Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:46:07 GMT

دومین کتاب آمارنامه شهر سنندج تدوین شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۰۷۲۳

دومین کتاب آمارنامه شهر سنندج تدوین شد

کتایون خراسانزاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: دومین کتاب آمارنامه شهر سنندج  بزودی منتشر خواهد شد.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری سنندج عنوان کرد: با توجه به ماهیت فعالیت شهرداری در ارائه خدمات به شهروندان، جمع‌آوری و ایجاد بانک اطلاعات آماری از اقدامات واحدها و بخش‌های مربوطه در قالب کتاب آمارنامه، علاوه بر ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده موجب استفاده بهینه مدیران مجموعه مدیریت شهری در برنامه‌ریزی‌های انجام شده و ایجاد چشم اندازها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خراسانزاد بیان کرد: سال گذشته نخستین کتاب آمار نامه شامل اطلاعات آماری سال 1397 تمام بخش‌های تابعه این شهرداری اعم از معاونت‌ها، مناطق، سازمان‌ها و نواحی تابعه منتشر شد.

وی از انتشار دومین کتاب آمارنامه سال 98 شهر سنندج خبر داد و اعلام کرد: آمارنامه سال 98 شهر سنندج برای دومین بار توسط مدیریت برنامه و بودجه و با همکاری معاونت توسعه مدیریت و منابع تهیه و تدوین و بزودی منتشر خواهد شد.

وی افزود: تهیه فایل‌های خام این کتاب از اوایل آذر ماه سال 98 آغاز و در فروردین ماه امسال برای 48 دستگاه، ارگان، سازمان و نهاد استانی و شهرستانی جهت تکمیل فرستاده شد.

خراسانزاد خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین اهداف انتشار این کتاب؛ دسترسی به ابزاری برای ارزیابی عملکرد گذشته و حال، دستیابی به شناختی صحیح از وضعیت کلی و موجود شهر سنندج، تدوین راهنمای آماری محققان، دانشجویان و دانش آموزان در امر پژوهش و تدوین چارچوبی که به اتکای آن بتوان برنامه‌ریزی مناسبی در حوزه‌های مرتبط مدیریت شهری انجام داد.

وی عنوان کرد: چارچوب کلی و الگوی تدوین آمارنامه شهر سنندج؛ سالنامه‌های آماری مرکز آمار ایران است که این مرکز آن را به تفکیک هر استان منتشر نموده؛ این در حالی است که این آمارنامه صرفا آمار و اطلاعات مربوط به شهر را پوشش داده از این رو در برنامه‌ریزی شهری قابل ارجاع خواهد بود.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری سنندج تصریح کرد: محتوای آمار نامه شهر سنندج شامل آمار و اطلاعات سه سال 96 تا 98 است.

وی با اشاره به اینکه دومین کتاب آمارنامه سال 98 شهر سنندج شامل 16 فصل است، اظهار داشت: این فصول شامل سرزمین و آب و هوا، جمعیت، مدیریت شهری، نیروی انسانی، کشاورزی و شیلات و جنگلداری، صنعت و معدن، نفت و گاز، آب و برق است.

خراسانزاد گفت: مسکن و ساختمان، بازرگانی و هتلداری، حمل و نقل و انبارداری و ارتباطات، بهزیستی و تامین اجتماعی، امور قضایی، آموزش، بهداشت و درمان، فرهنگ و کتابخانه از دیگر فصول این کتاب به شمار می آید و دارای پیوست جغرافیای تاریخی سنندج است.

وی در نهایت از تمامی ادارات، ارگان‌ها و نهادهای استانی و شهرستانی که در تدوین آمارنامه شهر سنندج همکاری نموده تقدیر و تشکر نموده و با اشاره به عدم همکاری چند اداره در تدوین این آمارنامه؛ ابراز امیدواری نمود که در سال‌های آینده تمام ادارات و نهادهای سطح استان و شهرستان، در ارائه اطلاعات مورد نیاز تدوین آمارنامه همکاری لازم را داشته تا اطلاعات آن در این کتاب منعکس و مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس

کلیدواژه: آمارنامه شهر سنندج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام عباس امینی ظهر پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود در کانون شهید بهشتی این شهرستان خواستار تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شد و بیان کرد: نیاز است که در زمینه ارتقای فرهنگی شهرستان یک الگو و برنامه منظم و مدون وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه این نقشه راه باید تکالیف هر دستگاه فرهنگی و اجرایی را در قبال مسائل فرهنگی جامعه مشخص سازد، افزود: تدوین پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستانی یکی از الزاماتی است که اگر بتوانیم در شورای فرهنگ عمومی آن را مصوب کنیم، توانسته‌ایم برای این شهر چیزی را به یادگار بگذاریم.

امام جمعه شاهرود با اشاره به عدم تصویب پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شهرستان شاهرود توسط مسئولان کشوری، به واسطه عدم پیوست استانی، گفت: تأیید این نقشه راه فرهنگی نیازمند پیگیری مسئولان فرهنگی شهرستان شاهرود است.

امینی با بیان اینکه برای نقشه راه فرهنگی مکاتباتی صورت گرفته است تا بتوانیم آن را مصوب کنیم، افزود: با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و استاندار سمنان نیز در این ارتباط نامه نگاری‌هایی صورت گرفته اما نیاز است که مسئولان محلی آن را پیگیری کنند.

وی به برگزاری یادواره بزرگ شهدای روحانی شهرستان شاهرود نیز اشاره کرد و گفت: این مراسم معنوی شنبه برگزار می‌شود و نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی در فضا سازی، تبیین اهمیت این همایش و دعوت از مردم برای حضور در آن پیشگام شوند.

کد خبر 6095204

دیگر خبرها

  • پیش‌نویس نقشه راه فرهنگی شاهرود تدوین شود
  • مشارکت ۳۱ استان کشور در دومین دوره جشنواره ملی دوست من کتاب
  • یک روز بارانی در سنندج
  • بیست و دومین دوره سیر مطالعاتی بنیاد شهید مطهری برگزار می شود
  • تقدیر از عکاس خوزستانی‌ در مسابقه عکس روز سنندج
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • برترین‌های دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج معرفی شد
  • دومین جشنواره ملی و بین‌المللی عکاسی در سنندج پایان یافت
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود