Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-28@07:51:15 GMT

لطف اسپانیا و فرانسه به علی دایی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۹۲۶۴

لطف اسپانیا و فرانسه به علی دایی

توقف پرتغال برابر تیم‌های اسپانیا و فرانسه که یکی در دیداری دوستانه رقم خورد و دیگری در جدالی رسمی، همچنان کریستیانو رونالدو، فوق‌ستاره تیم ملی پرتغال را دور از علی دایی نگه داشته است. نه آن‌قدر دور که خیال ایرانی‌ها راحت باشد کریس به رکورد دایی نمی‌رسد و نه آن‌قدر نزدیک که بشود گفت رونالدو در یکی، دو هفته آینده از دایی عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شرق، داستان بین کریستیانو رونالدو و علی دایی، رقابت برای عنوان برترین گلزن تاریخ رقابت‌های ملی است؛ دایی این عنوان را با زدن 109 گل ملی به همراه تیم ایران دارد و کریس رونالدو فعلا با 101 گل زده در تعقیبش است. اگرچه هواداران رونالدو انتظار داشتند کریس در همین چندبازی برگزارشده در ایام پسا‌کرونا بتواند رکورد علی دایی را از آنِ خود کند ولی فعلا هم اسپانیا و هم فرانسه او را در امر گلزنی ناکام گذاشته‌اند. در واقع رونالدو بعد از دبل مقابل سوئد که گل‌های ملی‌اش را از عدد 100 عبور داد، دیگر گلی نزده تا همچنان هشت گل دیگر تا رسیدن به علی دایی و 9 گل برای عبور از او کم داشته باشد. البته که برنامه بازی‌های پرتغال در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌های اروپا به گونه‌ای است که ظاهرا، رونالدو در همین سال میلادی می‌تواند به علی دایی برسد؛ او و تیمش باید فردا برابر سوئد به میدان بروند و بازی کنند؛ دیداری خانگی که هم برای پرتغال جهت سروسامان‌دادن به وضعیتش در گروه مهم است و هم برای کریس رونالدو که نشان داده راه فتح دروازه سوئد را بلد است. به غیر از این بازی، نگرانی عمده مربوط به دیدار آذرماه پرتغال برابر آندورا است که روی کاغذ رقیب راحتی برای کریس رونالدو محسوب می‌شود؛ رقیبی که می‌تواند برایش حکم فرصتی باشد تا به‌ عنوان برترین گلزن ملی تاریخ فوتبال حمله کند.

علی دایی با وجود اینکه رکورد جهانی‌اش در آستانه از‌دست‌رفتن است، نگاه مثبتی به این موضوع دارد؛ او می‌گوید خوشحال است که بازیکن بزرگی مثل کریس رونالدو قرار است این رکورد را بشکند؛ چون همین مورد نشان می‌دهد ثبت چنین رکوردی که سال‌ها در اختیار یک ایرانی بوده، چقدر ارزش داشته است. فارغ از اینکه دایی واقعا از شکستن رکوردش خوشحال باشد یا عمیقا ناراحت شود و بروز ندهد، نرسیدن رونالدو به علی دایی می‌تواند به نفع فوتبال ایران باشد!

در‌واقع هرچقدر رونالدو به رکورد برترین گلزن تاریخ تیم‌های ملی نزدیک می‌شود، نام علی دایی و فوتبال ایران در رسانه‌های مختلف بیشتر و بیشتر بازتاب داده می‌شود؛ برای فوتبالی که این روزها از سوء‌مدیریت رنج می‌برد، همین موضوع که نامش در سطح اول فوتبال دنیا به گوش می‌رسد هم برگ برنده‌ای است. در فوتبالی که فدراسیونش رئیس ندارد و به‌واسطه شکایت سرمربی سابق حالا در آستانه ورشکستگی است، یا دو تیم مطرح باشگاهی‌اش در فیفا آن‌قدر پرونده دارند که مایه سرافکندگی است، دایی و رکوردش یک‌تنه جور چنین تلخی‌هایی را کشیده‌اند تا همچنان نام فوتبال ایران، البته تا اطلاع ثانوی، به یک بهانه مثبت سر زبان‌ها باشد.

در‌واقع تساوی تیم‌های اسپانیا و فرانسه با پرتغال، بیش از آنکه لطف به علی دایی باشد، لطف به فوتبال بحران‌زده ایران است که «ندانم‌کاری‌های مدیریتی» مانند زالو به مکیدن آخرین قطره‌های خونش ایستاده است.

البته که این موضوع تمام غصه‌های روز فوتبال ایران نیست؛ در شرایطی که در سراسر دنیا، به لطف گلزنی‌های کریس رونالدو، نام علی دایی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ ایران مطرح می‌شود، در کشور اما او بایکوت و تحریم شده و نمی‌تواند فعالیتی در عرصه مربیگری فوتبال، چیزی که پیش‌تر عنوان کرده عاشق آن است، داشته باشد. علی دایی اسفند دو سال قبل از فوتبال ایران رانده شد و هربار به بهانه‌ای مختلف، جلوي ورود مجددش گرفته شده است. او حتی می‌رفت تا جانشین مارک ویلموتس بلژیکی در تیم ملی شود ولی به ناگاه دستوری که کسی مسئولیتش را بر عهده نگرفت، از راه رسید و دایی فرصت نشستن روی همان صندلی را هم از دست داد.

می‌گویند صحبت‌هایش در کنفرانس خبری جنجالی بعد از برکناری از سایپا و مطرح‌کردن پیشینه مصطفی مدبر، مدیرعامل وقت باشگاه، باعث شده با محرومیت در ایران مواجه شود و تیمی به سراغش نرود ولی آنهایی که فعالیت دایی برای کمک به زلزله‌زده‌ها را دنبال کرده‌اند، می‌دانند او از چند زاویه دیگر هم تحت فشار است؛ بسته‌شدن حساب بانکی‌اش در راه کمک به زلزله‌زده‌ها و فراخواندنش به دادگاه برای ادای توضیح، بخشی از فشارهایی بود که علی دایی در این راه متحمل شد. دلیل این فشارها می‌تواند متفاوت و متعدد باشد ولی برای خود علی دایی یک توجیه بیشتر نداشت. او می‌گوید می‌داند که «عده‌ای از محبوبیت من می‌ترسند!».

حالا که دایی به بیرون از گود رانده شده و در فضای فوتبال فعلی ایران کمتر اثری از او دیده می‌شود، می‌شود نامش را در رسانه‌های مختلف خارجی جست‌وجو کرد یا اینکه بیشتر در گفت‌وگوهای کریس رونالدو سراغش را گرفت؛ مثل همین گفت‌وگوی اخیرش که خبر داده هرطور شده می‌خواهد به دایی برسد و رکورد برترین گلزنی تیم‌های ملی را از آن خود کند. «احساس خاصی دارم که بیش از 100 گل برای تیم ملی پرتغال به ثمر رساندم. این یک رکورد تاریخی است. اکنون به رکورد بهترین گلزن تاریخ ملی(علی دایی) نزدیک هستم. هدف من این است که رکورد آقای گلی(دایی) را بشکنم».

منبع: فرارو

کلیدواژه: محمد رضا شجریان کرونا قیمت دلار پرسپولیس علی دایی رونالدو کریس رونالدو فوتبال ایران برترین گلزن علی دایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!

به گزارش ورزش سه، کریستیانو رونالدو بدون شک یکی از استثنایی‌ترین فوتبالیست‌های تاریخ است. مهاجم نمادین پرتغالی در طول دوران درخشان خود پنج توپ طلا دریافت کرد و در عین حال که عناوین متعددی را با باشگاه‌های مطرح انگلیس، اسپانیا و ایتالیا کسب کرده، توانایی گل‌زنی فوق‌العاده‌ای از خود نشان داده است. علاوه بر این، او نقش مهمی در قهرمانی پرتغال در یورو ۲۰۱۶ داشت.
تعهد بی‌امان و فداکاری تزلزل‌ناپذیر رونالدو به حرفه‌اش، تحسین و احترام زیادی را برای او به ارمغان آورده است. او الگو و بت بازیکنان مشتاق بی‌شماری در سراسر جهان است. در حالی که رونالدو به پایان دوران درخشان خود نزدیک می‌شود، تأثیر او همچنان در بین چندین فوق ستاره امروزی فوتبال طنین‌انداز می‌شود.

اندریک
اندریک که یک فوتبالیست ۱۷ ساله فوق‌العاده بااستعدادی است، قرار است با پیوستن به رئال مادرید در سال ۲۰۲۴، مسیر رونالدو را دنبال کند. مهاجم بااستعداد برزیلی در مصاحبه‌ای با نشریه فورفورتو در اوایل سال جاری گفت: «من فقط می‌خواهم اندریک باشم و می‌خواهم اندریک را به مردم نشان دهم. اگر کسی باشد که روی من تاثیر بگذارد، نه به خاطر تیم‌هایی که در آنها بازی کرده، گل‌هایی که به ثمر رسانده یا عناوینی که به دست آورده، بلکه به خاطر شخصیتی که دارد، او کریستیانو رونالدو است.»

مارکوس رشفورد
نگاهی اجمالی به تکنیک ضربه ایستگاهی مارکوس رشفورد کافی است تا مشخص شود که مهاجم منچستریونایتد بدون شک تحت تأثیر رونالدو بوده است. او در سال ۲۰۱۸ به وبسایت رسمی منچستریونایتد گفت: «برای من هیچ الگوی بزرگتری در فوتبال وجود ندارد. من‌ می‌توانم به جای بسیاری از بازیکنان جوان و هواداران یونایتد صحبت کنم که تیم را در زمانی که او اینجا بود تماشا کردند و اکثریت ما از او پیروی کرده‌ایم و این چیزی خاص در مورد یونایتد است.»

هری کین
در حالی که هری کین خود را به عنوان یک حرفه‌ای باتجربه تثبیت کرده، هشت سال از رونالدو کوچکتر است و از نزدیک این مهاجم کلاس جهانی را در طول دوران نوجوانی‌اش زیر نظر داشت. کین پس از جدال رئال مادرید و تاتنهام در لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۱۷ گفت: «من پیراهن او را خواستم. او الگوی بزرگی برای من است و هنگام بزرگ شدن بازی‌های او را تماشا می‌کردم.»

کیلیان امباپه
کیلیان امباپه یکی دیگر از ستاره‌های فوتبال است که در ۲۴ سالگی افتخارات بی‌نظیری کسب کرده است. امباپه که در حال حاضر اختلافات زیادی با باشگاهش پاری‌سن‌ژرمن دارد یکی از اهداف بزرگ رئال مادرید است و غول‌های اسپانیایی سالهاست که به دنبال جذب این جوان شگفتی‌ساز هستند. امباپه در بازی لیگ ملت‌های اروپا در سال ۲۰۲۰ با کریستیانو رونالدو روبرو شد و این دو ستاره بین دو نیمه با هم گفتگو کردند. امباپه بعد از بازی در توییتر به تحسین اسطوره پرتغالی پرداخت و نوشت: «بت»، و کنارش اموجی تاج و بز گذاشت؛ (بز: GOAT به معنی بهترین بازیکن تاریخ). امباپه از کودکی رویای فوتبالیست شدن را در سر می‌پروراند و تمام دیوارهای اتاقش پوشیده از عکس‌ها و پوسترهای رونالدو بود. او آرزو داشت که روزی همانند رونالدو به اوج قله فوتبال جهان برسد.

جیمز مدیسون 
مدیسون بازیکن تاتنهام در دوران کودکی از منچستریونایتد طرفداری می‌کرد و هنوز هم رونالدو را به مسی ترجیح می‌دهد. شما فقط با نگاه کردن به سبک کاشته زدن های مدیسون متوجه الگوبرداری او می‌شوید. هافبک تهاجمی تاتنهام در سال 2015 به تلگراف درباره علاقه بی حد و وصف خود از رونالدو گفت: الگوی من کریستیانو رونالدو است. من همیشه به او نگاه می‌کردم زیرا زمانی که جوان‌تر بودم بیشتر طرفدار منچستریونایتد بودم. اولین خاطره من از فوتبال شکست دادن بایرن مونیخ در فینال نوکمپ مقابل منچستریونایتد بود و یادم است که پدرم با من که دور میز می‌دوید و فریاد می‌زد. زمانی که جوان‌تر بودم پدرم من را تنها گذاشت ولی من با هر گل کریستیانو رونالدو برای منچستریونایتد به یاد او فریاد می‌زنم.

وینیسیوس جونیور
در مارس ۲۰۲۰، رونالدو با احساس غرور شاهد گل وینیسیوس جونیور برای رئال مادرید مقابل بارسلونا در برنابئو بود. وینیسیوس جونیور برای خوشحالی بت خود، شادی منحصر به فرد رونالدو «سیو» را اجرا کرد. وینیسیوس جونیور پس از بازی در اینستاگرام تایید کرد که رونالدو بدون شک بت فوتبالی او بوده است.

ارلینگ هالند
ارلینگ هالند، استعداد هیجان‌انگیز منچسترسیتی، بدون شک یکی از استثنایی‌ترین مهاجمان جهان است. هالند در کمال تعجب فاش کرد که اگر تأثیر عمیق رونالدو نبود، شاید حرفه فوتبال را دنبال نمی‌کرد. این بازیکن ۲۳ ساله در سال ۲۰۲۰ به خبرنگاران گفت: «من دوست دارم با او ملاقات کنم و به او بگویم که به لطف او یک فوتبالیست هستم. او همیشه برای من الگو بود.»

آلخاندرو گارناچو
ستاره آرژانتینی منچستریونایتد به نظر در میان تمامی ستارگانی که تا اینجا نام برده شد، عاشق‌تر از بقیه آنها محسوب می‌شود. گارناچو نه تنها در کلام بلکه این را در صفحه اینستاگرام و در لایف استایل خود به نمایش می‌گذارد. او همه تکنیک و توانایی های فنی خود را از رونالدو الگو برداشته که این موضوع برای هموطن لیونل مسی بسیار عجیب و قابل توجه خواهد بود.

دیگر خبرها

  • پیروزی یاران رونالدو در لیگ عربستان+ فیلم
  • ستارگانی که با رؤیای «رونالدو شدن» بزرگ شدند!
  • بهترین پنالتی زن تاریخ فوتبال کیست؟
  • ستارگانی که با رویای 'رونالدو شدن' بزرگ شدند!
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد
  • باشگاه‌های لالیگایی در خطر محرومیت از حضور در رقابت‌های اروپایی
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال