Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- بسیاری از مشکلات اجتماعی ثمره بی‌توجهی به زیرساخت‌های اعتقادی افراد است لذا توجه به تربیتی دینی کودک و نوجوان به‌صورت تخصصی امری لازم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان ، موضوع تربیت دینی کودکان و نوجوانان در خانواده و اجتماع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و البته امری تخصصی و دارای ظرافت‌های بسیاری است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود غیرتخصصی به این حوزه نه‌تنها می‌تواند مفید نباشد بلکه احتمال نتیجه عکس قابل پیش‌بینی هست چراکه در دوره کنونی با توجه به تهاجم فرهنگی و نیز گسترش بسیار زیاد و فراگیر وسایل ارتباطات جمعی و شبهه افکنی و نیز برنامه‌ریزی‌های دشمنان برای جهت‌دهی تربیت کودکان به‌سوی تفکرات غربی نیاز است در این حوزه باکار کارشناسی عمیق ورود شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان از بدو حضور در استان همدان نیز  به این مهم توجه ویژه‌ای داشتند و با راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت دینی کودک در همدان زمینه را برای توجه به این مهم فراهم کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اینکه حوزه خانواده و کودک نوجوان 2 حوزه بسیار حساس است که باید به‌صورت جدی بر روی این دو حوزه کار شود، اظهار داشت: پیشنهاد ما در حوزه کودک و نوجوان ایجاد یک مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان بود که در این مرکز علاوه بر سیاست‌گذاری‌ها به‌صورت تخصصی بر روی تربیت کودک و نوجوان به‌ویژه تربیت دینی و مذهبی و آموزش مربیان کار شود.

وی افزود: نیاز شناسی کودک موضوع مهمی است که نیاز به یک گروه و مجموعه‌ای قوی داشت که برای راه‌اندازی مرکز تخصصی تربیت دینی کودک و خانواده ساختمان دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان را در اختیار مراکز فرهنگی قراردادیم.

امام‌جمعه همدان گفت: مربیان بسیاری در حوزه کودک و نوجوان در سطح استان داریم که باید در مسائل دینی و مذهبی آموزش‌های تخصصی را پشت سر بگذارند.

آیت‌الله شعبانی بابیان اینکه مرکز تربیتی دینی کودک و خانواده باید در زمینهٔ مشاوره کودک و نوجوان ورود کند، گفت: مراکز مشاوره‌ای در  بحث روانشناسی در سطح استان فعال هستند و منظور از ارائه مشاوره در این مرکز مشاوره تربیتی و مذهبی است.

یزد| دشمن به دنبال نابود کردن فرهنگ و تربیت دینی در ایران است ضرورت تربیت دینی فرزندان قبل از سن تکلیف/ چگونه اشتیاق روزه‌گرفتن را در کودک زنده نگه‌داریم؟ همسر شهید تهرانی مقدم: حاج حسن برای تربیت دینی ارزش زیادی قائل می‌شد
 

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌های عقیدتی است

امام‌جمعه همدان تأکید کرد: مرکز تخصصی تربیت کودک و نوجوان باید بر فعالیت‌هایی که در حوزه کودک و نوجوان در سطح استان انجام می‌شود و برخی آسیب‌زا هستند، نظارت کند.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به اهمیت خانواده در تعلیم و تربیت فرزندان، بیان کرد: امروز موضوع طلاق و نیز نوع روابط فرزندان با والدین از موضوعات جدی جامعه و کشور است.

وی عنوان کرد: در کل کشور مرکز تخصصی که تمرکز بر روی تربیت دینی کودک و نوجوان داشته باشد نداشتیم که همدان می‌تواند در این زمینه به‌عنوان استان پایلوت در کشور معرفی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان ابراز کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل وجود مشکلات در زیرساخت‌های عقیدتی است، و راه‌اندازی مرکز تخصصی اعتقادی و تربیت دینی کودکان نیاز بود که در همدان راه‌اندازی شد.

آیت‌الله شعبانی با اشاره به چاپ ویژه‌نامه کودک و نوجوان، مطرح کرد: این مجله باید با نگاه کلان و عمیق‌تر طراحی شود، تا بتوانیم آن را در سطح کشور ارائه کنیم، به‌نحوی‌ که اگر یک روانشناس کودک آن را ملاحظه کرد نتواند ایرادی از آن بگیرد.
 

از مردم فاصله نگرفته و ساختار مدیریتی را نیز مردمی در نظر گرفتیم

مدیرعامل مرکز تربیت دینی کودک و خانواده نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای فعالیت مرکز تربیت دینی کودک و خانواده اظهار داشت: آیین‌نامه اجرایی این مرکز را در 6 جلسه 2 ساعته تنظیم کردیم.

حجت‌الاسلام قصری‌فر  بابیان اینکه در این آئین‌نامه مأموریت مرکز در 6 بند تنظیم‌شده است، افزود: توانمندسازی مجموعه‌های تربیت محور مردمی، رصد فضای موجود، نظارت بر فعالیت‌های تربیتی و تولید محتوا از جمله بندهای آیین‌نامه هستند.

قصری فر با تأکید بر اینکه این آیین‌نامه پس از تأیید آیت‌الله شعبانی نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، دستور کار مرکز قرار گرفت، گفت: اولین اقدام در تنظیم آیین‌نامه مشخص کردن سیاست کلی برای مرکز بود که سه مورد را به‌عنوان سیاست‌های کلی مرکز مشخص کردیم و فعالیت‌های دیگر ذیل همین 3 سیاست است.

وی با اشاره به اینکه سعی کردیم از این سیاست‌ها تخطی نکنیم، بیان کرد: اولین سیاست به میدان آوردن مردم است در عرصه پیشنهاد‌ها و اجرا است.

قصری فر ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز از سال 96 به بعد به‌شدت تأکید می‌کنند که مردم باید از انقلاب خودشان دفاع کنند و  خلأها را پر کنند.

وی بابیان اینکه در عرصه تربیت نیز قائل به این هستیم که اگر خلأ و نقصی وجود دارد باید مردم نسبت به رفع آن نقص اقدام کنند، تصریح کرد: زمانی یک اقدام سود و ثمر خواهد داشت که مردمی باشد.

به گفته وی اگر مرکز را به مجموعه تربیت محور تبدیل کنیم معترضانی خواهد داشت که می‌گویند یک مجموعه را بلد کرده‌اید و به بقیه مجموعه‌ها توجه نشده است بنابراین سعی شده از ظرفیت تمامی مجموعه‌های مردمی استفاده شود.

قصری فر با تأکید بر اینکه برای مردمی شدن فعالیت‌ها لازم است مردم و مجموعه‌ها را جبهه سازی کنیم، افزود: در خصوص جبهه سازی سیاست‌ها در بهمن‌ماه سال گذشته 27 مجموعه و در حال حاضر 35 مجموعه به مرکز پیوسته‌اند که این تعداد در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مرکز با این مجموعه‌ها ارتباط دوسویه است، است، بیان کرد: مرکز مجموعه‌ها را یاری و به آن‌ها خدمات ارائه می‌کند و مجموعه‌ها نیز به ما کمک می‌کنند.

مدیرعامل مرکز تربیت دینی کودک و خانواده عنوان کرد: مفتخریم که بتوانیم سایه مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان را مانند چتر حمایتی روی سر مجموعه مردمی بازکنیم.

قصری فر بابیان اینکه سومین سیاست  مرکز این است که به‌هیچ‌عنوان تصدی‌گری نکند مگر درجایی که در توان مردم نباشد، گفت: به‌طور مثال مباحث تربیت مربی، شیوه‌نامه تربیت مربی و یکسان‌سازی مربیان باید توسط  مرجع واحد انجام شود تا در زمان فعالیت مربیان دچار چنددستگی نشویم.

وی با اشاره به اینکه هیئت‌مدیره اولیه مرکز متشکل از 6 نفر بود، ابراز کرد: طبق آیین‌نامه یک کارشناس خانم و مدیرکل آموزش‌وپرورش و مدیرکل بهزیستی به‌عنوان اشخاص حقوقی به جمع هیئت‌مدیره پیوستند.

مدیرعامل مرکز تربیت دینی کودک و خانواده بابیان اینکه جمع هیئت‌مدیره یک ماه است که کامل شکل‌گرفته، اظهار داشت: جلسات یک هفته در میان برگزار می‌شود و به نظم خوبی رسیده است.

قصری فر با تأکید بر اینکه هم‌زمان با تشکیل هیئت‌مدیره سازمان‌دهی ساختار مجموعه نیز در حال شکل‌گیری بود، افزود: مجموعه‌های ذیل هیئت‌مدیره، دفتر امور مالی و دفتر طرح برنامه و نظارت و ارزشیابی است.

وی با اشاره به اینکه مدیر یکی از مجموعه‌های مردمی را به‌عنوان مدیر دفتر طرح و برنامه منصوب کردیم، بیان کرد: مقرر شد که دفتر طرح و برنامه و نظارت و ارزشیابی را هیئت‌مدیره اتحادیه مجموعه‌های تربیت محور مردمی همدان و مجموعه‌های عضو این اتحادیه تشکیل دهند تا هم ارائه‌دهنده طرح باشند و هم وظیفه نظارت و ارزشیابی را به عهده گیرند.

قصری فر بابیان اینکه از مردم فاصله نگرفته و ساختار مدیریتی را نیز مردمی در نظر گرفتیم، اظهار داشت: دفاتر کودک و نوجوان، تبلیغ، تولید محتوا، مربیان مشاوره و خدمات تربیتی نیز قرار است توسط گروه‌های جمعی مدیریت شوند.

وی با اشاره به اینکه در قدم اول برنامه 27 بندی را برای سال 99 تنظیم کردیم، افزود: ارتباط نزدیکی با واحد دانش "فرزندان روح‌الله ره " بنیاد نهضت سازمان تبلیغات کشور داریم تا بتوانیم از ظرفیت این مجموعه در بخش محتوا بهره‌مند شویم.

قصری فر بیان کرد: ازنظر بنیاد نهضت سازمان تبلیغات کشور الگوی مرکز همدان نمونه کشوری ندارد و این نهضت از برنامه‌های مرکز همدان به‌شدت استقبال کرد.

وی بابیان اینکه تولیدات ویدئویی را خوب و موفق شروع کردیم، اظهار داشت: بخشی از ویدئوها توسط دفتر تبلیغ تهیه و در صداوسیما پخش شد و بخشی نیز توسط دفتر مشاوره با کمک آموزش‌وپرورش تهیه شد.

قصری فر با تأکید بر اینکه در مرحله اول 10 ویدئو 3 دقیقه‌ای با  حضور روانشناسان ضبط شد، گفت: این ویدئوها با موضوع کرونا، مدرسه و خانه برای انتشار در نرم‌افزار شاد ضبط شد که هفته قبل به آموزش‌وپرورش تحویل داده شد و بارگذاری و انتشار در فضای مجازی نیز از فردا شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری نشستی در روزهای آخر مهرماه با حضور مدیران 35 مجموعه از دیگر برنامه‌های مدنظر است، بیان کرد: در این نشست 5 مجموعه موفق‌تر از اقدامات و روش‌های موفقیت خود برای دیگر مجموعه‌ها صحبت می‌کنند.

قصری فر با تأکید بر اینکه از دیگر اقدامات پیگیری برای راه‌اندازی کافه کتاب دختران نوجوان برای دختران 12 تا 17 سال است، ابراز کرد: طرح راه‌اندازی این کافه کتاب آماده‌ شده و متولی اجرای این طرح مجموعه‌هایی مردمی هستند.

وی با اشاره به اینکه برای راه‌اندازی کافه کتاب مجموعه خواهران کارشناس و متخصص طرح خوبی ارائه کرده‌اند، اظهار داشت: مکان خوبی برای راه‌اندازی کافه انتخاب‌شده و قرار است دکور مکان نیز توسط شهرداری انجام شود.

مدیرعامل مرکز تربیت دینی کودک و خانواده بابیان اینکه هدف اجرای یک کار فرهنگی حرفه‌ای است، بیان کرد: یکی از ایرادات ما این است که کار فرهنگی حرفه‌ای نداریم.

قصری فر با تأکید بر اینکه راه‌اندازی فروشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی و تخصصی کتاب است از دیگر برنامه‌ها است، تصریح کرد: در حسینیه امام (ره) و فروشگاهی در شهرک مدنی مکانی برای این فروشگاه در نظر گرفته‌شده و برای این فروشگاه با چند انتشارات قدرتمند در عرصه کودک و نوجوان نظیر آبرنگ و در حوزه نوشت‌افزار هم با جبهه نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی خاتم رایزنی شده و ما را حمایت می‌کنند.

انتهای پیام /745/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان همدان مرکز تخصصی تربیت برای راه اندازی آیت الله شعبانی کودک و نوجوان هیئت مدیره تربیت کودک آیین نامه فعالیت ها مجموعه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۱۹۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا

بسیاری از ما آرزو داریم که کاش در کودکی استعداد خود را کشف کرده بودیم و از همان زمان قدم در مسیری می‌گذاشتیم که در انتها به موفقیت کامل ختم شود. کافی است که کودک خود را به دست متخصصان و مربیان دلسوز بارانا بسپارید و شاهد پیشرفت چشمگیر کودک خود بعد از مدتی کوتاه باشید.

برای شرکت در آموزش بازیگری کودک بارانا کلیک کنید

معرفی آموزشگاه بارانا

آموزشگاه‌های بازیگری زیادی در کشور وجود دارند که هر کدام سبک خاصی در آموزش بازیگری به کودکان دارند. برای این که بتوانید ارزیابی درستی از این آموزشگاه‌ها داشته باشید و درنهایت بهترین آن‌ها را انتخاب کنید، لازم است که حتما با ساختار کلی یک آموزشگاه بازیگری کودک آشنا شوید، هزینه‌های کلاس‌ها را با هم مقایسه کنید، از سوابق و رزومه مربیان آموزشگاه اطلاع یابید، کیفیت آموزش‌ها را مدنظر داشته باشید و در نهایت به روزمه کلی آموزشگاه توجه کنید. با مقایسه این فاکتورها و تعدادی فاکتور دیگر می‌توان در نهایت به یک نتیجه مناسب در انتخاب آموزشگاه بازیگری رسید.

آموزشگاه بارانا در سال 1395 با مجوز رسمی از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی کار خود را آغاز کرده است. در همان ابتدای فعالیت این آموزشگاه توانسته تعداد زیادی از هنرجویان خود را به بازیگران قابلی تبدیل کند و راهی سینما و تلویزیون کند. مدیریت این آموزشگاه را باران لطفی برعهده دارد و سرپرستی آن به عهده عبدالرضا اکبری است. در سایت و صفحه اینستاگرام این آموزشگاه می‌توانید بازیگرانی را که در این آموزشگاه پرورش یافته‌اند و سر پروژه‌های مختلف مشغول فعالیت هستند، مشاهده کنید.

ویژگی های دوره آموزش بازیگری بارانا

آموزشگاه بازیگری کودک بارانا در نوع خود بسیار خاص است و سبکی ویژه در آموزش بازیگری به کودکان و نوجوانان دارد. این آموزشگاه از متدهای علمی در آموزش بازیگری به قشری که آموزش آن‌ها کمی دشوارتر از دیگر قشرهاست، یعنی کودکان و نوجوانان استفاده می‌کند. برای همین ویژگی‌های منحصربه‌فرد است که این آموزشگاه توانسته هر ساله دوره‌هایی بسیار موفقیت‌آمیز برگزار کند و تعداد زیادی هنرجوی نوجوان و کودک را به بازیگرانی حرفه‌ای تبدیل کرده و راهی سینما و تلویزیون کند. برای این که بهتر با دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان آشنا شوید لازم است این ویژگی‌ها را بشناسید.

آموزش مهارت های بازیگری مخصوص کودکان و نوجوانان

یکی از ویژگی‌های جذاب و بسیار مهم دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که یک سری مهارت و پیش مهارت بازیگری که مخصوص کودکان و نوجوانان است را ابتدا به فرزند شما می‌آموزد که کمتر دوره‌ای به آن‌ها توجه می‌کند. این مهارت‌ها شامل یک سری حرکات ورزشی برای ریلکس شدن بدن، تمرینات ذهنی برای تمرکز روی اجرای بازیگری، مهارت‌های اعتماد به نفس و برقراری ارتباط موثر با دیگران، مهارت‌های مرتبط با تغییر حالات صورت متناسب با احساساتی که حین بازی به بازیگر دست می‌دهد و... است.

برگزاری کلاس بازیگری کودک برنامه ریزی شده

کلاس‌های آموزش بازیگری بارانا در طول یک دوره درسی منظم برگزار شده و ابتدا از مفاهیم پایه آغاز می‌شود و سپس سطح کلاس‌ها پیشرفته شده و در نهایت یک سری کلاس‌های فردی پیشرفته و گروهی بازیگری برای فرزند شما برگزار می‌شود. در این کلاس‌ها از موارد آموزشی مدرن و پیشرفته، تجهیزات به روز، تمارین و فعالیت‌هایی برای انجام در منزل و... استفاده می‌شود تا فرزند شما درست مثل کلاس‌های مدرسه درگیر آموزش و یادگیری فن بازیگری شود. این تمرینات زیر نظر بهترین مربیان آموزش بازیگری کشور برگزار می‌شود و برای همین نتیجه مثبتی دارند.

ارائه مدرک رسمی بازیگری رسمی

شاید برای شما جالب باشد اگر بدانید که در پایان دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا به فرزند شما یک مدرک رسمی و معتبر بازیگری داده می‌شود که ضامن او در مسیر حرفه‌ای است. این مدرک نشان می‌دهد که فرزند شما توانسته بازیگری را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزد و اگر قصد داشته باشد در یک پروژه سینمایی یا تلویزیونی بازی کند، قطعا در اولویت خواهد بود. به خاطر این که آموزشگاه بارانا اعتبار زیادی دارد، مدرکی که از سوی این آموزشگاه صادر می‌شود نیز خیلی معتبر است و ارزش علمی بسیار زیادی دارد.

معرفی بازیگران کودک به پروژه های مختلف

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های دوره آموزش بازیگری کودک و نوجوان بارانا این است که در انتهای دوره، فرزند شما به پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی مختلف معرفی می‌شود. اگر سریال افعی را دیده باشید، در این سریال 6 نفر از بازیگران تعلیم‌یافته آموزشگاه بارانا به نام‌های بابک ملک زاده، پرهام رحمانی، علی دلیر، کیارش تاتار، لیانا فرجی و بنیتا افشاری حضور دارند که بعد از اتمام دوره خود توسط آموزشگاه بارانا به این پروژه معرفی شده‌اند. تعداد این اسامی و پروژه‌ها بسیار زیاد است و این نام‌ها تنها یک مثال از سطح حرفه‌ای آموزشگاه بارانا بود.

آموزشگاه بازیگری کودک و نوجوان بارانا

در انتها اگر قصد دارید از همین امروز فرزند شما به بازیگری صاحب‌نام تبدیل شود و دوره‌های آموزش بازیگری که از محبوب‌ترین دوره‌های رشته تحصیلی هنر و سینما محسوب می‌شود را به‌صورت حرفه‌ای پشت‌سر بگذارد، دست دست نکنید و با آموزشگاه بارانا ارتباط بگیرید. همچنین این آموزشگاه یک دوره مشاوره هم دارد که در آن می‌توانید هر سوالی که دارید از متخصصان و مربیان بپرسید و با اطمینان خاطر فرزند خود را در کلاس‌های آموزش بازیگری آن ثبت نام کنید. این مشاوره حضوری و رایگان است و به نوعی به شما کمک می‌کند تا بهتر استعداد بازیگری کودک خود را کشف کنید.

ایجاد انگیزه و کمک به فرزند شما برای پشت سر گذاشتن دوره‌های بازیگری و کلاس‌های حرفه‌ای آموزشگاه بارانا یکی از وظایف مربیان این آموزشگاه است که در کنار تشویق‌های شما و حفظ روحیه فرزندتان، در نهایت منجربه این می‌شود که فرزند شما به یک بازیگر بسیار حرفه‌ای تبدیل شود. همچنین این دوره از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه است و یک سرمایه‌گذاری بسیار عالی روی آینده فرزندتان خواهد بود. بازیگری حرفه‌ای است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود و تنها کسانی که به صورت حرفه‌ای به آن وارد می‌شوند می‌توانند به جایگاهی ویژه در این دنیای جذاب دست یابند.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900263

دیگر خبرها

  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • لزوم توجه به موضوع پیشگیری از جرم در سطح استان
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • کلاس آموزش بازیگری کودک بارانا
  • بانوان طلبه سنگربانان عرصه تربیت هستند
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • چرا شعر نوجوان مورد توجه نیست؟
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • نکات تربیتی فرزند از زبان استاد قرائتی + فیلم