Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا سهرابیان مقدم رئیس فدراسیون قایقرانی کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد برگزاری اردو‌های تیم ملی قایقرانی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته اواخر مهر ماه زمان اردو‌های تیم ملی در بخش‌های مختلف اعلام خواهد شد. اما همچنان منتظر این هستیم تا ببنیم ستاد مبارزه با کرونا چه تصمیمی را تا آخر مهر ماه خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر شاهدیم که ستاد مبارزه با کرونا هر روز و هر هفته دستورات جدیدی صادر می‌کند.

او ادامه داد: جان ورزشکاران برای ما در اولویت قرار دارد. بعد از پایان مسابقات قهرمانی کشور از تمام هیئت‌های استانی استعلام گرفتیم تا مطمئن شویم در طول مسابقات ورزشکاری بیمار نشده باشد. وقتی به اواخر مهرماه نزدیک شدیم بازهم شرایط را از ستاد مبارزه با کرونا استعلام خواهیم گرفت تا ببینیم شرایط برگزاری اردو‌ها وجود دارد یا خیر.

سهرابیان مقدم در مورد مسابقات کسب سهمیه المپیک گفت: زمان و محل دقیق مسابقات کسب سهمیه در رشته‌ی آب‌های آرام در روز‌های آینده از طرف کنفداراسیون قایقرانی آسیا اعلام خواهد شد. پیش از این کشور تایلند به عنوان میزبان مسابقات انتخاب شده بود که باید منتظر بمانیم و ببینیم تغییری صورت می‌گیرد یا خیر.

اینکه ما بگوییم کرونا آمده است و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم درست نیست

او در پاسخ به این سوال که کشور‌های رقیب در کسب سهمیه تمرینات خود را تعطیل نکرده اند و چرا این اتفاق برای تیم ملی ما رخ داده است، گفت: ورزشکاران ما نیز در این روز‌ها به شکل انفرادی تمرینات خودرا پیگیری می‌کنند. کشور‌های دیگر نیز هر کدام ساز و کار متفاوتی دارند و تمرینات خود را تعطیل نکرده اند. اینکه ما بگوییم کرونا آمده است و دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم درست نیست. اولویت ما در ادامه باید اینگونه باشد که سبک زندگی مان را تغییر دهیم و در کنار کرونا به کارهایمان برسیم.

او ادامه داد: تیم هایی که در رقابت های کسب سهمیه المپیک شرکت می کنند، طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا برنامه ریزی متفاوتی خواهند داشت و تغییراتی در برنامه قرنطینه تیم‌ها انجام خواهد شد. اگر ما می‌خواهیم در مسابقات جهانی شرکت کنیم و نتیجه خوبی کسب کنیم باید برنامه متفاوت تری را ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید

سهرابیان‌مقدم: برگزاری اردوی تیم ملی قایقرانی با هزینه شخصی صحت ندارد برخی از ورزشکارانمان در شرایط ایده آل خودشان به سر می‌بردند

سهرابیان مقدم در پاسخ به این سوال که آیا ورزشکاران توانسته اند از فرصت به وجود آمده به علت تاخیر در برگزاری رقابت های المپیک به نفع خود استفاده کنند یا خیر بیان کرد: دربرخی از رشته‌های قایقرانی ورزشکاران ما آماده حضور در مسابقات بودند و این تغییر زمان به ضررشان تمام شد، اما برخی دیگر توانسته اند استفاده مفیدی از این زمان انجام دهند. ورزشکاران در زمان مشخصی با برنامه ریزی می‌توانند به آمادگی کامل دست پیدا کنند. از زمان آمادگی تا رسیدن به اوج ۲ ماه بیشتر زمان لازم نیست. برخی از ورزشکارانمان در شرایط ایده آل خودشان به سر می‌بردند و مطمئنا اگر این تاخیر اتفاق نمی‌افتاد عملکرد خوبی می‌توانستند داشته باشند. در رشته‌ی آب‌های آرام به خاطر تغییر مربی که صورت گرفت این زمان به دست آمده به آن‌ها کمک کرد. در رشته روئینگ نازنین ملایی موفق شد در مسابقات قهرمانی کشور رکورد خود را بهبود بخشد که نشان می‌دهد او از این زمان به دست آمده به نفع خودش استفاده کرده است.

او در پاسخ به این سوال که اگر شرایط کرونا در ایران بحرانی شود چه تدبیری خواهند داشت گفت: در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ شرایط کرونا در کشور بحرانی شد و ما از طریق ارگومتر‌هایی که برای اولین بار به ورزشکاران تحویل داده شد تمرینات خود را در خانه زیر نظر مربیان پیگری کردند و توانستند آمادگی خود را حفظ کنند. اگر بار دیگر این اتفاق رخ دهد بازهم از ارگومتر و سیستم‌های دیگری که کمک آموزشی باشد استفاده خواهیم کرد و چاره‌ای جز این کار نداریم. برخی اعتراض می‌کنند که چرا اردو‌ها را برگزار نمی‌کنید؟ من از این افراد سوال می‌کنم آیا به عنوان یک پدر حاضر هستند فرزندشان را به اردویی بفرستند که امکان دارد در آن بیمار شود و اتفاقات ناخوش آیند دیگری را تجربه کند. سلامتی ورزشکاران برای من بسیار مهم‌تر از اتفاقات دیگری است که امکان دارد رخ دهد.

شرایط تمرینی رشته‌ی قایقرانی ورزش های دیگر متفاوت است

رئیس فدراسیون قایقرانی در پاسخ به این سوال که رشته‌هایی مانند وزنه برداری با ایجاد قرنطینه کامل قرار شده است اردوی تیم ملی خود را برگزار کند و آیا آن‌ها نمی‌توانند این کار را انجام دهند یا خیر، گفت: شرایط تمرینی رشته‌ی قایقرانی با وزنه برداری تفاوت‌های اساسی دارد. وزنه برداران در یک سالن تمرین می‌کنند و به مانند قایقرانان لازم نیست خود را به پیست برسانند و در محیط باز تمرین کنند. من نمی‌توانم ورزشکارانم را در یک اتاق در بسته قرار دهم و بگویم این اردوی تیم ملی است و همه باید همین جا بمانید. اینکه بخواهیم فضای رو بازی که قایقرانان در آن تمرین می‌کنند را قرنطینه کنم امکان پذیر نیست. اگر ما می‌خواهیم به نحو احسن قرنطینه را انجام دهیم هر ارگانی که می‌خواهد در این زمینه کاری انجام دهد به عنوان مثال بگویند مجموعه ورزشی آزادی به شکل کامل قرنطینه می‌شود و هیچ رفت و آمد دیگری به جز ورزشکاران در محوطه وجود نداشته باشد.

قایقرانی برای المپیک توکیو قطعا سهیمه خواهد گرفت

او در مورد شرایط کسب سهمیه در رشته‌ی قایقرانی برای المپیک پیش رو گفت: قایقرانی برای المپیک توکیو قطعا سهیمه خواهد گرفت و تلاش ما برای این است که تعداد سهمیه هایمان را افزایش دهیم. در روئینگ شانس صد در صدی خواهیم داشت. در آب‌های آرام با اختلاف‌های صدم ثانیه با ورزشکاران دیگر کشور‌ها در رقابت هستیم. در کایاک اسلالوم رقابت بسیار نزدیکی بین نماینده کشورمان و نماینده کشور قزاقستان وجود دارد. رقابت‌ها قابل پیش بینی نیست و فاصله ورزشکاران به یکدیگر بسیار نزدیک است. اتفاقاتی که در این دوران کرونایی رخ داده است می‌تواند تعیین کننده باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون قایقرانی تیم ملی قایقرانی المپیک توکیو پاسخ به این سوال قایقرانی برای المپیک ستاد مبارزه با کرونا سهرابیان مقدم تمرینات خود ی قایقرانی خواهد گرفت کسب سهمیه اردو ها تیم ملی رشته ی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند

عملکرد برخی آزادکاران ایران در قرقیزستان به دلیل ضعف بدنی انتقاد برانگیز بود؛ این موضوع در آستانه بازی‌های المپیک می‌تواند هشداری جدی برای کشتی آزاد کشورمان باشد.

به گزارش مشرق، مسابقات کشتی آزاد قهرمانی آسیا و گزینشی قاره کهن با کسب عنوان قهرمانی و ۲ سهمیه برای گوش‌شکسته‌های ایرانی به پایان رسید. در مسابقات گزینشی کشتی آزاد یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم و امیرعلی آذرپیرا در وزن ۹۷ کیلوگرم موفق به کسب سهمیه شدند. در این پیکارها احمد محمدنژاد جوان نتوانست سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم را برای ایران به ارمغان بیاورد.

هر چند که در پیکارهای بیشکک آزادکاران کشورمان موفق به کسب عنوان قهرمانی شدند اما این مسابقات حامل چند پیام مهم برای فدراسیون نشین‌ها بود. نخستین پیام این مسابقات فاصله بین نفرات نخست و تیم اصلی بود. در قرقیزستان هر پنج مدال ایران توسط نفرات اصلی تیم ملی ضرب شد.

اما مهمترین پیام این رقابت‌ها توجه به بدنسازی و آمادگی بدنی بود؛ برخی ملی‌پوشان ایران در اواسط رقابت‌ها با افت بدنی مواجه و حتی مجبور به گرفتن استراحت‌های پزشکی مصلحتی شدند که این موضوع در مبارزه امیرعلی آذرپیرا ملموس بود. افت بدنی آزادکاران در آستانه المپیک ۲۰۲۴ پاریس بدترین اتفاق ممکن است زیرا سطح کشتی المپیک با رقابت‌های قهرمانی آسیا بسیار متفاوت است و جای جبران حتی برای کوچکترین لغزشی نیز وجود ندارد.

آنچه که آزادکاران ایران در قرقیزستان به نمایش گذاشتند نمی‌تواند مطلوب رقابت‌های بزرگ و فراگیری همچون المپیک پاریس باشد زیرا سه نماینده ایران در مرحله گزینشی المپیک نتوانستند آنگونه که باید مقتدرانه در تشک حضور پیدا کنند. اگر چه در وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی عملکرد به نسبت چشمگیری داشت اما در ۵۷ و ۹۷ کیلوگرم افت بدنی نمایندگان کشتی ایران در طول مسابقه کاملا چشمگیر و حتی از دید هادی عامل گزارشگر و کارشناس این رشته نیز پنهان نماند.

ضعف بدنی احمد محمدنژاد جوان در کشتی اول برابر تاجیکستان کاملا مشخص بود و شاید اگر درخواست چلنج تیم حریف نبود نتیجه متفاوتی رقم می‌خورد. همچنین مصدومیت مصلحتی امیرعلی آذرپیرا برابر آرش یوشیدای ژاپنی موجب شد تا وی نزدیک به یک دقیقه استراحت پزشکی داشته باشد. این ضعف بدنی و نفس کم آوردن در هماوردها در حالی است که نامداران کشتی جهان در بیشکک حضور نداشتند و شمار زیادی از آنان در رقابت‌های جهانی بلگراد سهمیه کسب کرده بودند.

سوت پایان کشتی‌های ایران هر چند که با کسب ۲ سهمیه آزادکاران نواخته شد اما زنگ هشداری برای ورزشکاران این رشته بود که باید با بزرگان کشتی جهان از روسیه، آمریکا، گرجستان و کشورهای دیگر رقابت داشته باشند.

در آوردگاه پاریس، آمریکایی‌ها با تکیه بر قدرت بدنی و آمادگی بالای خود در تشک کشتی حاضر می‌شوند و البته این موضوع در چند سال گذشته مورد توجه دیگر کشورهای صاحب‌نام کشتی جهان نیز قرار گرفته است.

سبکی که در گذشته نفراتی مانند جردن باروز، دیوید تیلور و کایل اسنایدر از قهرمانان جهان و المپیک به خوبی آن را به نمایش گذاشتند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • IOC به ورزشکاران فلسطینی سهمیه المپیک داد
  • قایقران‌ها را با تمرین پشت سد به جنگ المپیک نفرستید
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک
  • تبعات کاهش تعداد ورزشکاران ایران در المپیک/ کادر سرپرستی کوچک شد!
  • زنگ خطر برای کشتی ایران؛ آزادکاران نفس کم آوردند