مزارع دیم آغاز شده است و نهاده‌های مورد نیاز شامل کود و بذر در حال توزیع است و برای توزیع نهاده‌ها مراکز جهاد کشاورزی تابعه و عاملین مجاز توزیع نهاده‌ها آمادگی لازم را دارند.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه افزود: مهم‌ترین چالش پیش روی کشاورزان در این شهرستان برای کشت پاییزه، مساله کم آبی است که همچون سال‌های گذشته موجی از نگرانی را برای کشاورزان به وجود آورده است.

دارایی گفت: این شهرستان با دارا بودن ۱۰ مرکز جهاد کشاورزی به نام‌های کوزران، سراب نیلوفر، میاندربند، بیـلوار، ماهیدشت، چقانرگس، سرفیروزآباد، جلالوند، درود فرامان و الهــیارخانی کار خدمات رسانی به بخش کشاورزی و نظارت بر عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی را انجام می‌دهد .

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی محصول کشاورزی اراضی کشاورزی شهرستان کرمانشاه جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند

منصور دیان اردستانی،معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم   در خصوص دامپروری در استان گفت:ت: هم اینک ۶ هزار و ۸۷۵ واحد دامداری صنعتی و سنتی در زمینه‌های پرورش و نگهداری گاو شیری، گوساله پرواری، گوسفند و بز داشتی و پرواری و شتر با ظرفیت کل دام سبک و سنگین ۵۸۸ هزار و ۲۸۸ راس در استان قم فعال است.

وی افزود: در اثر تلاش بهره‌برداران بخش دامپروری قم، این استان در تولید محصولات دامی جایگاه خوبی در سطح کشور دارد که در همین خصوص طی سال گذشته حدود ۱۸۰ هزار تُن گوشت قرمز و شیر خام در قم تولید و روانه بازار شد.

وی ادامه داد: با توجه به راهبرد اصلی سازمان جهاد کشاورزی قم در تامین امنیت غذایی مردم، وضعیت تولید محصولات دامی در استان به صورت مستمر رصد و برای افزایش میزان آن از سرمایه گذاران علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه حمایت می‌شود.

مجموع تولید سالانه محصولات کشاورزی قم در بخش‌های مختلف بیش‌از ۸۰۰ هزار تُن است و به گفته مسئولان جهاد کشاورزی قم، افزایش سطح تولید محصولات به خصوص در حوزه دام و طیور در سال جاری با جدیت دنبال می‌شود.

۲ درصد از تولیدات پروتینی کشور با تلاش فعالان حوزه دام و طیور استان قم تامین می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد فعالیت‌های بخش کشاورزی در قم با وجود کم‌بودن مساحت استان، دارای بهره‌وری و اثربخشی بالایی است.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی را روستاییان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی حدود ۵۰ درصد اشتغال روستاییان در بخش‌های مختلف قم را به خود اختصاص داده‌است.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • توزیع تخم نوغان یارانه‌ای بین پرورش دهندگان کرم ابریشم
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران