Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@08:00:33 GMT

هشدار فرماندار کرج؛ وضعیت بسیار نگران کننده است

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۱۴۱۳

هشدار فرماندار کرج؛ وضعیت بسیار نگران کننده است

غفور قاسم پور، فرماندار کرج، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، با بیان اینکه شروع پیک سوم شیوع کرونا در البرز بسیار شدیدتر از دو پیک قبلی بوده است، گفت: از عموم مردم خواستاریم تا جایی که ممکن است در خانه‌های خود بمانند و در صورت ضرورت حضور در اجتماع نیز پوشش ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کرونا پیر و جوان نمی‌شناسد و در موج سوم آمار مرگ و میرناشی از اوج گیری بیماری شیب صعودی داشته است، تصریح کرد:  جان انسان‌ها در خطر است و از دست دادن روزانه بسیاری از همشهریان و هموطنان موضوع جدی است که نباید آن را ساده انگاشت.  

فرماندار کرج ضمن عرض خداقوت به کادر درمان و تسلیت به خانواده‌هایی که بر اثر کرونا عزیز خود را از دست داده اند، ادامه داد: لازم است سفر و دید و بازدید ممنوع باشد، بسیاری از خانواده‌ها در هفته‌های اخیر عزیزان خود را از دست داده اند.

وی یادآور شد: ظرفیت مراکز درمانی تکمیل شده است و در شرایط فعلی مجبور به فعال کردن نقاهتگاه‌ها هستیم لذا از شهروندان استدعا می نماییم هر گونه دید و بازدید، مسافرت و خریدهای غیر ضروری را لغو و تعطیل کرده آن را به زمان دیگری موکول نمایند.

قاسم پور افزود: سلامتی بالاترین موهبتی است که آن را بیمارانی که این روزها در گوشه بیمارستان با کرونا دست و پنجه نرم می کنند بر آن واقف هستند، بنابراین از مردم می خواهیم که در مقابله با این بیماری، رفتار اجتماعی اگاهانه تری داشته باشند و مسؤولان را در  شکست موج سوم این بیماری شوم یاری دهند. 

معاون استاندار در ادامه نیز از تشدید نظارت و پایش صنوف و نانوایی ها خبر داد و افزود: تیم هایی از بازرسان در دستگاه‌های مختلف فعال شده اند و با نظارت ویژه ای روند اجرای دستور العمل‌های بهداشتی را بررسی می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه بی‌توجهی برابر قانون برخورد جدی با خاطیان قوانین کرونایی برخورد می‌شود. 

فرماندار کرج در پایان از مردم  و اصناف نیز خواست تا همانند پیک اول شیوع کرونا برای حفظ جان خود و هموطنان از ضوابط بهداشتی تبعیت کنند تا شاهد کاهش سطح ابتلا و آمار مرگ و میر ناشی از این بیماری باشیم.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرج بیماری مرگ مراکز درمانی فرماندار کرج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها

 
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ دکتر علیرضا قدرتی، رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیزگفت: عامل بیماری بایزیوز تک یاخته بابزیا است که ناقل اصلی آن انواع کنه‌های یک میزبانه، دو میزبانه و سه میزبانه می‌باشد و باعث ایجاد بیماری در گاو، گوسفند، بز و تک سمی‌ها می‌ شود.

وی افزود: بیماری بابزیوز یک بیماری انگلی است که محل زندگی و تکثیر انگل داخل گلبول‌های قرمز می‌باشد که متعاقب تکثیر و پارگی گلبول‌های قرمز باعث همولیز داخل عروقی می‌ شود.

او گفت:علائم بالینی بیماری شامل تب، کاهش اشتها و شیر، افزایش ضربان قلب و تنفس، کم خونی، زردی و هموگلوبین آوری (قرمزی رنگ ادرار) است که در صورت عدم درمان به موقع دام در عرض چند روز تلف می‌ شود.

قدرتی، در پایان ضمن اشاره به اهمیت تشخیص به موقع بیماری در روند درمان، بالا بودن هزینه‌های درمان و بروز خسارت اقتصادی فراوانی به صنعت دامداری از دامداران خواست نسبت به سم پاشی اصولی و دوره‌ای دامداری و حذف کنه‌ها جهت پیشگیری از بیماری اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • جزئیات تازه از بیماری ترانه علیدوستی
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی
  • هشدار شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز در خصوص بیماری بابزیوز در دام‌ها
  • هشدار شبکه دامپزشکی جغتای در خصوص بیماری تب نزله‌ای بدخیم
  • آخرین خبر از وضعیت بیماری ترانه علیدوستی/ زهرا مینویی چه نوشت؟
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • شایع‌ترین اختلالات روانی کرونا و آمار آن