Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-28@14:18:09 GMT

کرونا بر جشنواره فیلم کوتاه سایه انداخت

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۱۹۷۴۸

کرونا بر جشنواره فیلم کوتاه سایه انداخت

جعفر صانعی مقدم عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام کرد که عزم مدیران بر برگزاری این رویداد سینمایی به صورت فیزیکی اما سختگیرانه و محدود در وضعیت کرونا است.

به گزارش گروه روی خط رسانه خبرگزاری برنا، جعفر صانعی مقدم مدیرعامل موسسه «هنر و تجربه» و عضو شورای سیاستگذاری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره برگزاری این رویداد سینمایی همزمان با شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر جشنواره‌های سینمایی گفت: عزم ما و مدیران بر این است که جشنواره فیلم کوتاه تهران تا جایی که امکان دارد به صورت فیزیکی برگزار شود اما بخشی از این موضوع خارج از اراده ماست و ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیم خواهد گرفت که مراکز فرهنگی و سینمایی در ایام برگزاری جشنواره می‌توانند فعالیتی داشته باشند یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در صورت برگزاری بخش‌های فیزیکی جشنواره اندیشیده شده است. همانطور که پیش‌تر هم اعلام شده بود کلاس‌ها، آموزش‌ها، ورکشاپ‌های جشنواره و حتی بخش فیلم‌های خارجی این دوره از جشنواره به صورت آنلاین برگزار خواهند شد و فقط بخشی که مربوط به فیلم‌های ملی می‌شود به صورت فیزیکی و البته محدود برنامه ریزی شده است.

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران با بیان اینکه سال گذشته درست قبل از شیوع ویروس کرونا استقبال از فیلم‌های کوتاه در سینمای هنروتجربه به ۲۰ برابر افزایش پیدا کرده بود، عنوان کرد: علیرغم توجه و استقبالی که طی این سال‌ها از فیلم کوتاه شده است برگزاری جشنواره برای آن یک امر حیاتی است به همین علت تصور می کنیم که با رعایت پروتکل‌ها می‌شود این جشنواره را به شکل محدودتر و کنترل شده‌تری برگزار کرد. در واقع صندلی‌های سینما و شرایط سالن‌ها می‌تواند این امکان را در اختیار جشنواره قرار دهد که فاصله‌گذاری اجتماعی با حداکثر دقت صورت پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در بخش فیلم کوتاه خطر انتشار غیرقانونی و پخش غیرمجاز فیلم در فضای مجازی بیشتر است، اظهار کرد: فیلمسازان ما که تمایل به حضور در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی را دارند، تلاش می‌کنند تا فیلم‌شان فقط در جشنواره‌ها نمایش داده شود و تا قبل از خواست خودشان انتشار عمومی پیدا نکند. به همین دلیل ما وظیفه داریم به این نکته نیز توجه و حقوق صاحبان آثار را حفظ کنیم.

صانعی مقدم در پایان خاطرنشان کرد: در شورای سیاستگذاری جشنواره بین‎المللی فیلم کوتاه تهران در حال برنامه‌ریزی و همفکری هستیم سلامت هنرمندان و عوامل فیلم‌ها را در اولویت قرار دهیم. به نظر من استمرار فعالیت و زندگی در شرایط فعلی در گروی رعایت همگانی پروتکل‌ها در جامعه است.

سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری سیدصادق موسوی ۷ تا ۱۳ آبان ۹۹ برگزار می‌شود.

منبع: ستاد خبری سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جشنواره فیلم کوتاه جعفر صانعی مقدم کرونا موسسه هنر و تجربه جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران جشنواره فیلم کوتاه شورای سیاستگذاری فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران

ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران با شعار «امکانات بومی در ژانر‌های آمیخته (هیبریدی) و اهمیت چرخه‌های تولید» روز یک‌شنبه ۲۵ آذر ۱۴۰۳ برگزیدگان خود در بخش‌های مختلف را معرفی خواهد کرد. این همایش کمتر از یک ماه به پایان مهلت ارسال آثار، جوایز خود را در بخش‌های مختلف اعلام کرد.

در این دوره از همایش، که با حمایت انجمن سینمای جوانان ایران و در چهار بخش «مقالات پژوهشی»، «جستار‌های آزاد»، «فیلم‌-جُستار» و «ترجمه» پذیرای آثار است، علاوه‌بر افزوده شدن بخش رقابتی «فیلم-جُستار»، میزان جوایز نقدی در بخش‌های مختلف هم افزایش پیدا کرده است.

فیلم-جُستار (Video Essay) که برای اولین‌بار در این دوره به همایش فیلم کوتاه تهران افزوده شده است، یکی از گونه‌های پژوهش‌های بصری است که محقق، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را نه در قالب متنِ مکتوب که در شکل بصری ارائه می‌دهد. همایش مطالعات فیلم کوتاه در ششمین دوره برگزاری علاوه‌بر منابع مکتوب، پذیرای این شکل پژوهشی نیز خواهد بود.

مبلغ جوایز نقدی این دوره از همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران به شرح زیر است:

مقالات پژوهشی

نفر اول ۳۰ میلیون تومان
نفر دوم ۲۰ میلیون تومان
نفر سوم ۱۵ میلیون تومان

جُستار‌های آزاد

جُستار برگزیده ۲۰ میلیون تومان

فیلم‌- جُستار

جُستار برگزیده ۲۵ میلیون تومان

ترجمه

ترجمه برگزیده ۱۵ میلیون تومان

آخرین مهلت ارسال چکیده مقالات و طرح‌نامه فیلم‌-جُستار به ششمین همایش مطالعات فیلم‌کوتاه تهران، یک‌شنبه ۶ خردادماه ۱۴۰۳ است و اسامی چکیده مقالات پذیرفته شده روز یک‌شنبه ۳ تیرماه ۱۴۰۳ اعلام خواهد شد.

شرکت‌کنندگانی که چکیده مقالاتشان در این دوره از همایش پذیرفته می‌شود، باید تا روز یک‌شنبه ۲۹ مهرماه ۱۴۰۳، آثار کامل خود را ارسال کنند.

مطابق گاه‌شمار فراخوان، عناوین مقالات پذیرش شده برای ارائه، یکشنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۴۰۳ است و اعلام برگزیدگان و آیین پایانی، یک‌شنبه ۲۵ آذرماه ۱۴۰۳، برگزار خواهد شد.

منبع: ایرنا 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • اعلام جوایز نقدی ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران
  • راهیابی فیلم کوتاه هنرمند گیلانی به فستیوال پاناما
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • ۲ انیمشن ایرانی به جشنواره معتبر انسی راه یافتند
  • سایه برج ها از سر باغ گیاه شناسی کوتاه می شود
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود