Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا علی‌بخشی معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تهران در گفتگو با همشهری آنلاین با این خبر گفت: البته نگهداری فضای سبز موزه هنرهای معاصر از گذشته در اختیار موزه و پیمانکار این مجموعه بوده و شهرداری منطقه ۶ تهران در خصوص نگهداری فضای سبز این مجموعه ورود ندارد اما شهرداری منطقه ۶ تهران در زمینه تامین منابع آب برای آبیاری فضای سبز موزه هنرهای معاصر، به این مجموعه کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌بخشی درباره کمک‌هایی که شهرداری منطقه شش تهران برای تامین منابع آبی موزه هنرهای معاصر انجام داده است گفت: پمپ‌ها و تاسیسات آبیاری موزه هنرهای معاصر دچار مشکل شده بود و ظاهرا امکان تعمیر یا تعویض این تاسیسات در کوتاه مدت برای موزه وجود نداشت. بر اساس گزارش‌ها بخشی از فضای سبز محوطه موزه در بخش چمن‌کاری و نه درختان، دچار آسیب شده بود.

وی افزود: بنابراین معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تهران به منظور ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده، نسبت به اعزام و استقرار اکیپ‌های کارگری در بخش فضای سبز موزه اقدام کرد و در ادامه نیز روزانه دو سرویس تانکر آب در اختیارشان قرار دادیم. همچنین از چاه آب پارک لاله نیز انشعابی در اختیارشان قرار دادیم تا کمبود آب برای آبیاری فضای سبز موزه جبران شود. البته خود موزه متولی نگهداری و اجرای عملیات آبیاری است.

به گزارش همشهری آنلاین، تورج فرهادی شهردار منطقه ۶ تهران نیز در بازدید از موزه هنرهای معاصر در جریان مراحل پایانی بازسازی این موزه قرار گرفت و بر همکاری با مجموعه موزه هنرهای معاصر و سایر مجموعه‌های فرهنگی و هنری منطقه ۶ تهران تاکید کرد.

در بازدید شهردار منطقه ۶ از موزه هنرهای معاصر مطرح شد: بازسازی موزه هنرهای معاصر در گام‌ نهایی | برنامه مدیریت شهری برای ارتقای کارکردی موزه‌ها کد خبر 556939 برچسب‌ها منطقه ۶ موزه شهرداری تهران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: منطقه ۶ موزه شهرداری تهران شهرداری منطقه ۶ تهران موزه هنرهای معاصر فضای سبز موزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی

در تفاهم‌نامه‌ای بین مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور و سازمان میراث فرهنگی تلنگانه قرار شده است آثار موزه باستان‌شناسی حیدرآباد احیا خواهد شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، موزه باستان‌شناسی حیدرآباد با امضای تفاهمنامه‌ای بین سازمان میراث فرهنگی تلنگانه و مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور، رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی، جانی دوباره خواهد گرفت. این تفاهمنامه در حضور خانم شایلاجا رامایر قائم‌ مقام وزیر جوانان و گردشگری ایالت تلنگانه، خانم باهارتی هولیکاری، مدیر سازمان میراث فرهنگی و دکتر مهدی خواجه پیری، رئیس مرکز بین‌المللی میکروفیلم نور، به امضا رسید.

موزه باستان‌شناسی حیدرآباد با بیش از 30 هزار اثر نفیس، از جمله نسخه‌های خطی بی‌نظیر، نقشه‌های کهن، کتیبه‌ها، سکه‌ها، مینیاتورها و اسناد، گنجینه‌ای بی‌مانند از تاریخ و فرهنگ را در خود جای داده است. این موزه تحت برنامه‌ای جامع، توسط مرکز بین المللی میکروفیلم نور و کارشناسانی از ایران مرمت، فهرست‌نویسی و دیجیتال‌سازی خواهد شد.

مجموعه کم‌نظیر آثار موزه حیدرآباد، که شامل بزرگترین مجموعه سکه‌های جهان و همچنین مومیایی 2500 ساله شاهزاده نایشو از مصر می‌شود، حکایت‌گر دوره‌ های مختلف تاریخی از جمله مغول، بهمنی و تغلق است. این گنجینه گرانبها، یادگار آخرین نظام حیدرآباد، میر عثمان علی‌خان بود و برای حفظ و نگهداری به سازمان میراث فرهنگی تلنگانه سپرده شده است.

مرکز میکروفیلم نور پیش از این با 51 کتابخانه در هند همکاری داشته و پروژه‌های مرمت، بازسازی، دیجیتال‌سازی و فهرست‌نویسی را با موفقیت به انجام رسانده است.

بزرگترین شاعر شیعی کشمیر

خواجه‌پیری، رئیس مرکز میکروفیلم نور، در این مراسم گفت: امضای این تفاهمنامه، نویدبخش همکاری‌های ارزشمند بین ایران و هند در زمینه حفظ و احیای میراث فرهنگی مشترک دو کشور است. بدون شک، تبادل دانش و تخصص در این زمینه، به حفظ گنجینه‌های زبان فارسی برای نسل‌های آینده کمک خواهد کرد.

مرکز میکروفیلم نور، در راستای حفظ و نگهداری اسناد تاریخی ارزشمند، دو پروژه بزرگ دیجیتال‌سازی را در حال حاضر در دست دارد. این پروژه‌ها شامل 33 میلیون‌ سند فارسی از موسسه تحقیقاتی آرشیو تلنگانه و مجموعه دو هزار نسخ خطی فارسی و عربی انجمن ترقی اردو می‌شود. تاکنون، سه میلیون و 600 هزار سند از آرشیو تلنگانه دیجیتال‌سازی شده و 412 هزار سند نیز مرمت و 26 جلد فهرست از آن به چاپ رسیده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان معلمان و استادان دانشگاه از موزه هنر‌های معاصر تهران در روز معلم
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم
  • احیای گنجینه‌های تاریخی حیدرآباد به دست متخصصان ایرانی
  • گرامیداشت سالروز تولد سیمین دانشور برگزار شد
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • ارزیابی ایمنی بیش از ۱۰۰۰ بوستان در تهران
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • ماجرای داغ حمایت هنرمندانه از غزه در ونیز/غرفه ایران رسما فعال شد
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان