Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:55:02 GMT

۶ زمین بازی اسکواش در کرمانشاه ساخته می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۰۷۷۷

۶ زمین بازی اسکواش در کرمانشاه ساخته می‌شود

«اردشیر خسروی» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان را موجب توسعه این رشته دانست و افزود: آقای رحیمی هزینه ساخت یک سالن و اضافه شدن چند کورت اسکواش را در برنامه بودجه‌ای اداره‌کل ورزش و جوانان قرار داده‌اند که امیدواریم بتوانیم این فضاها را احداث و در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خواستار مشارکت بیشتر بخش خصوصی برای ایجاد زیرساخت‌های اسکواش در استان شد و اظهار داشت: هزینه ساخت سه کورت شیشه‌ای اسکواش را قرار است یکی از فعالان این رشته ( خانم دکتر نجفی ) با هزینه شخصی تقبل کنند که بسیار ارزشمند است و همچنین در مجتمع کوثر یک کورت شیشه‌ای هم برای بانوان احداث می‌کنیم.

خسروی با اشاره به کسب رتبه پنجم هیات اسکواش استان کرمانشاه در رده‌بندی کشوری هم گفت: مهر ماه ۹۸ که این هیات را تحویل گرفتم در جایگاه ۲۳ کشوری قرار داشتیم اما امروز با توسعه این ورزش به این موفقیت دست پیدا کردیم.

هیات اسکواش استان کرمانشاه در آخرین رده‌بندی کشوری در سه‌ ماه دوم سال ۹۹ با کسب ۶۵۰ امتیاز و بعد از استان‌های خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، همدان ، قزوین و تهران ( مشترکا چهارم ) ، در جایگاه پنجم کشور قرار گرفت.

« راکت‌بال » برای اولین بار در کرمانشاه فعال شده است

رییس هیات اسکواش استان کرمانشاه ایجاد و توسعه زیرساخت‌های این ورزش را در کسب جایگاه‌های بالاتر بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: استان‌ چهارم فقط یک کورت شیشه‌ای از ما بیشتر داشت که در این جایگاه قرار گرفت و اگر بتوانیم برنامه‌های سال ۹۹ هیات را تکمیل کنیم تا جایگاه دوم کشوری هم صعود خواهیم کرد.

خسروی « راکت‌بال » و « پدل » را از دیگر بخش‌های اسکواش عنوان کرد و افزود: در چند ماه اخیر و برای اولین بار در کرمانشاه، راکت‌بال را راه‌اندازی کردیم که در صعود رتبه ما به جایگاه پنجم هم بسیار تاثیرگذار بود ؛ راکت‌بال نوعی از اسکواش است که در همان زمین برگزار می‌شود اما نوع راکت، نوع توپ و قوانین بازی آن با اسکواش متفاوت است.

وی از راه‌اندازی غیررسمی بخش پدل نیز خبر داد و گفت : کمیته بخش پدل هم تشکیل شده و علاقه‌مندان به این بخش هم در حال تمرین هستند اما هنوز راه‌اندازی آن را به دلیل شرایط کرونا به طور رسمی اعلام نکردیم.

خسروی با اشاره به مشکلات پیش‌روی ورزش اسکواش در استان هم گفت: الان فقط یک سالن اسکواش در استان داریم و با قول‌هایی که از مدیرکل ورزش و جوانان گرفتیم امیدواریم بتوانیم در سال ۹۹ برنامه‌های هیات اسکواش را برای ایجاد زیرساخت‌های این رشته فراهم کنیم.

رییس هیات اسکواش استان کرمانشاه از همگانی کردن ورزش اسکواش در کرمانشاه خبر داد و گفت: رایزنی‌هایی با شهرداری کرمانشاه انجام شده تا مکان مناسب را در اختیار هیات قرار دهند و بتوانیم این رشته را به صورت همگانی در سطح شهر برگزار کنیم و همه مردم هم ببینند و با اسکواش آشنا شوند.

آنچنان که خسروی می‌گوید اکنون که کرونا بسیاری از علاقه‌مندان را از اسکواش دور کرده اما حدود ۱۰۰ بیمه شده ورزشی و ۱۲ مربی در رشته اسکواش در استان کرمانشاه وجود دارد که اگر زیرساخت‌های خود را طبق برنامه برای اسکواش ایجاد کنیم امیدواریم در کوتاه‌مدت تعداد ورزشکاران حرفه‌ای این رشته در استان از ۲۰۰ تن فراتر رود.

در استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۶۰ هزار نفر به صورت حرفه‌ای ورزش می‌کنند.

برچسب‌ها اسکواش کرمانشاه فدراسیون اسکواش

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسکواش کرمانشاه فدراسیون اسکواش اسکواش کرمانشاه فدراسیون اسکواش اخبار کنکور هیات اسکواش استان کرمانشاه اسکواش در استان راکت بال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۰۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان اسکواش ایران به همت هیأت اسکواش آذربایجان شرقی، به میزبانی تبریز با حضور ۲۲ ورزشکار دختر از ششم اردیبهشت ماه در خانه اسکواش تبریز آغاز شده و تا ۱۰ اردیبهشت ادامه دارد.

یسنا ولیزاده بازیکن کمتر از ۱۳ سال البرز تنها نماینده دعوت شده به اردوی تمرینی تیم‌های ملی است که برای دومین بار متوالی در تمرینات حاضر شده است.

مستانه کرم پور و سوسن طوفانی به عنوان مربیان تیم ملی نوجوان و جوانان و حنانه حقیقی و نیره هاشمی از آذربایجان شرقی به عنوان دستیاران مربی منصوب شدند.

کد خبر 6090923

دیگر خبرها

  • تایید نهایی بیش از ۵۸ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • حضور اسکواش باز البرزی در اردوی تیم ملی دختران جوان و نوجوان
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • برگزاری اردوی تیم ملی اسکواش دختران جوان و نوجوان در تبریز
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • زلزله ۳.۱ ریشتری حوالی ازگله در استان کرمانشاه را لرزاند
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • رضوانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد/ فتاحیان مدیر اجرایی آسیا باقی ماند
  • محسن رضوانی عضو هیات رییسه ورزش‌های آبی جهان شد