Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:53:40 GMT

ضرر سهامداران بورس تا پایان سال جبران می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۰۱۹۷

ضرر سهامداران بورس تا پایان سال جبران می‌شود

«عرفان هودی» امروز (سه شنبه) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بازار سهام از شرایطی که همه مردم از آن انتظار داشتند تا به صورت روزانه پنج درصد سود را کسب کنند صد در صد فاصله گرفته است و برای مدتی شرایطی را که تا دو ماه گذشته در بازار داشتیم را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه داد: بازار بورس تغییر روند داده است و از فاز صعودی مطلق خارج و در حال انجام معاملات به صورت خنثی است، حتی گاهی بازار هشدار روند نزولی را می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هودی با بیان اینکه سهامداران در وضعیت فعلی باید هوشمند عمل کنند و آنها هم مانند تغییر روند بازار، اقدام به تغییر استراتژی های خود برای سرمایه گذاری در بورس کنند، افزود: استراتژی که فعالان بازار در بازارهای صعودی در پیش می گیرند بلند مدت نیست و در روزهای مثبت بازار شاهد بودیم که برخی از فعالان بازار به دنبال استراتژی نوسان گیری هستند.

وی با اشاره به اینکه فعالان بازار استراتژی نوسان گیری را باید در وضعیتی که بازار در حالت خنثی قرار دارد به کار بگیرند، گفت: سهامداران نباید در وضعیتی که بازار بر مدار صعودی قرار دارد از چنین استراتژی استفاده کنند، در حالی که برخی از سهامداران استراتژی اشتباهی را دنبال کردند و در بازار به دنبال نوسان گیری بودند.

هودی با بیان اینکه روند استراتژی سهامداران باید از نوسان گیری کوتاه مدت به سمت استراتژی بلندمدت پیش رود، گفت: سهامداران قدیمی در حال استفاده از تجربه هایی هستند که در سال ٩٣ و ٩٤ به دست آوردند در حالی که سهامداران جدید همه به فکر خروج از بازار هستند که این امر باعث کاهش ارزش و حجم معاملات بازار شده است.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: خروج نقدینگی از این بازار در اوایل روند اصلاحی شاخص بورس افزایش یافت که این موضوع نشان دهنده تصمیم گیری های هیجانی و خروج بدون فکر سهامداران از بازار بوده است.

وی افزود: بورس برای مدتی در نوسان خواهد بود اما سهامداران باید با صبر در این بازار در انتظار بازگشت و کاهش نوسان های ایجاد شده باشند.

هودی بازار سرمایه را بازاری هوشمند دانست و گفت: بازار سهام زودتر از دیگر بازارها مسایل موجود را پیش بینی  و تحت تاثیر آنها قرار می گیرد، مانند گرانی دلار که آن را پیشخور کرد و باعث صعود سنگین بازار شد.

این کارشناس سرمایه با بیان اینکه بازار سرمایه در میان مدت و تا پایان سال جاری در مسیر صعودی قرار خواهد گرفت، گفت: بهتر است سهامدارانی که اکنون در بازار حضور دارند صبوری کنند و با عجله و هیجان به سمت عرضه سهام خود در بازار نروند زیرا بازار سهام زیان خود را تا پایان سال جبران خواهد کرد و پیش بینی می شود شاخص به مرز کانال دو میلیون واحد برسد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از اقدام های نظارتی بر بازار مانند بازارگردانی باید زودتر از اینها انجام می شد، خاطرنشان کرد: بازارگردانی بر روی سهام اجباری شده است اما هنوز به صورت رسمی اجرایی نمی شود، بهتر است یک متولی یا برخی از هلدینگ ها مانند بنیاد شهید، بنیاد مستضعفان و آستان قدس که بیشتر از ٣٠ شرکت زیرمجموعه آنها در بازار سرمایه حضور دارند از صنایع شرکت های کوچک حمایت کنند.

هودی افزود: سهام شرکت های کوچک ریل نقدشوندگی بازار هستند و تا زمانی که شرکت های کوچک وضعیت باثباتی پیدا نکنند شرکت های بزرگ متعادل و مثبت نمی شوند  و بازار سرمایه اصلی ترین عامل نقدشوندگی را از دست می دهد.

