Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@15:30:27 GMT

برداشت ۱۰ کیلوگرم طلای سرخ در گلوگاه

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۰۵۵۳

برداشت ۱۰ کیلوگرم طلای سرخ در گلوگاه

ایسنا/مازندران مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: پیش‌بینی می شود از ۳ هکتار مزارع زعفران این شهرستان، ۱۰ کیلوگرم زعفران برداشت شود.

غلامرضا قنبری از افزایش رغبت کشاورزان مناطق کوهستانی شهرستان گلوگاه به کشت زعفران خبر داد و گفت: امسال ۳ هکتار اراضی زراعی مناطق بالادست این شهرستان به کشت زعفران اختصاص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با اشاره به اینکه میانگین عملکرد زعفران در این شهرستان سه تا چهار کیلوگرم در هکتار است، افزود: پیش بینی می شود ۱۰ کیلوگرم زعفران از این اراضی برداشت و روانه بازار مصرف شود.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه بیان کرد: سال گذشته ۲.۵ هکتار اراضی این شهرستان به کشت زعفران اختصاص یافت که ۸ کیلوگرم زعفران از این اراضی برداشت شد.

 وی تصریح کرد: یک واحد تولید زعفران در گلخانه به مساحت ۳۰۰ مترمربع با ظرفیت تولید ۵ کیلوگرم در این شهرستان در حال فعالیت است.

 این مسئول ادامه داد: روستاهای اوارد، وزوار، نیالا و آغوردره این شهرستان مستعد کشت زعفران بوده و هر ساله بدلیل صرفه اقتصادی سطح آن رو به گسترش است.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گلوگاه گفت: طلای سرخ دارای خواص متعددی برای سلامتی است که بهبود تنفس، بهینه سازی سیستم گوارش، از بین بردن درد، بهبود الگوهای خواب، تقویت سلامت قلب، افزایش گردش خون، پیشگیری از دیابت، تقویت استخوان ها و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن از جمله مزایای آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران،قنبری در پایان با بیان اینکه زمان کشت زعفران از اوایل مرداد تا شهریور است، گفت: مقدار پیاز مورد نیاز در هر هکتار، دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار کیلوگرم است و زمان برداشت زعفران از اوایل آبان تا اوایل آذرماه ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زعفران مازندران جهاد کشاورزی کشت زعفران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • ۲۸۹۶ کیلوگرم شمش طلا در مرکز مبادله معامله شد
  • خرید بیش از ۱۲ هزار تن گندم در خرمشهر
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر
  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • کار برداشت گل محمدی از باغات شهرستان خاش آغاز شد