Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@10:10:00 GMT

۹۵ درصد مدارس مریوان ۲ شیفته است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۰۵۶۵

۹۵ درصد مدارس مریوان ۲ شیفته است

محمدرضا وینسفهان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهر شرایط خاصی دارد و با توجه به موقعیت مرزی و مهاجرپذیری، رشد جمعیت دانش آموزی آن نیز هر ساله بالا است، بطوریکه امسال نسبت به سال گذشته یک هزار و ۵۰۰ نفر به آمار دانش‌آموزان اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید در پایه اول ابتدایی آمار دانش‌آموزان ثبت‌نامی ۱۱۰ درصد بوده که ۱۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی ما است، اضافه کرد: این در حالی است که امسال به فضای آموزشی و تعداد کلاس‌های درس مریوان اضافه نشد، بنابراین مشکل کمبود مدرسه در این شهر جدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر آموزش و پرورش مریوان با بیان اینکه ساختمان‌های آموزشی کنونی این شهر هم به سمت فرسودگی پیش می‌رود، افزود: علیرغم تلاش‌های زیاد دولت و خیرین در بحث احداث فضای آموزشی، همچنان مشکل بزرگی داریم، به همین خاطر در سال ۹۸ کارگروه استانی فضاهای آموزشی مریوان به مدیریت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان تشکیل شد و ۶ پروژه در اولویت بهره‌برداری قرار گرفت.

وینسفهان گفت: قرار است این پروژه‌ها (با ۴۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری) تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری برسد که در صورت تکمیل، ۵۰ کلاس به فضاهای آموزشی مریوان در سال جاری اضافه می‌شود، ضمن اینکه این پروژه‌ها بین ۱۰ تا ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی سرانه فضای آموزشی شهر مریوان را هشت دهم مترمربع اعلام و اضافه کرد: این میزان با احتساب فضاهای آموزشی روستایی به ۲ مترمربع می‌رسد، در حالیکه میانگین آن در سطح استان ۴.۲ مترمربع است و این نشان از چالش جدی کمبود فضای آموزشی در مریوان دارد.

مدیر آموزش و پرورش مریوان با اشاره به بالا بودن میزان فرسودگی مدارس مناطق روستایی در این شهرستان، یادآور شد: یکی دیگر از مشکلات در مریوان، توزیع نامتوازن فضای آموزشی در مناطق مختلف این شهر بوده به این معنا که در برخی محلات که جمعیت بالا است، مدارس کمتری وجود دارد و این موضوع باعث شده دانش آموزان در مراکز آموزشی دورتری از محل زندگی خود تحصیل کنند و هزینه سرویس ایاب و ذهاب آنان زیاد باشد.

وینسفهان به وجود ۲۳ مدرسه تخریبی فعال و ۲۳ فضای آموزشی غیرفعال در سطح شهرستان مریوان اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از این ۵۰ درصد اعتبارات احداث مدارس توسط خیرین و ۵۰ درصد از منابع ملی بود که امسال این رقم برای خیران به ۳۰ درصد کاهش یافت تا این قشر خیرخواه بیشتر برای کمک به ساخت فضاهای آموزشی ترغیب شوند.

امسال ۴۴ هزار دانش‌آموز در ۴۶۱ مدرسه و یک هزار و ۹۲۲ کلاس درس و با کمک سه هزار و ۵۰ معلم تحصیل در مریوان تحصیل می‌کنند.

مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۳۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

برچسب‌ها مدارس مریوان کردستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارس مریوان کردستان مدارس مریوان کردستان اخبار کنکور فضاهای آموزشی فضای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در بازدید سرزده از کارگاه‌های فنی‌و‌حرفه‌ای این شهرستان، گفت: بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات در کنار تعمیر و ساماندهی فضای آموزشی و اداری این مرکز در اعتبارات شهرستانی و ملی در نظر گرفته خواهد شد تا بتوان در چند سال آینده شاهد رونق و توسعه فضای آموزشی مناسب برای استفاده متقاضیان کسب فن و مهارت باشیم.

وی افزود: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به عنوان پل ارتباطی واحد‌های تولیدی و صنعتی با آموزش، علاوه بر حرفه‌آموزی و آماده‌سازی افراد برای احراز شغل، با ارتقای کارایی و توانمندی نیرو‌ها به توسعه کسب‌وکار و اقتصاد کشور نیز کمک می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • احداث ۵ هزار کلاس درس از محل مولدسازی در خراسان رضوی
  • اضافه شدن ۱۰۴ بوستان طی ۸ سال در قم
  • ۱۱۲ آموزگار مدارس شاهداستان در کارگاه توانمند سازی شرکت کردند
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • اضافه شدن ۱۹۵ کلاس درس به فضای آموزشی مسجدسلیمان
  • اضافه‌شدن حدود ۵۰۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی آذربایجان‌غربی