برچسب‌ها دلار نرخ ارز بازار سهام اختصاصی ایرنا ریزش شاخص بورس سهام عدالت رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه پروندهٔ خبری بازار بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار نرخ ارز بازار سهام اختصاصی ایرنا ریزش شاخص بورس سهام عدالت رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه دلار نرخ ارز بازار سهام اختصاصی ایرنا ریزش شاخص بورس سهام عدالت رشد شاخص بورس بورس سازمان بورس و اوراق بهادار بازار سرمایه اخبار کنکور بازار سرمایه بازار سهام نوسان گیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!

به گزارش خبرآنلاین ،دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای در پایان معاملات دومین روز هفته جاری، با افت ۰.۸۷ درصدی، معادل ۲۰ هزار و ۲۸۴ واحد از ارتفاع این شاخص، در سطح دو میلیون و ۲۸۴ هزار و ۸۳۳ واحد قرار گرفت.

تجارت نیوز در خبری نوشت: رشد ارتفاع نماگر اصلی بازار سرمایه در حالی اتفاق افتاد که شاخص هم‌وزن به‌عنوان نشان‌دهنده روند عمومی قیمت شرکت‌های کوچک و متوسط، عملکردی موازی به ثبت رساند. شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۹۹ درصدی (معادل هفت هزار و ۵۳۶ واحد) در پله ۷۵۷ هزار واحدی قرار گرفت.

معاملات بورس تهران در آینه آمار و ارقام

تابلو بورس اوراق بهادار تهران، ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) را در روز یکشنبه، سه هزار و ۹۶ میلیارد تومان نشان می‌داد. این تابلو همچنین حجم معاملات روز یکشنبه را ۶.۹ میلیارد برگه سهم نشان می‌دهد.

از سوی دیگر، بررسی آمار مالکیت افراد حقیقی در این روز از خروج سرمایه آنها از بازار سهام حکایت دارد. شاخص ورود و خروج پول در پایان معاملات روز یکشنبه بورس، از خروج ۱۱۹.۵ میلیارد تومانی پول حقیقی از سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی خبر می‌دهد.

پیش‌ بینی بورس دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازار سرمایه در دومین هفته اردیبهشت‌ماه، در حالی که همه اهالی تالار شیشه‌ای منتظر یک شروع مثبت و قوی بودند، روز منفی دیگری را پشت سر گذاشت. قامت سرخ نقشه بازار بورس، نشان از منفی بودن ۸۰ درصدی تابلوهای بورسی داشت.

حجم و ارزش پایین معاملات در کنار توقف روند ورود پول حقیقی‌ها به بازار سرمایه، روایتگر روز معاملاتی فرسایشی برای سهامداران بود. روند نماگرهای سهامی نشان می‌دهد برخلاف انتظار، در روز یکشنبه خبری از حمایت حقوقی‌ها نبود و روند معاملات با بازگشت قدرت خریداران همراه نبود.

کارشناسان معتقدند، در صورتی که محرک‌های بازار از جمله دلار نیمایی تغییر چندان محسوسی پیدا نکند، روند نوسانی بازار ادامه خواهد یافت. صندوق‌های اهرمی نیز، در پایان معاملات دومین روز هفته، در سوی منفی دامنه نوسان خود قرار گرفتند؛ این موضوع مشخص می‌کند معامله‌گران و سرمایه‌گذاران امید چندانی به تغییر شرایط در بازار روز میانی هفته ندارند.

با وجود این، دو خبر مثبت به بازار سرمایه تزریق شده که می‌تواند حال و هوای معاملات را در روز میانی هفته تغییر دهد. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: «معافیت‌هایی که در حوزه بورس وجود داشته، به قوت خود باقی خواهد ماند. همچنین نرخ مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها به سطح ۲۰ درصدی بازگشت.»

از همین رو، در راستای پیش بینی بورس روز میانی هفته، می‌توان با توجه به اخبار مثبتی که به بازار سرمایه تزریق شده است، انتظار بازگشت نماگرهای سهامی به ریل مثبت را داشت.

۲۲۷۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900717

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • عبور از دژاووی بورسی
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!