Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، در این نشست که با هدف اجرای دستورالعمل جدید کاهش جمعیت کیفری زندان ها  و جبس زدایی صورت گرفت ، ۳۵۰ نفر از زندانیان ساری به صورت چهره به چهره و در گفت و گو حضوری با قضات و مسئولان قضایی استان مسایل و مشکلات خود را در میان گذاشته و درخواست های جدیدشان را به صورت مکتوب تحویل دادند.

رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت : حبس زدایی ، دادن مرخصی به زندانیان و جلب رضایت شاکیان از اولویت های دستگاه قضایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری افزود : همسو با این رویکرد طرح غربالگری و ساماندهی زندانیان برای جلوگیری از صدور قرارهای منتهی به بازداشت ، صدور قرارهای ناقص و مبهم و همچنین ساماندهی حبس‌ها با هدف اجرای عدالت کیفری در تصمیمات قضایی، کاهش اطاله دادرسی، حبس‌زدایی و حفظ حقوق مردم و زندانیان در همه زندان های شهرستان های استان آغاز شده است.

وی با اظهار این که طبق دستور العمل رئیس دستگاه قضایی ساماندهی و  توجه به امور زندانیان باید مورد رصد مسئولان قضایی استان قرار گیرد ، ادامه داد : امشب با همراهی قضات دادسراها ، محاکم کیفری و  تجدید نظر و همچنین دادستان مرکز ساری در نشست چهره به چهره ضمن بررسی مجدد پرونده های زندانیان درخواست های آنان شنیده شد و دستورات  لازم نیز صادر شده است.

رییس کل دادگستری مازندران با بیان این که زندانی بلاتکلیف در استان نباید وجود داشته باشد و بر اساس آمار هم تاکنون زندانی بلاتکلیف آنچنانی نیز گزارش نشده است ، گفت : با حضور میدانی و گفت و گو با زندانیان ، افرادی که به لحاظ اینکه مشمول پایان حبس هستند و باید آزاد شوند و یا مشمول ارفاق قانونی،  تعلیق ، آزادی مشروط و یا مستحق مرخصی هستند مورد توجه جدی قرار گرفته و به طور حتم عملیاتی نیز می شود. 

وی افزود : زندانیانی که به هر دلیلی حکمشان صادر نشده است با بررسی های سریع برای صدور حکم آنان پیگیری می شود و آنانی که حکمشان در دیوان عالی کشور است مانند محکومان به قتل نیز پیگیری می شود تا  تعیین تکلیف شوند. 

اکبری گفت : برخی از محکومان به زندان نیز تحت قرار نیاز به پیگیری با شکات برای اخذ رضایت دارند که از طریق شورای حل اختلاف و مددکاران زندان به صورت جدی پیگیری می شود.

وی به زندانیان محکوم به قصاص نیز اشاره کرد و بیان داشت : در این زمینه نیز کارهای خوبی در یک سال اخیر صورت گرفته است که شاهد بخشش شمار زیادی از محکومان پای چوبه دار بودیم.

رییس کل دادگستری مازندران اجرای طرح غربالگری و ساماندهی زندنیان را یک طرح مهم و ضروری دانست و گفت : این طرح به صورت حضوری در همه زندان های استان انجام می شود و تاپان سال نیز نشست چهره به چهره نیز در زندان ۲ شهرستان استان برگزار می شود.

اکبری بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی با هدف جلوگیری از شیوع بیماری  کووید- ۱۹ در زندان های استان تاکید کرد و افزود : طبق آمار هنوز موردی از این بیماری در بین زندانیان استان گزارش نشده است.

برچسب‌ها دادگستری مازندران سازمان زندان‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری مازندران سازمان زندان ها دادگستری مازندران سازمان زندان ها اخبار کنکور دادگستری مازندران زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد

مدیرکل زندان‌های فارس از کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، اسحاق ابراهیمی، اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان 16 جشن گلریزان در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه استان برگزار شد که در این جشن‌ها، خیران کمک‌های خود را جهت آزاید زندانیان جرایم غیرعمد ارائه کردند.

وی افزود: در نتیجه این جشن‌ها که با حضورر و استقبال ارزشمند جامعه خیرینت و مسئولان محلی و استانی همراه بود، بیش از 44 میلیارد و 500 میلیون تومان توسط خیران و نیک اندیشان برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد پرداخت شد.

رئیس ستاد دیه استان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 650 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های فارس با کمک خیران آزاد شده‌اند، افزود: در حال حاضر بیش از 950 زندانی جرایم غیر عمد مالی در زندان‌های استان حضور دارند که چشم انتظار کمک مردم عزیز هستند.

وی دومین مرحله از پویش سهم من 40 را نیز مورد استقبال مردم توصیف کرد و گفت: بیش از 6000 هزار تراکنش تاکنون انجام و نزدیک به 7 میلیون تومان در این حوزه جمع آوری شده است، ضمن اینکه شهروندان و هم استانی‌های عزیز در جریان باشند، کمک‌های هر نفر 40 هزار تومانی آنان به تعداد اعضای خانواده، می‌تواند زمینه آزادی کل زندانیان جرایم غیرعمد را فراهم سازد و این برگ زرینی در تاریخ اجتماعی مردم فرهیم، نوع دوست و فرهنگ‌ساز استان خواهد بود.

به گزارش تسنیم شماره کارت 6104337770030961 بنام ستاد دیه استان فارس آماده دریافت کمک‌های مردم شریف براغی آزرادی زندانیان جرایم غیر عمد استان و اهدائ شادی به خانواده‌های بی پناه آنان است. افرادی که از سر اتفاق و بدون انگیزه مجرمانه به زندان افتاده اند خود و خانواده هایشان از تبعات در رنج هستند.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • فیلم/ نقشه فراری که زندانیان را به مقر پلیس رساند
  • آزادی ۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان سمنان
  • کمک ۴۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد در فارس
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه
  • رهاورد ۱۶ جشن گلریزان ستاد دیه استان فارس اعلام شد
  • مشکلات مردم شهرستان عسلویه بررسی و پیگری شد
  • ضرورت انتقال زندان به خارج از شهر زرند
  • (ویدئو) غافلگیری زندانیان هنگام فرار از تونل حفر شده در زندان
  • کاسپین آبی ساری قهرمان مینی فوتبال زیر ۱۴ سال مازندران
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه