Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@07:44:02 GMT

روند پیشرفت پروژه لندفیل بهداشتی در قائم‌شهر

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۱۲۷۲

روند پیشرفت پروژه لندفیل بهداشتی در قائم‌شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائم‌شهر، لندفیل یا خاک‌چال به گودال یا محلی گفته می‌شود که انواع زباله و پسماند به آنجا منتقل و دفن می‌شوند. یکی از ویژگی‌های خاک‌چال‌ها داشتن سامانه زهکشی شیرابه و لایه‌های نفوذ ناپذیر در کف و دیواره است تا آب‌های زیر زمینی به شیرابه خروجی از زباله‌ها آلوده نشوند.

یکی از مشکلات زباله و پسماند در شهرستان قائم‌شهر دپوی آن در مکان مشخص طی سال‌ها و جاری شدن شیرابه و ایجاد آلودگی بود که انتقاد شهروندان و دوستداران محیط زیست را در پی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت شیرابه و حجم زیاد زباله دپوشده در محل دفن زباله به یک چالش جدی تبدیل شده بود و تصمیم بر آن شد تا در سه فاز کار دفن زباله را به سرانجام برسانیم. این طرح‌ها شامل احداث خاک‌چال‌، ساخت کارخانه کمپوست و ساماندهی زباله قدیمی است. برای سایت خاک‌چال حدود ۴۰ هزار متر مربع زمین توسط شهرداری و شورای شهر با هزینه ای بالغ بر ۴ میلیارد تومان خریداری شد.

برای خارج از محدوده سایت دفن بهداشتی زباله ۴ هزار متر زمین برای ساختمان اداری و پذیرش زباله خریداری شده و برآورد کل هزینه برای به بهره برداری رسیدن سایت لندفیل دفن زباله حدود ۲۴ میلیارد تومان است که این مبلغ از محل اعتبارات شهرداری و دولتی پسماند تأمین می شود.

ظرفیت پذیرش زباله در خاک‌چال را روزانه ۳۰۰ تن است.

این پروژه از بهمن‌ماه ۹۸ توسط عباس صالح‌زاده شهردار قائم‌شهر آغاز شد که در ادامه روند پیشرفت این پروژه را به روایت تصویر مشاهده می‌کنید.

 

انتهای پیام/۳۱۴۱/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: لندفیل قائم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم

شهردار اصفهان گفت: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده بعد از ظهر امروز_پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در یازدهمین جلسه شورای عالی باغ مشاهیر اصفهان اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳، ۱۱۶۰ پروژه فعال عمرانی داریم که در رده‌های مختلف است اما از این تعداد ۴۰ پروژه را بر میز کار خودم قرار دادم و روز به روز در حال رصد روند آن هستم.

وی ادامه داد: پروژه‌هایی از جمله قطار شهری، باغ مشاهیر و رینگ چهارم از جمله این پروژه‌هاست چرا که شهر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، از جنس زیرساختی، حمل و نقل، عمرانی و تفریحی است و امید است به همت مدیران تمام پروژه‌ها به خصوص این ۴۰ مورد را به نتیجه برسانیم‌.

شهردار اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر نیز بیان کرد: کار کردن در اصفهان کاری ساده نیست و باید با هویت شهر منطبق باشد.

قاسم‌زاده عنوان کرد: حدود ۲ سال مطالعات این پروژه طول کشید و در نهایت با ریزبینی به خروجی قابل قبولی رسیدیم.

کد خبر 750120

دیگر خبرها

  • روند ۴۰ پروژه شاخص شهر را به‌صورت جزئی بررسی می‌کنم
  • بازدید سرزده استاندار البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج
  • پیشرفت انبوه سازی طرح نهضت ملی مسکن سمنان ۶۵ درصد است
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • میرباقری: فصل تولد «سلمان» را گرفته‌ایم و این روز‌ها کار ادامه دارد
  • پروژه تالار مرکزی سنندج با پیشرفت مطلوبی در حال انجام است
  • شجاعیان: در کنار مسعود شجاعی پیشرفت می‌کنیم
  • بررسی روند امحا و دفن زباله در ۴ شهر فارس
  • پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی پتروپالایش تهران
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو