Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@00:53:28 GMT

انبارلویی: لات‌بازی‌های ترامپ را پاسخ بدهیم

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۱۰۲۱

انبارلویی: لات‌بازی‌های ترامپ را پاسخ بدهیم

خبرگزاری فارس: محمدکاظم انبارلویی یادداشتی با عنوان «لات‌بازی‌های ترامپ را پاسخ بدهیم» نوشته است.

متن یادداشت انبارلویی به شرح ذیل است:

دستگاه دیپلماسی خارجی آمریکا به پرت و پلاگویی افتاده است. ترامپ نه از استاندارد‌های علمی و عملی دیپلماسی خبر دارد و نه ادبیات سیاسی را حتی در ارتباط با دو کشور در حال جنگ رعایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فحاشی و هتاکی او را باید پاسخ سخت داد، با پاسخ نرم نمی‌توان او را سر عقل آورد. این پاسخ باید قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باشد.

سر و صدای اراذل مسلط بر آمریکا را فقط با مقاومت موثر و کارکردی و با بالا بردن توانایی‌های قدرت ملی می‌توان خاموش کرد.

امروز دستگاه دیپلماسی آمریکا در چاه لات‌بازی سیاسی در داخل و خارج افتاده است. آنچه مردم ایران و جهان از دور ملاحظه می‌کنند، رونمایی از یک فروپاشی تمدنی است. دموکراسی لیبرال در آمریکا نه حکایت از حکومت مردم بر مردم دارد و نه بویی از آزادی و کرامت انسانی دارد. مردم آمریکا هر روز زیر ضربات مشت آهنین پلیس، گارد ویژه و نظامیان آمریکا طعم تلخ دموکراسی آمریکایی را می‌چشند و دولت‌های جهان نیز شاهد فروریزی پیمان‌های بین‌المللی و تغییرات در مفهوم روابط با دولت آمریکا هستند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا دست روی ماشه جنگ اقتصادی دارد و حتی در این جنگ از غذا و داروی کشور‌هایی که در حال جنگ با آن‌ها هستند، دریغ ندارد.

آن‌ها که مدعی بودند آمریکا را بیشتر از رقیب می‌شناسند، آن‌ها که قسم جلاله می‌خورند که فقط ما زبان سخن گفتن با دنیا (بخوانید آمریکا) را می‌دانیم، آن‌ها که قسم می‌خوردند برای هر گره و «قفلی» در مسائل و مشکلات کشور، «کلیدی» در دست دارند کم‌کم به پایان کار خود نزدیک می‌شوند. کارنامه آن‌ها پیش روی مردم است. آن‌ها نمی‌خواهند بپذیرند هم در سیاست خارجی، هم در سیاست داخلی و هم در اداره معیشت مردم کم آوردند!

حجم خطاها، انحرافات، بیهوده‌گویی و بیراهه رفتن در این دولت، کم‌سابقه و گاهی بی‌سابقه است. این که فکر می‌کردند اگر امتیاز بدهیم، مصونیت پیدا می‌کنیم، یک توهم بود. مردم را از جنگ ترساندند، رفتند هم از مردم رأی گرفتند و هم در برابر دشمن زانو زدند. هرچه که مقوم بخشی از قدرت ایران در توان هسته‌ای بود، دادند، هیچ چیز نگرفتند.

پای پیمانی امضا گذاشتند که جز دادن امتیاز یک‌سویه، عدم توازن داده‌ها و ستانده‌ها، اشکالات حقوقی در سندنویسی و غلط‌های املایی و انشایی چیزی در آن نیست.

دشمنان ملت با پررویی همچنان بر طبل تحریم‌ها می‌کوبند، فحاشی می‌کنند و رجز می‌خوانند. ما در مذاکرات به زبان عوام دو هدف را دنبال می‌کردیم؛ ۱- فروش نفت به راحتی و بدون مزاحمت صورت گیرد، ۲- گربه‌رقصانی‌های تحریمی به‌ویژه تحریم پولی و بانکی و رها شدن پول‌های بلوکه‌شده دولت ایران و تحریم‌های بیمه‌ای برداشته شود.

آنچه در عمل و کارکرد دیپلماسی خارجی ما از این پیمان بیرون آمد، همه چیز بود الا این دو هدف کلیدی!

نتیجه برجام این شد که ایران به عنوان یک عضو عادی NPT، یک عضو مستثنی آن درآید و اجازه دهد به بهانه بازدید‌های آژانس به هر سوراخ کشور سرک بکشند، به طوری که حتی صدای مدیرکل آژانس هم درآمده است و می‌گوید: «آمریکا و رژیم صهیونیستی فکر می‌کنند ایران یک کشور اشغال‌شده است و باید مأموران آژانس می‌توانند به هر جا سرک بکشند.»

با این همه هنوز آقای روحانی این پیمان را خورشید تابان می‌داند، خورشیدی که گرمای آن به اندازه یک شمع هم نیست.

متأسفانه دستگاه کارشناسی وزارت خارجه ما یک قرن از درک تحولات ایران و منطقه عقب است و درک درستی از اوضاع ایران و جهان ندارد.

ایران یکی از پنج قدرت بزرگ نظامی جهان است، به گونه‌ای که در میدان عمل آن را به رخ دشمن کشیده است. ضربات پی‌درپی بر پیکره نحیف رژیم صهیونیستی، عقب‌نشینی نظامی آمریکا در منطقه و به‌ویژه ضربه عین‌الاسد تست‌های این قدرت است، اما متأسفانه دستگاه دیپلماسی ما حتی موقعی که طرف مقابل در پی فریب برجام دو و سه هست، نمی‌خواهد این قدرت را ببیند.

کارشناسان وزارت خارجه نمی‌دانند منظور آمریکا از یک رابطه با یک کشور به‌ویژه در غرب آسیا، رابطه گرگ و میش است و به طرف مقابل به صورت گاوشیرده نگاه می‌کنند یا یک گوسفند که هر وقت خواستند، سر او را ببرند. کارشناسان وزارت خارجه ما نمی‌دانند و نمی‌خواهند بدانند که بین جمهوریخواهان و دموکرات‌ها در آمریکا هیچ فرقی در فهم مناسبات با ایران وجود ندارد. هر دو به موتور گرفتن امتیازات سوارند و تخت‌گاز جلو می‌روند.

تیم اقتصادی دولت معتقد است برای حل مشکلات اقتصادی، راه‌حل اقتصادی وجود ندارد. فقط راه‌حل سیاسی آن‌هم مذاکره با خصمی است که توصیف آن رفت، دارد.

مفهوم روی پای خود ایستادن، نوفهمی در کشف راه‌حل‌های اقتصادی به‌ویژه اقتصاد مقاومتی، تکیه بر ظرفیت‌های عظیم و بی‌پایان داخلی برای آن‌ها خیلی آشنا نیست.

حتی وقتی که به راه‌حل‌های سیاسی و دیپلماتیک فکر می‌کنند، نگاه به شرق به‌ویژه روسیه، چین، هند، پاکستان و همسایگان تشنه مناسبات اقتصادی با ایران را نمی‌خواهند ببینند.

هنوز امید به بازگشت مذاکره و گفتگو‌های تودرتویی با غرب دارند که هیچ خیری در آن نیست.

سند ۲۰۲۰ و FATA و بسیاری از پیمان‌های مشکوک را می‌خواهند پل برقراری این ارتباط بی‌ثمر کنند. نفوذی‌ها و پیاده‌نظام رسانه‌ای آمریکا در این معرکه بیکار نیستند. در حالی که حل مشکلات کشور یک راه حل بیشتر ندارد؛ مقاومت و ایستادگی در برابر ترفند‌های دشمن با روحیه جهادی، حزب‌اللهی و انقلابی!

هر کس که بدون این راه‌حل به چیز دیگری فکر کند، جز خیانت به خون شهدا و آرمان‌های ملت و نیز جفا به اسلام و قرآن که الهام‌بخش ملت ایران در این مسیر الهی است، نصیبی جز رسوایی در دنیا و آخرت ندارد.

ملت در برابر کسانی که با بازی با واژه «عقلانیت» می‌خواهند موتور دادن امتیازات یک سویه به دشمن را روشن کنند خواهد ایستاد. رهبر معظم انقلاب در این باره هشدار دادند و فرمودند: «فرار و ترسیدن عقلانیت نیست». عقل سیاسی و دیپلماتیک حکم می‌کند در برابر اراذل مسلط بر آمریکا فقط مقاومت جواب می‌دهد.

لات‌بازی‌های ترامپ پاسخ دارد. اگر به «قدرت ملی» تکیه کنیم، پاسخ آن را زود پیدا خواهیم کرد.

منبع: فردا

کلیدواژه: انبارلویی لات بازی ترامپ آمریکا لات بازی راه حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی عصر دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی ظرفیت بسیار خوبی است که باید از این ظرفیت مهم و دعوت و همفکری با نخبگان و اندیشمندان و دلسوزان برای کاهش دغدغه های فرهنگی شهرستان استفاده کرد.

امام جمعه گناوه با تسلیت پیشاپیش شهادت امام جعفر صادق (ع) با اشاره به اینکه سنت پیامبر (ص) توسط این امام همام احیا شد، گفت: در دوره ای که با اضمحلال بنی امیه و روی کار آمدن بنی عباس ایجاد شد فرصتی برای امام صادق (ع) در ایجاد یک حوزه و دانشگاه فرهنگی و پرورش شاگردان و شخصیت های بزرگی به وجود آمد که همه افتخار شاگردی آن حضرت را داشتند.

وی گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت امام صادق (ع) آئین های ویژه ای همزمان با سراسر کشور در اماکن مذهبی سطح شهرستان برگزار خواهد شد که برگزاری آئین شهادت در دفتر امام جمعه، تجمع بزرگ عزاداران و تشیع شهید از مهمترین آنها خواهد بود.

وی بیان کرد: شهرداری و هیئت های مذهبی و فرهنگی سطح شهر را در ایام شهادت امام صادق (ع) سیاهپوش کنند و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به روز ملی خلیج فارس و گرامیداشت یاد همه شهدای به خصوص شهدای خلیج فارس ادامه داد: در چنینی روزی بعد از ۱۱۷ سال حاکمیت پرتغالی ها بر جزیره هرمز پایان یافت و این روز به همین مناسبت به نام روز خلیج فارس در تقویم کشورمان نامگذاری ثبت شد و این دریا تا همیشه خلیج فارس خواهد بود.

شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود

وی با اشاره ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری و هفته گرامیداشت مقام معلم با بیان اینکه معلمان مشعلداران هدایت جامعه هستند، اضافه کرد: بسیاری از معلمان این سرزمین در دوران دفاع مقدس درس و تدریس و مدرسه را رها کردند و در راه دفاع از اسلام و میهن و ملت جان خود را تقدیم کردند.

وی با بیان اینکه شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود، یادآور شد: شهید استاد شهید مرتضی مطهری، اسلام شناس، جریان شناس، زمان شناس و دشمن شناس بود.

وی ادامه داد: در برهه کنونی دشمن توطئه های زیادی بر علیه نظام اسلامی به ویژه بر مسائل فرهنگی بکار گرفته است و در این زمینه سرمایه گذاری زیادی کرده است که باید برای مقابله با آن هوشیار باشیم.

لزوم همکاری همگانی در اجرای طرح «نور»

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به اجرای طرح «نور» توسط نیروی انتظامی در سطح کشور گفت: نیروی انتظامی به تنهایی در اجرای این طرح نمی تواند موفق باشد بلکه همه دستگاه ها، دلسوزان و دغدغه مندان باید در اجرای این طرح به نیروی انتظامی کمک و همراهی کنند و نباید در این زمینه منفعلانه عمل کرد.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: در فتنه حجاب که دشمنان به راه انداختند، رهبر معظم انقلاب به صراحت وارد و نظر شرعی، فقهی و سیاسی خود را درباره حجاب اعلام کرد.

وی با تقدیر از فرماندهی و نیروهای انتظامی شهرستان گناوه در اجرای این طرح گفت: طرح نور، طرح بسیار خوب و موثری است و درسطح شهرستان همه در کنار نیروی انتظامی برای اجرای هر چه بهتر این طرح هستند و کمک خواهند کرد.

اقتصاد باید مردم محور شود

وی با اشاره به تعیین شعار سال توسط مقام معظم رهبری به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» گفت: اقتصاد و معیشت مردم از دغدغه های مهم مقام معظم رهبری است و باید تلاش کرد تا اهداف شعار سال که مدنظر رهبری است، با حضور مردم محقق شود.

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: در هر عرصه ای که مردم حضور پررنگ تر داشته اند نظام اسلامی و مسئولان نیز موفق تر بوده اند و کشور حرفی برای گفتن داشته است.

وی بیان کرد: اقتصاد باید مردم محور شود و دولت باید از تصدی گری کنار برود و وظیفه نظارتی خود را در زمینه اقتصاد انجام دهد.

ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر

امام جمعه گناوه گفت: ممنوعیت نصب بنر اموات در سطح شهر مصوبه شورای فرهنگ عمومی است و باید این مصوبه احیا و اجرایی و در این زمینه فرهنگ سازی شود.

وی با اشاره به برگشت دوباره رسوم برگزاری مراسم اموات در مساجد و حسینیه ها پس از یک دوره کاهش اینگونه برنامه ها گفت: هزینه های این گونه مراسم در شرایط اقتصادی کنونی بار سنگینی بر دوش خانواده ها خواهد بود و مردم نیز مایل به این برنامه ها نیستند.

وی گفت: باید در این زمینه فرهنگ سازی شود که همان برنامه و مراسم اموات در آرامگاه ها به صورت مختصر ادامه یابد و برگزاری مراسم در مساجد دوباره روایج پیدا نکند.

امام جمعه گناوه با اشاره به برنامه های شهرستان در ایام نوروز با بیان اینکه با توجه به حضور جمعیت زیاد در شهرستان، تلاش همه دست اندرکاران قابل تقدیراست، گفت: آسیب هایی در این ایام وجود داشت که باید از هم اکنون برای نوروز سال آینده برنامه ریزی و آسیب ها و مشکلات احصا و برطرف شوند.

ناکامی غرب در رهگیری قدرت موشکی ایران

امام جمعه گناوه با اشاره به عملیات ظفرمندانه وعده صادق سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان در پاسخ به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی گفت: ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی ایران یکی از نکات مهم این عملیات پیروزمندانه سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشورمان است.

امام جمعه گناوه افزود: غرب با وجود آگاهی از حملات و بهره گیری از فناوری پیشرفته در رهگیری پرتابه های ایران ناکام ماند در حالی که ایران اسلامی بخش محدودی از قدرت آتش خود را آن هم در سطح فناوری پایین به کار گرفت.

وی با بیان اینکه عظمت قدرت آتش لحظه ای ایران دومین نکته در این عملیات بود گفت: ایران اسلامی در این عملیات از موشک های هایپرسونیک خود یا موشک های ویژه ای مانند خرمشهر ۰۴ بهره نبرد و تنها در حوزه پهپادی به پهپاد شاهد «s ۱۳» اکتفا کرد.

وی گفت: رژیم صهیونیستی و غرب نه موفق شدنددر برابر پهپاد شاهد مقاومت کنند. نه تاب و توان امواج پهپادی ناشناخته و پیشرفته تر را دارند.

وی تصریح کرد: عملیات وعده صادق تنها نمایش قدرت جمهوری اسلامی بود و اعمال قدرت آن نبود.

کد خبر 6092367

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیام‌ها و پیامدهای عملیات «وعده صادق»/ اسرائیل و آمریکا تحقیر شدند
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • نیازمند تقویت اقناع در دولت هستیم
  • جلب اعتماد نیروی کار منجر به رشد بهره‌وری می‌شود
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • الهندی:پاسخ ایران ثابت کرد اسرائیل قادر به حفاظت از خود نیست