Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@03:19:52 GMT

کشف ۳۹.۵ میلیارد ریال داروی قاچاق در خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۰۲۵۱

کشف ۳۹.۵ میلیارد ریال داروی قاچاق در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۹، ۸۷ پرونده در زمینه دارو، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مظنون به قاچاق تشکیل شده که شامل  ۹۱۹ هزار و ۲۵۲ قلم به ارزش ۳۹.۵ میلیارد ریال بوده است.

رسول فرزادفر در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص میزان کشفیات قاچاق دارو در استان اظهار کرد: داروها جزو اقلامی هستند که یارانه به آن‌ها تعلق می‌گیرد، یعنی دارو با ارز یارانه‌ای وارد شده یا مواد اولیه آن با ارز یارانه‌ای وارد و در داخل کشور تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما دستورالعملی به نام دستورالعمل تبصره ۴ ماده ۱۸ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز داریم که دارو نیز به عنوان یکی از اقلام اصلی، مشمول این دستورالعمل است. این دستورالعمل بیان می‌کند اگر حتی داروی تولید داخل کشور خارج از شبکه رسمی تعریف شده خرید و فروش، حمل یا نگهداری شود، مشمول موضوع کالای قاچاق می‌شود.

فرزادفر بیان کرد: در طول سال کشفیات متفاوتی در زمینه دارو داشتیم. نوع داروی کشف شده برای ما اهمیت چندانی ندارد، بلکه کشف هر دارو، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی خارج از شبکه رسمی برای ما مطرح است. قانون قاچاق بیان می‌کند اگر قرار است دارو از کشور خارج شده یا خارج از شبکه رسمی در خارج از شهر یا استان جابه‌جا، خرید و فروش و حمل و نگهداری شود، قاچاق محسوب می‌شود، بنابراین نوع دارو اهمیت ندارد.

دبیر کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز خراسان رضوی گفت: در ۶ ماه اول سال ۹۹، ۸۷ پرونده در زمینه دارو، اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی مظنون به قاچاق تشکیل شده که شامل  ۹۱۹ هزار و ۲۵۲ قلم به ارزش ۳۹.۵ میلیارد ریال بوده است. این داروهای قاچاق معمولا به سمت افغانستان می‌رود. این کشفیات در نهایت در اختیار معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد، آن‌ها نیز آزمایش می‌کنند و اگر قابلیت مصرف داشته باشد، مجدد در داخل شبکه توزیع می‌‎شود اما اگر قابلیت مصرف نداشته باشد و شرایط نگهداری آن‌ها درست نباشد، از بین می‌رود.

کشف ۱۱۰ میلیارد ریال کالای اساسی قاچاق در ۶ ماه ابتدای سال

وی در خصوص میزان کشفیات کالاهای اساسی قاچاق شده در ۶ ماهه سال ۹۹، تصریح کرد: ۱۶۸ پرونده در این زمینه تشکیل شده که شامل ۵۷۲ هزار قلم کالا به ارزش ۱۱۰ میلیارد ریال بوده است. به این دلیل که برنج یکی از کالاهای با اهمیت برای ما بوده، مقدار کشفیات آن جدا عنوان می‌شود، بنابراین در این زمینه ۳۳ پرونده به میزان ۱۲۹۰ تن و ارزش ۱۹۶ میلیارد ریال داشتیم. کشفیات قاچاق ما در زمینه کالاهای اساسی هم مربوط به کالاهایی بوده که از کشور خارج شده و هم کالاهایی که از خارج کشور وارد شده است. بیشتر کشفیات ما مربوط به افغانستان بوده اما در مرزهای ترکمنستان در این زمینه مشکلی نداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی قاچاق کالا قاچاق دارو قاچاق کالاهای اساسی مبارزه با قاچاق کالا و ارز میلیارد ریال خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد

توحید سبزعلیپور در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به دنبال بازدید از داروخانه های سطح شهرستان پارس آباد مقادیر قابل توجهی داروی قاچاق و تاریخ گذشته کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده تخلفات این داروخانه ها برای رسیدگی بیشتر به مراجع قضایی ارسال می شود، خاطرشان کرد: ما بر حضور فعال مسئول فنی در داروخانه ها و اطلاع رسانی های مکرر نسبت به اصالت سنجی داروها و فرآورده های سلامت محور در سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات داروییتاکید جدی داریم.

مدیر داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: در صورت مغایرت اطلاعات سامانه ثبت و ارزیابی تولیدکنندگان و واردکنندگان محصولات دارویی و موجودی فیزیکی داروخانه با قطع سهمیه موضوع در کمیسیون قانونی ماده ۲۰ دانشگاه مطرح خواهد شد.

سبزعلیپور تصریح کرد: انبار دارویی داروخانه ها باید طبق آیین نامه و ضوابط به معاونت غذا و دارو معرفی و تاییدیه های لازم از سوی موسس اخذ شود.

وی ادامه داد: رعایت اصول علمی و فنی در ساخت داروهای ترکیبی و همچنین ارجاع بیمار به پزشک مربوطه ضروری است و در این راستا مدیریت داروی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تمام تلاش خود را برای بررسی های کارشناسی به کار می گیرد.

کد خبر 6094610

دیگر خبرها

  • کشف و ضبط داروی قاچاق و تاریخ گذشته از داروخانه های پارس آباد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • تشکیل ۳۰۳۵ پرونده تخلف در استان خراسان شمالی
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • رشد ۴۴ درصدی مبلغ تسهیلات پرداختی در سال ۱۴۰۲
  • ۱۱ میلیارد ریال تاوان عرضه خارج از شبکه گاز مایع
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد