Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از زد دی نت، یافته های شرکت نوکیا نشان می دهد که ظرف ده سال آینده شبکه ها و صنایع مبتنی بر خدمات مخابراتی نسل پنجم بیش از 8 تریلیون دلار به تولید ناخالص داخلی جهانی کشورها می افزایند.

این میزان از تاثیر فناوری های ارتباطی جدید بر تولید ناخالص داخلی کشورها تا به امروز بی سابقه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از راه رسیدن استاندارد مخابراتی نسل پنجم باعث تسریع در زمینه استفاده از خدمات اینترنت اشیا، هوش مصنوعی، شهرهای هوشمند، خودروهای خودران و غیره نیز شده و بسیاری از کسب و کارها را بیش از گذشته رونق می بخشد.

* تاثیر منفی کرونا بر فناوری نسل پنجم

با این حال شیوع ویروس کرونا و احتیاط ها و نگرانی های ناشی از آن باعث شده تا میزان رشد فناوری نسل پنجم به میزان پیش بینی شده و برنامه ریزی شده نباشد. بررسی های نوکیا نشان می دهد بحران نظام بهداشت و سلامت در دنیا باعث شده تا سرعت تحول زیرساخت های دیجیتال و مخابراتی در دنیا کند شود ولی با این حال تا 5 سال آینده 71 درصد از شرکت های چهان بر روی فناوری نسل پنجم سرمایه گذاری می کنند.

در این میان، شرکت ها و موسساتی که در حوزه فناوری ارتباطات و اطلاعات عقب ماندگی هایی دارند تلاش می کنند با توسل به استاندارد نسل پنجم عقب ماندگی خود را جبران کنند. انتظار می رود نظام بهداشت و درمان در بسیاری از کشورها برای افزایش پیشرفت و استفاده از مزایای دنیای آی تی برای مقابله با کرونا سرمایه گذاری بیشتری بر روی فناوری نسل پنجم انجام دهند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سبک زندگی دلار ارتباطات فناوری فناوری نسل پنجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ادعاهای مقام سابق موساد درباره جزئیات شبکه مالی مخفی ایران | ماجرای عجیب یک شرکت انگلیسی | ایران با دور زدن تحریم‌ها ۸۰ میلیارد دلار ذخیره کرد!
  • آخرین وضعیت رفع فیلتر گوگل پلی
  • هفت میلیون خانوار به شبکه فیبر نوری متصل هستند
  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • تسلیحات، واجب تر از نان شب / هزینه های تسلیحاتی جهان به 2.5 تریلیون دلار رسید / هزینه های تسلیحاتی در سطج جهانی رکورد زد
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • (ویدئو) این سکانس جنگل آسفالت، کپی از آب درآمد!
  • معاون وزیر ارتباطات : شبکه اپراتور مدعی نارضایتی مردم از کیفیت شبکه به دلیل استفاده از مودم بومی قابل بررسی است