Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آمریکای لاتین درحالی که حدود ۸.۵ درصد(بیش از ۶۰۰ میلیون نفر) کل جمعیت جهان را به خود اختصاص داده، اما امکانات بهداشت و درمان در این منطقه از ظرفیت‌های کمتری در مقایسه با دیگر مناطق جهان برخوردار بوده به گونه ای که برای هر یک هزار نفر در این مناطق نزدیک به ۲.۲ پزشک فعال هستند که این آمار در اتحادیه اروپا و آمریکای شمالی به ترتیب ۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۶ و ۲.۶ پزشک است. در این میان آمار بیمارستان ها در آمریکای لاتین کمتر از آمار بیمارستان‌ها در اروپا است.  

کشورهای آن سوی کره زمین با امکانات و تجهیزات پزشکی و درمانی نه چندان قابل توجه، ناتوان در برابر شیوع ویروس مرگبار، به امید کشف های جدید در حوزه پزشکی  و دریافت واکسن از کشورهای دیگر است؛ اما با وجود پیچیدگی های این ویروس ناشناخته، اصلا معلوم نیست چه زمانی واکسن موثر در برابر آن ساخته و در جهان توزیع خواهدشد.

برزیل با بیش از ۲۱۱ میلیون نفر جمعیت، با ثبت بیش از پنج میلیون و ۹۴ هزار مورد ابتلا بعد از آمریکا و هند در جایگاه سومین کشور درگیر به ویروس کرونا در جهان قرار دارد؛ همچنین تاکنون افزون بر ۱۵۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. در این میان شهر سائوپائولو در وخیم ترین شرایط قرار دارد.
به این ترتیب مکزیک تا کنون با ثبت بیش از ۸۳ هزار مورد فوت در اثر ابتلا به ویروس کرونا، بعد از آمریکا، هند و برزیل در جایگاه چهارمین کشور در فهرست جهانی قرار گرفت.  اولین مورد ابتلا به کرونا در مکزیک ۲۸ فوریه (نهم اسفند) و اولین مورد فوتی نیز ۱۹ مارس (۲۹ اسفند) به ثبت رسید.

ویروس کرونا در حالی گریبانگیر برزیل شده است که «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهوری ۶۵ ساله و مدیریت فاجعه بار او از آغاز شیوع بیماری همه‌گیر در این کشور پهناور آمریکای لاتین و نادیده انگاشتن ابعاد پیچیده این بیماری به بحرانی مضاعف در این کشور تبدیل شده است.

از سوی دیگر، مقامات برزیلی اعلام کرده اند لوئیز ادواردو راموس (Luiz Eduardo Ramos) سخنگوی دولت برزیل نیز به کووید-۱۹ مبتلا شده است که به این ترتیب، وی دهمین عضو کابینه دولت برزیل است که به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا و ابتلا به کووید-۱۹ باید تحت درمان قرار گیرد.

کلمبیا، آرژانتین و پرو به ترتیب با ثبت بیش از ۹۱۱ هزار، ۸۹۴ هزار و ۸۴۹ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در جایگاه پنجم، ششم و هشتم کشورهای درگیر در فهرست جهانی قرار دارند؛ همچنین تا بیش از ۲۷ هزار نفر در کلمبیا، افزون بر ۲۳ هزار نفر در آرژانتین و بیش از ۳۳ هزار نفر در پرو در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

همزمان با تمدید قرنطینه اجباری در آرژانتین تا ۲۵ اکتبر (چهارم آبان)، روند کاهشی شمار ابتلا در بوئنوس آیرس، بر اساس اعلام شهرداری این منطقه، زمینه برای لغو تدریجی شرایط قرنطینه را فراهم کرده است.

این در حالیست که مقامات بهداشتی کلمبیا و پرو از افزایش قابل توجه شمار مبتلایان و قربانیان کووید _۱۹ در این دو کشور خبر داده‌اند.

با این حال شمار موارد ابتلای روزانه در برزیل در روندی نزولی، از ۴۰ هزار و ۶۵۹ مورد در ماه ژوئیه (تیر- مرداد) به ۳۰ هزار مورد در ماه سپتامبر (شهریور- مهر) و اکنون به ۲۷ هزار و ۲۰۰ مورد از آغاز ماه اکتبر (دهم تا بیستم مهر ماه) رسیده است.

از آنجا که شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکای لاتین، پیامدهای مخرب عمیقی برای این منطقه به دنبال خواهد داشت، براساس گزارش کمیسیون اقتصادی سازمان ملل متحد برای منطقه آمریکای لاتین و کارائیب (Cep انتظار می‌رود شاخص تولید ناخالص داخلی با ۹.۱ درصد رشد منفی و نرخ بیکاری ۱۳.۵ درصد افزایش یابد. همچنین نرخ فقر در روندی صعودی ۳۷.۷ درصد جمعیت منطقه را شامل خواهد شد. بر اساس داده‌های این نهاد بین المللی افزایش شدید نابرابری در آمریکای لاتین در سال جاری، این منطقه را در صدر فهرست جهانی درگیر با این معضل قرار خواهد داد.

سازمان بهداشت کشورهای آمریکایی (PAHO) با انتشار گزارشی از آسیب دیدن گروه‌های آسیب پذیر از جمله اقشار فقیر و بومیان آمریکایی که با خطر بیشتر ابتلا به کرونا روبرو هستند، ابراز نگرانی کرده است.

گذشته از اخبار افزایش بی وقفه آمار ابتلا و پیامدهای منفی گسترش این ویروس منحوس در آمریکای لاتین، هر از چندگاه خبرهای دلگرم کننده از آزمایش واکسن‌های کووید-۱۹ بر جمعیت داوطلب برخی کشورهای این منطقه از جمله برزیل و ونزوئلا نیز به گوش می‌رسد.

در تازه ترین خبر، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهوری ونزوئلا دیروز (یکشنبه) از دریافت محموله یکی از واکسن‌های چین و آغاز مرحله سوم آزمایش این واکسن بر بیش از هزار داوطلب خبر داد. مادورو جزئیات دقیقی از نام شرکت تولیدی چینی بیان نکرد. چین چهار واکسن «کان سینو»، «سینوواک» و «سینوفارم برای درمان و پیشگیری بیماری کووید-۱۹ به کارزار رقابت جهانی فرستاده است. با این حال آزمایش فاز سوم سینوواک چین پیشتر در برزیل آغاز شده است.

همزمان با افزایش فشارهای آمریکا بر دولت ونزوئلا و همه گیری کرونا دراین کشور، مادورو پیشتر از امضای توافق‌ به منظور آغازآزمایش واکسن‌های کووید-۱۹ تولیدی روسیه و کوبا نیز دراین کشور خبر داد. «کارلوس آلوارادو»  وزیر بهداشت ونزوئلا اعلام کرد: ما ۵۰۰ داوطلب برای شرکت در آزمایشات واکسن تولید شده در روسیه پیشنهاد داده‌ایم و امیدواریم این آزمایشات هر چه زودتر آغاز شود.

2323 کد خبر 1442886

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا آمریکای لاتین ونزوئلا برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد

 قولنج به انسداد روده و عدم عبور مواد غذایی می گویند که علائم و علل گوناگونی دارد . در این بیماری به علت های مختلف راه فضولات تنگ و بسته می شود و مدفوع به سختی و با درد عبور می کند و فرد دچار درد در اطراف ناف ، استفراغ ، قرقر شکم ، یبوست و عدم اجابت مزاج و عدم دفع گازو …. می شود.

به گزارش سرگرمی روز، در این بخش شما را با علل ، علائم و درمان قولنج شکم در طب سنتی آشنا خواهیم کرد.

علت قولنج شکم :

۱. حبس شدن مقداری از محتویات داخل روده که به دلایل زیر به وجود می آید :

تجمع و خشک شدن محتویات روده و انسداد آن به علت حرارت زیاد داخل روده

کندی حرکات روده و تجمع مواد و انسداد روده به دلیل سردی مزاج روده ها

خشکی و حبس شدن مواد داخل روده و انسداد آن به علت کمبود ترشحات روده و کمی رطوبات و مایعات داخل روده

۲. وجود غده درون روده که موجب انسداد روده و عدم عبور طبیعی مواد از داخل آن می شود.

۳. ورم های گرم مزاج یا سردمزاج که بخشی از روده را در بر می گیرد و سبب عدم عبور راحت مواد از داخل روده می شود.

۴. جمع شدن گاز در بخشی از روده و خارج نشدن و جابجایی گازها موجب قولنج ریحی روده می شود.

۵. تجمع انگل ها درون بخشی از روده و یا کل آن سبب قولنج روده می شود.

۶. جابجایی و پیچش روده و سوار شدن قسمتی از روده بر روی قسمت دیگر موجب قولنج التوایی می شود.

۷. مصرف مواد غذایی دیر هضم مثل تخم مرغ فراوان ، به خام ،کشک ، نان های خمیر سبب انسداد روده و ایجاد قولنج می شود.

برخی دیگر از علل قولنج عبارتند از:

سرطان کولون

پرخوری یا سوء هاضمه

سنگ کلیه یا سنگ کیسه صفرا

بیماری های التهابی روده مانند بیماری کرون یا کولیت زخمی

ویروس شکمی

اسهال یا یبوست

عادت ماهیانه

حاملگی خارج رحمی

آپاندیسیت

علایم قولنج

درد شدید شکم

عدم اجابت مزاج

سفت شدن شکم

نفخ نمودن شکم

حالت تهوع و استفراغ

سردی مزاج

حالت تهوع و استفراغ

چه زمانی باید نگران قولنج شوید؟

قولنج هایی که بیشتر از ۲۴ ساعت طول بکشند.

همراه با تب باشد.

در صورت استراحت کافی نیز احساس خستگی و ناتوانی و بی انرژی بودن داشته باشد.

در مدفوع خون وجود داشته باشد.

الگوهای دفع مثلا سایز مدفوع تغییر نماید.

فرد دچار کم خونی یا کاهش تعداد گلبول های قرمز خون باشد.

وزن بی دلیل، کاهش یابد.

راههای درمان قولنج از نظر متخصصان طب سنتی

در ادامه ی بخش به روش های خانگی و گیاهی که اکثر متخصصان طب سنتی برای رفع قولنج پیشنهاد می دهند پرداخته ایم که شامل:

کاسنی

خوردن کاسنی تازه و مصرف کاسنی آسیاب شده برای درمان بیماری قولنج بسیار موثر است. در روایتی آمده است که :کسی که بخوابد و در درون او هفت برگ کاسنی باشد در آن شب از بیماری قولنج در امان است انشاءالله.یک قاشق غذا خوری یا مربا خوری از آسیاب شده ی کاسنی شامل هفت برگ می شود.

زردک

مصرف زردک ، برای درمان بیماری قولنج بسیار مفید است.

خرما

مصرف هفت دانه خرما هنگام خواب بیماری قولنج را درمان می کند و کرم های شکم را می کشد.

نمک

مصرف نمک دریا در اول و آخر غذا طبق دستور طب اسلامی از بیماری قولنج شما را ایمن می کند.

انجیر

خوردن انجیر سبب ایمنی از بیماری قولنج می شود. خوردن انجیر در روز وشب ، انسداد روده را نرم می کند و روده بزرگ که بر اثر قولنج بسته شده است را درمان می کند.

کدو تنبل

مصرف کدو تنبل برای مغز و درد قولنج مفید است.کدو را به شکل سویق می توان درست کرد. کدو ورق ورق بشود، خشک شود و آسیاب شود و تفت داده بشود. به همراه انجیر آسیاب شده و نمک و خرما و تخم زردک یا زردک خشک شده، به همراه کاسنی داروی ترکیبی برای بیماری قولنج می شود.

دارویی موثر برای درمان قولنج

برای درمان قولنج ، پنج مثقال تاجریزی (انگوله ) ، پنج مثقال گل ختمی یا تخم ختمی ، پنج مثقال بنفشه را با چهار مثقال مغز سیاه داخل میوه فلوس ، ده مثقال روغن بادام شیرین بجوشانید تا سه تا چهار لیوان آب داروی جوشیده باقی بماند ، سپس این دارو را صاف کرده و بعد از صاف کردن ، پنج مثقال صابون را پودر کرده در دو لیوان آب گرم حل کنید و با آب دارو مخلوط کنید و بیمار در دو نوبت تنقیه کند.

برای درمان قولنج بهتر است بیمار پس از انجام این عمل ، باید ده مثقال روغن بادام شیرین و سپس دو سه لیوان آب گرم میل نماید . بیمار باید یک مثقال مغز فلوس را با دو مثقال روغن بادام شیرین و مقداری آب گرم بنوشد.

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • بانوان آمریکای لاتین نسبت به کشتار زنان در غزه موضع بگیرند
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • وقتی که قولنج خبر از ابتلا به سرطان می‌دهد
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • رونالدو هر دو باشگاهش را فروخت!
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند