Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها که از شرایط قرمز کرونائی گذشته‌ایم و به سیاهی رسیده‌ایم، دولت همچنان به تقاضاهای مکرر وزیر بهداشت مبنی بر تخصیص کامل یک میلیارد یورو برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی برای مقابله با کرونا وقعی نمی‌نهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فروردین‌ماه امسال به‌دنبال هزینه‌های بالای مقابله با کروناویروس دولت را بر آن داشت طی نامه‌ای از مقام معظم رهبری درخواست برداشت 1 میلیارد یورو را مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درخواستی که رهبری با ان موافقت کردند. پس از مدتی برداشت این مبلغ از صندوق توسعه ملی توسط دولت آغاز شد تا وزارت بهداشت بتواند در مدیریت مقابله با کرونا قوی‌تر عمل کند.
اما اوضاع به همین منوال نگذشت؛ نمکی سکوت را شکست و در چندین نوبت از عدم تخصیص کامل این مبلغ توسط دولت به وزارت بهداشت خبر داد. گلایه‌های چندباره نمکی همچنان ادامه دارد اما خبری از پرداخت تمام و کمال پول برداشت‌شده از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت نیست؛ در واقع دولت به این دردنامه‌های نمکی که ناشی از فشار سنگین به پرسنل بهداشت و درمان است وقعی نمی‌نهد. 

و اما این روزها که از شرایط قرمز کرونائی فراتر رفته‌ایم، به سیاهی رسیده‌ایم و روزانه در سوگ بیش از 250 هموطن می‌نشینیم نمایندگان مجلس به‌عنوان نمایندگان مردم سراسر کشور در گفتگوهای جداگانه مطالبه جدی خود را برای تعیین تکلیف 1 میلیارد یورو توسط دولت مطرح کرده‌اند.

ولی اسماعیلی، نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی:

کمک یک میلیارد یورویی به وزارت بهداشت به‌صورت کامل اختصاص یابد

ولی اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی سبلان‌ما، با انتقاد از عدم تخصیص کامل کمک یک میلیارد یورویی به وزارت بهداشت، اظهار داشت: به گفته مسئولان وزرات بهداشت پس از چند ماه درخواست همچنان تنها حدود ۳۰ درصد از اعتبار یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت محقق شده که جای تاسف دارد.

وی افزود: اگر مبلغ یاد شده که با عنایت رهبر معظم انقلاب به وزرات بهداشت از طریق برداشت از صندوق توسعه ملی صورت گرفته، در جای دیگری به غیر از حوزه درمان هزینه شود؛ قطعا تخلف است و مجلس پیگری می‌کند.

نائب رئیس اول کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: هم اکنون کشورمان در شرایط دشوار اقتصادی توام با شیوع این بیماری منحوس است و کوتاهی تخصیص اعتبار مورد نظر اشتباه محض است.

نماینده مردم گرمی تصریح کرد: متأسفانه بخش عمده‌ای از گسترش بیماری بواسطه بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی است که باید فرهنگ سازی‌های لازم در استفاده از ماسک صورت گیرد.

احمد علیرضابیگی، نماینده تبریز:

دولت، اصلی‌ترین ناقض تصمیمات ستاد کروناست/ فقدان ابتکار عمل در مدیریت کرونایی آذربایجان‌شرقی

احمد علیرضابیگی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در گفت‌وگو با خبرنگار آناج درباره عدم تخصیص بودجه کرونا از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت اظهار داشت: کمیسیون برنامه و بودجه و بهداشت مسئول رسیدگی به این مساله هستند و در جلسه اخیر مسئولین وزارت بهداشت و کمیسیون بهداشت مجلس قرار شد که هزینه‌های وزارت بهداشت در کرونا مشخص شود.

وی با اشاره به برخی شایعات در خصوص هزینه‌کرد این بودجه در محلی دیگر گفت: اخیرا شایعاتی وجود دارد که 100 میلیارد تومان از بودجه کرونا به دانشگاه شهید بهشتی برای ساخت یک ساختمان داده شده که دولت باید در خصوص این مساله شفاف‌سازی کند و مجلس هم به آن ورود پیدا کرده است.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در خصوص عملکرد دولت در بحران کرونا عنوان کرد: دولت باید در خصوص کرونا شورای عالی مدیریت بحران را تشکیل می‌داد و نقشه راه ترسیم می‌کرد. اما به واسطه فقدان برنامه اجرایی، با تصمیمات متناقض روبرو شدیم که دائما تغییر می‌کرد و پشتوانه علمی و اتفاق نظر در تصمیمات وجود نداشت.

وی با بیان اینکه دولت روحانی کارنامه قابل قبولی در بحران کرونا ندارد، یادآور شد: حتی در ستاد ملی مبارزه با کرونا تصمیمات گرفته می‌شد و بعدا دولت آن را نقض می‌کرد. در حالیکه در بحران‌ها، تشکیلات درست نمی‌کنند و بجای آن تصمیمات عاجل گرفته می‌شود. اما دولت روحانی تصمیمات درست نگرفت و هزینه سنگینی به کشور وارد کرد و علاوه بر هزینه‌های مادی، به اعتماد مردم آسیب زد.

بیگی در خصوص عملکرد ستاد استانی مقابله با کرونا ابراز داشت: اختیارات برخی تصمیم‌گیری‌ها به دولت داده شده است و متاسفانه متولیان امر در استان ما و در تصمیم‌گیری‌های کرونایی به اولویت دست پیدا نکردند. ابتکارات و تصمیماتی که می‌شد گرفته شود، اما گرفته نشد.

سیدسلمان ذاکر، نماینده ارومیه:

لزوم تخصیص کامل بودجه برای ستاد کرونا/ گوشه‌نشینی روش مناسبی برای مبارزه با کرونا نیست

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدسلمان ذاکر در گفت‌وگو با اروم‌نیوز، با اشاره به دستورات مقام معظم رهبری مبنی‌بر لازم‌الاجرا بودن مصوبات ستاد کرونا، اظهار داشت: مهم‌ترین هدف دستور این است که مردم آسیب نبینند و این نظر رهبر انقلاب برای حفظ سلامتی مردم است و در راستای تحقق این موضوع و تهیه ملزومات لازم باید مقدمات فراهم شود.

وی افزود: تخصیص بودجه برای برطرف شدن نیازها و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، پرداخت حقوق و کارانه، تهیه اقلام بهداشتی موردنیاز و نیز اجرای دستور العمل های مقابله با کرونا الزامی است چراکه همه این موارد هزینه‌بردار است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلام، عنوان کرد: رئیس‌جمهور باید با تخصیص صددرصدی بودجه به ستاد کرونا بین تعارض دلسوزی برای مردم و خواسته‌های خود یکی را انتخاب کند.

وی ادامه داد: مجلس نظارت‌های لازم را انجام می‌دهد و تذکراتی هم داده می‌شود تا بودجه به‌صورت ۱۰۰ درصدی تخصیص و تحویل داده شود در غیر این صورت ممکن است که ویروس غلبه کند و لذا ما باید سرمایه گذاری عمیق و دقیق داشته باشیم.

حجت الاسلام ذاکر در خصوص میزان رعایت دستور العمل ها در آذربایجان غربی و ارومیه، گفت: استاندار باید جدی‌تر از گذشته وارد میدان شود چراکه بسیاری از موارد هنوز الزام‌آور نشده است. بعضی از مردم متوجه تهدید کننده بودن کرونا نیستند و احساس خطر نمی‌کنند لذا دستگاه‌های اجرایی باید اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی همچنین در رابطه‌با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بین مردم، بیان داشت: مسئولین باید بیشتر مراعات کنند و به‌عنوان الگو مطرح شوند. برخی از مسئولین باید در معرض دید مردم باشند و این بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی ممکن نیست.

رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان غربی، تأکید کرد: مسئولینی که داخل مردم هستند و یا مثل پرستاران و کادر درمان با بیماران در ارتباط هستند باید بیشتر رعایت کنند.

وی ابراز داشت: خانواده‌ها باید مراقبت کنند. هرکدام از اعضای خانواده باید مثل یک پرستار حامی سلامت یکدیگر باشند.

حجت الاسلام ذاکر در خصوص برخی رفتارهای رئیس‌جمهور و عدم حضور در بین مردم، گفت: رئیس‌جمهور باید در رفتارش مردم را بر خود مقدم بداند چراکه ما مسئولین فدایی مردم هستیم و این رفتارها در شأن رئیس‌جمهور نیست.

وی ادامه داد: گرچه برخی مصوبات اجازه خروج رئیس‌جمهور را نمی‌دهد ولی رئیس‌جمهور باید بین مردم باشد. او باید با تولید کنندگان جلسه بگذارد و فعالیت‌ها را افزایش دهد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: کاهش فعالیت‌های رئیس‌جمهور به معنای عقب‌نشینی و تهاجم ویروس به مردم است. روش گوشه‌نشینی و دور کردن خود از مسائل کشور باعث می‌شود که ویروس گرانی، تحریم، بی شغلی، بیکاری و معیشت به مردم بیشتر از کرونا آسیب بزند.

وی در پایان متذکر شد: رئیس‌جمهور باید سایر ویروس‌ها را نیز مهار کند و واحدهای تولیدی به‌خواب‌رفته را احیا کند. او باید ویروس تعهد ارزی و ویروس‌های گریبان‌گیر کشاورزی را حل کند. این ویروس‌ها خطرناک‌تر هستند چراکه برخلاف کرونا که تمام می‌شود این ویروس‌ها به‌زودی رفع نمی‌شوند و به دلیل اثرات بلندمدت و آثار بیشترشان، خطرناک‌تر هستند.

عبدالناصر درخشان، نماینده ایرانشهر:

حقوق معوقه؛ گلایه بزرگ این روزهای پزشکان و پرستاران ایران/ دولت موظف به پرداخت یک میلیارد یورو است

عبدالناصر درخشان، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: ابتدای امسال با موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اختصاص پیدا کرد، اما طبق گفته وزیر بهداشت کمتر از 30 درصد این اعتبار تخصیص یافته، این در حالی است که کشور درگیر این اپیدمی عجیب است.
 
وی با بیان این که خیلی از کشورها رقم های بسیار بالایی را برای کنترل و مهار این بیماری منحوس هزینه کردند، ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان، پزشکان و پرستان ایران هم که در خط مقدم جبهه سلامت تلاش می کنند، نیاز به توجه و انجام پژوهش و کارهای تحقیقاتی برای مهار این ویروس دارند.
 
درخشان اضافه کرد: کشور ما از نظر اقتصادی نیز شرایط مطلوبی ندارد و به طور کامل در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اما به هر حال دولت پرداخت این اعتبار را تقبل کرده است، باید محقق شود و به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کند که با پیگیری های مجلس و وزارت متبوع عملی خواهد شد.
 
وی افزود: اکثر پزشک ها و پرستاران همچنان به دفتر ما می آیند و اذعان و گلایه می کنند که معوقات زیادی دارند، مزایا که جای خود دارد، حتی حقوق شان پرداخت نشده و سوال این است که چنین افرادی با چه انگیزه ای آن هم در این شرایط بسیار سخت به فعالیت خود ادامه دهند؟
 
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس اذعان کرد: چنانچه پزشک حقوق اولیه اش را نداشته باشد، انگیزه ای برای کار کردن نخواهد داشت که امیدواریم این مهم محقق شود.

ابراهیم رضایی، نماینده دشتستان:

دولت، کمک‌های مقام معظم رهبری برای بحران کرونا را به بیراهه برد

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با سپاس، با اشاره به برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت کمک به وضعیت کرونا و واریز ۲۰درصد آن به وزارت بهداشت، اظهار کرد: واریز ۲۰درصد از منابع مالی تعیین شده جهت بیماری کرونا توسط دولت، نشان می‌دهد دولت پایند به قانون نیست و هیچ اراده‌ای برای مهار بحران کرونا در داخل کشور ندارد. دولت سعی دارد به واسطه موضوع کرونا به برخی اهداف خود برسد.

نماینده مردم دشتستان گفت: وزیر دولت اعلام می‌کند از مبلغ یک میلیارد یورو برای کرونا، ۲۰درصد بیشتر به حساب وزارت بهداشت واریز نشده است. این اقدام نشان می‌دهد دولت نه تنها کمک شاخصی برای ربع بیماری کرونا نداشته است، بلکه کمک‌های که با تدبیر مقام معظم رهبری انجام شده است، به سمت انحراف کشیده شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی افزود: پیگیری این موضوع در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت مبلغ وصولی در مسیر اصلی خود هزینه شود.

وی با بیان اینکه قانون شکنی یک رویه در دولت است، اذعان کرد: براساس گزارش دیوان محاسبات تاکنون دولت بیش از ۷۰ درصد انحراف بودجه داشته است و قانون شکنی‌ها در حال تکرار است.

رضایی ابراز کرد: هنوز  تکلیف ثروت ملت که در دست رییس جمهور است مشخص نشده است. از دولت می‌خواهیم با شفافیت به مردم و رهبر معظم انقلاب اعلام کند بودجه کشور کجا هزینه شده است.

نماینده مردم دشتستان اذعان کرد: دولت اگر اقدامی جهت مقابله با ویروس کرونا انجام داده است شفاف بیان کند و رسما اعلام کند مبلغی که از طرف مقام معظم رهبری برای مقابله با کرونا اختصاص داده، کجا هزینه شده است.

جواد نیک‌بین، نماینده کاشمر:

ضرورت ورود دیوان محاسبات به موضوع تخصیص نیافتن یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت

حجت الاسلام جواد نیک بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل آباد، بردسکن و کوهسرخ در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صبح توس؛ اظهار داشت: بنده معتقدم که کشور در خصوص کرونا خوب مدیریت می شود و باید از دولت، کادر بهداشت و درمان تشکر کرد.

وی با بیان اینکه با توجه به اینکه مردم از شرایط فعلی خسته شده اند ولی رعایت آنها در خصوص پروتکل های بهداشتی قابل قبول است ولی مطلوب نیست، خاطرنشان کرد: مردم برای سلامتی خود هزینه می کنند و وقت می گذارند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بحث اختصاص یک میلیارد یورو از محل صندوق توسعه ملی برای کمک به وزرات بهداشت، تصریح کرد: دولت از صندوق ذخیره ارزی برداشت داشته ولی آنقدر که گرفتاری های مختلفی دارد که از این مبلغ تنها یک سوم آن را در بهداشت و درمان هزینه کرده است.

وی با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی باید از دولت گزارش بگیرند که مابقی این مبلغ را کجا هزینه کرده است، اذعان کرد: ابزار مجلس برای نظارت بر رئیس جمهور، سوال و استیضاح است که نمایندگان با استیضاح خیلی استقبال نکردند ولی امروز پشیمان هستند که چرا از آن استقبال نکردند.

نیک بین با بیان اینکه طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس انجام شده ولی رئیس مجلس به دلایل نامعلوم اعلام وصول نمی کند و فعلاً این طرح سوال روی میز هیئت رئیسه مانده است، عنوان کرد: بعد از پایان تعطیلات مجلس در اواخر مهرماه طرح سوال را مجدداً پیگیری خواهیم کرد و یک مهلتی برای بازگرداندن تمام یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت برای رئیس جمهور تعیین می کنیم.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی:

مجلس هزینه‌کرد یک میلیارد یورو اختصاص داده شده به وزارت بهداشت را بررسی می‌کند

علی جدی، نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار عصراترک در رابطه با مبلغ یک میلیارد یورویی که مقام معظم رهبری اعلام کردند جهت تسریع در امورات کرونا از صندوق ذخیره ارزی برداشت شود، اظهار داشت: تاکنون مبلغ 300 میلیون یورو به وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: رسیدگی به این موضوع در مجلس در دستور بررسی قرار گرفته است که مبلغ یک میلیارد یورو در چه مباحثی هزینه شده که وزارت بهداشت اعلام کرده اختصاص داده نشده است.

جدی اضافه کرد: دولت مدعی است که بخشی از این مبلغ در مباحث جانبی مرتبط با کرونا از جمله کمک به اصناف تعطیل شده،  هزینه خواهد شد و تنها مربوط به مسائل درمان نیست.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند این مبلغ در بحث کرونا هزینه شود که این هزینه ها شامل حوزه درمان، حمایتی از اصناف تعطیل شده است و اکنون در حال بررسی است که آیا کلیه مبلغ یک میلیارد یورو در حوزه بهداشت و درمان بوده است که اختصاص پیدا نکرده است یا اینکه در حوزه های دیگر نیز بوده است.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی:

دولت باید پول برداشت شده از صندوق توسعه ملی را به وزارت بهداشت واگذار کند

علیرضا زندیان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار کُردتودی، اظهار داشت: با گذشت شش ماه از موافقت مقام معظم رهبری با درخواست وزارت بهداشت در خصوص برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مقابله و مدیریت عوارض ناشی از شیوع کرونا در کشور، هنوز خبری از پرداخت کامل این مبلغ توسط دولت نیست.

وی با تاکید بر اینکه این دستور صریح رهبر معظم انقلاب است و کوتاهی در مورد آن قابل پیگیری است، افزود: مطمئنا این برداشت از صندوق ذخیره ارزی ملی انجام شده است اما جای سوال است چرا با شروع موج سوم کرونا و بروز مشکلات فراوان تمام ارز  در اختیار وزارت بهداشت قرار نگرفته است. 

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی گفت: با گذشت چند ماه از این دستور تنها بخش محدودی از این مبلغ به صورت کامل پرداخت شده که این موضوع بارها مورد انتقاد شخص وزیر و دیگر معاونان و مدیران وزارت بهداشت قرار گرفت.

زندیان ضمن قدردانی از همت والای نیروهای وزارت بهداشت از سطح کلان تا درمانگاه ها در موج اول و دوم کرونا که با همت و غیرت پای کار آمدند و نگذاشتند برخلاف کشور انگلیس که بیمارانش در پارک و خیابان ماندند، حتی یک بیمار در پشت در بیمارستانی سرگردان شود و مرگ و میرمان با همه کاستی‌ها با آنها قابل قیاس نبود، بیان داشت: مطمئنا با اختصاص کامل این اعتبار از سوی دولت به وزارت بهداشت خیلی از مشکلات کادر درمان کشور ما حل می شود.

نماینده مردم بیجار در مجلس شورای اسلامی در جواب سوال خبرنگار کردتودی که وظیفه نمایندگان در این راستا چیست ؟ عنوان کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توجه به نیاز کشور و دستور مستقیم مقام معظم رهبری، هرچه سریع تر به مسئله برداشت از صندوق ذخیره ارزی و نوع خرج و مخارج این موضوع ورود کنند تا هرچه سریعتر دانشگاه‌های علوم پزشکی، بیمارستان‌ها و پرستاران و پزشکان از این موضوع بهره ببرند.

وی تاکید کرد: با استفاده از این مبلغ می‌توان کمک شایانی به روند افزایش بهبود یافتگان کرد، که هر چه سریعتر باید به طور کامل به وزارت بهداشت و درمان اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

مجلس پیگیر تخصیص اعتبار یک میلیارد یورویی صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت است/ دولت باید به این مطالبه به حق پاسخ دهد

مرتضی خاتمی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه اعتباری که قرار بود به حوزه درمان داده شود تنها 30 درصد تخصیص یافته است اظهار کرد : تخصیص مابقی اعتبار در حال پیگیری است.

وی به مطالبه وزارت بهداشت از دولت در خصوص عدم تخصیص اعتبار در نظر گرفته شده از صندوق توسعه ملی اشاره و تصریح کرد : بانک مرکزی می گوید در ارتباط با تامین منابع با مشکلاتی مواجه است اما امروز هیچ اولویتی بالاتر از بخش سلامت نیست و به جد از بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه می خواهیم اعتبار مورد نیاز حوزه بهداشت و درمان تخصیص یابد.

خاتمی با اشاره به اینکه خیلی از مشکلات در حوزه بهداشت و درمان انباشته شده که نیازمند تامین منابع است افزود : در حال حاضر در شرایط خطیری از لحاظ شیوع بیماری کرونا هستیم و میزان مبتلایان در روز‌های اخیر رکورد بی‌سابقه داشته و مواجه با مشکلات بزرگی اعم از کمبود نیروی انسانی و پرداخت مطالبات معوق کادر بهداشت و درمان وجود دارد.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معوقات پرسنل درگیر در کرونا بویژه پرستاران نیاز به توجه جدی است عنوان کرد : با این شرایط باید در تخصیص اعتبار این حوزه تسریع شود.

وی با تاکید بر اینکه برابر بررسیها ادعای وزارت بهداشت، به حق است، افزود : اگر اعتبار در نظر گرفته شده از سوی مقام معظم رهبری پرداخت شود بسیاری از مشکلات این حوزه برطرف خواهد شد.

خاتمی عنوان کرد : البته بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه نیز درخواست وزارت بهداشت را به حق‌ می‌دانند چرا که با توجه به شرایط کنونی اولویتی بالاتر از بهداشت و درمان نداریم

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

حقوق معوقه؛ گلایه بزرگ این روزهای پزشکان و پرستاران ایران/دولت موظف به پرداخت یک میلیارد یورو است

عبدالناصر درخشان، نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: ابتدای امسال با موافقت مقام معظم رهبری یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اختصاص پیدا کرد، اما طبق گفته وزیر بهداشت کمتر از 30 درصد این اعتبار تخصیص یافته، این در حالی است که کشور درگیر این اپیدمی عجیب است.
 
وی با بیان این که خیلی از کشورها رقم های بسیار بالایی را برای کنترل و مهار این بیماری منحوس هزینه کردند، ادامه داد: سیستم بهداشت و درمان، پزشکان و پرستان ایران هم که در خط مقدم جبهه سلامت تلاش می کنند، نیاز به توجه و انجام پژوهش و کارهای تحقیقاتی برای مهار این ویروس دارند.
 
درخشان اضافه کرد: کشور ما از نظر اقتصادی نیز شرایط مطلوبی ندارد و به طور کامل در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم، اما به هر حال دولت پرداخت این اعتبار را تقبل کرده است، باید محقق شود و به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کند که با پیگیری های مجلس و وزارت متبوع عملی خواهد شد.
 
وی افزود: اکثر پزشک ها و پرستاران همچنان به دفتر ما می آیند و اذعان و گلایه می کنند که معوقات زیادی دارند، مزایا که جای خود دارد، حتی حقوق شان پرداخت نشده و سوال این است که چنین افرادی با چه انگیزه ای آن هم در این شرایط بسیار سخت به فعالیت خود ادامه دهند؟
 
نماینده مردم ایرانشهر در مجلس اذعان کرد: چنانچه پزشک حقوق اولیه اش را نداشته باشد، انگیزه ای برای کار کردن نخواهد داشت که امیدواریم این مهم محقق شود.

روح‌الله حضرت‌پور، نماینده ارومیه:

هزینه‌کرد بودجه مقابله با کرونا در جای دیگر مصداق تخلف است

روح‌الله حضرت‌پور در گفت‌وگو با اروم‌نیوز، با انتقاد از تحویل ۳۰ درصدی اعطایی از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت، اظهار داشت: اگر مبلغی تحت عنوان کمک به کادر پزشکی و با این عنوان از صندوق خارج شده و در جای دیگری خرج شود قطعاً تخلف است و باید با آن برخورد شود. البته مجلس هم پیگیر موضوع است.

وی افزود: در این شرایط خاص که حکم شرایط جنگی و خارق‌العاده را دارد، تخلف در این موضوع و خرج مبلغ در موارد غیرضروری خیانت به کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، نسبت به کاهش توجه مردم به دستورالعمل‌ها عنوان کرد: متأسفانه یک بخش عمده از همین موج گسترده مبتلایان مربوط به بی‌توجهی‌های عمومی است. متأسفانه ما گزارش‌هایی در دست داریم که نشان می‌دهد استفاده از ماسک به‌جای رشد، کمتر هم شده است.

وی درمورد چرایی کاهش استفاده مردم از ماسک گفت: این موضوع به این خاطر است که چون دولت جدیت لازم را نشان نداده و مردم هم محدودیت‌ها را در قالب قانون قبول نکرده‌اند.

حضرت‌پور ابراز داشت: ما باید از الگوهای جهانی مثل جریمه متخلفین و ابزارهای سلبی استفاده کنیم.

وی در رابطه با میزان رعایت دستورالعمل‌های کرونایی در میان مردم با بیان اینکه ارزیابی علمی دقیقی از این موضوع در دست نیست، ادامه داد: به نظرم گروهی از مدیران با وجود اینکه در جمع گروه‌های پرخطر هستند، اما همانند گروهی از مردم هنوز کرونا را باور نکرده‌اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در پایان در مورد ضعف‌های مقابله با کرونا در کشور خاطرنشان کرد: مهم‌ترین ضعف کشور در مقابله با کرونا موضوع عدم نظارت است. قطعاً نظارت بسیار ضعیف است.

وی گفت: جایی که متولیان بیماری را جدی نگیرند، مردم هم جدی نخواهند گرفت.

روح‌الله عباسپور، نمایندۀ آوج و بوئین‌زهرا:

اختصاص بودجه یک میلیارد یورویی به وزارت بهداشت را پیگیری می‌کنیم/ دولت در حوزه مقابله با کرونا جدی‌تر عمل کند

روح‌الله عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین با اشاره به وضعیت اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق توسعۀ ملی به وزارت بهداشت اظهار کرد: فلسفۀ صندوق توسعۀ ملی برای حمایت از بخش خصوصی برای زیرساخت‌های اقتصاد کشور است و کسی حق برداشت از این صندوق را ندارد؛ مگر اینکه به دستور مقام معظم رهبری، ضرورت و الزامی برای استفاده از آن پیش آید.

وی افزود: در شرایطی که امروز دنیا و از جمله کشورمان، در شرایط شیوع ویروس منحوس کرونا قرار دارد و این ویروس، کشورها را در حوزه‌های مختلف دچار چالش کرده، تأمین منابع مالی مناسب برای مقابله با آن از جملۀ ضرورت‌هاست.

نمایندۀ مردم آوج و بویین زهرا در مجلس تصریح کرد: باتوجه به اینکه دولت اعلام کرد برای مقابله با ویروس کرونا، هزینه لازم است، مقام معظم رهبری با درنظرگرفتن شرایط کشور، دستور اختصاص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت برای تحقق مطالبه و کارانۀ سلامت و مقابله با ویروس را عنوان کردند.

دولت موظف است نسبت به اجرای قانون تمکین داشته باشد

عباسپور ادامه داد: برخلاف اعلام دستور مقام معظم رهبری مبنی بر اختصاص بودجه‌ای از صندوق توسعه برای مقابله با ویروس کرونا، دولت بودجۀ کاملی را تا به امروز در اختیار وزارت بهداشت قرار نداده و تحقق این امر جزو مطالبات جدی نمایندگان است.

وی عنوان کرد: تلاش داریم تا براساس نقش نظارتی خود در مجلس و در قالب دیوان محاسبات و اصل ۹۰ قانون اساسی، موضوع اختصاص بودجه برای تأمین منابع مالی مقابله با ویروس کرونا پیگیری شده و به نتیجه برسد و دولت نیز موظف است نسبت به اجرای قانون تمکین داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به نظارت دولت در محدودیت‌های کرونایی گفت: دولت باید در این زمینه در محل‌هایی که فعالیت اجتماعی در آن غیرضروری است، نقش خود را به خوبی ایفا و نظارت کند و برای کنترل محدودیت‌های اجتماعی می‌تواند مانند روزهای آغازین شیوع ویروس، موضوع را جدی بگیرد و قرنطینه را درنظر داشته باشد تا بتوانیم از این پیچ خطرناک عبور کنیم.

این نماینده مجلس در پایان یادآور شد: مجموعه‌های بسیاری همچون دستگاه‌های امنیتی و حراستی زیرمجموعۀ دولت هستند و دولت با استفاده از این مجموعه‌ها می‌تواند وظیفۀ نظارت را به خوبی انجام دهد.

مجتبی ذوالنور، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی:

بررسی پرداخت ۱میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت در جلسه هفته آینده کمیسیون امنیت ملی

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی ذوالنور وی با اشاره به عدم پرداخت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت توسط دولت در گفتگو با خبرنگار
پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهار کرد: در خصوص این مسئله باید بررسی انجام شود و به نتیجه برسیم در هفته آینده جلسه برگزار خواهیم کرد و مسئولین ذیربط را دعوت خواهیم کرد تا در خصوص این مسئله توضیح دهند اکنون بدون بررسی نمی‌توانیم در خصوص این مسئله اظهار نظر داشته باشیم.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: پیگیری برگزاری جلسه هستیم چون مسئولین ذیربط از دستگاه‌های مختلف باید در جلسه حضور داشته باشند از طرفی مجلس هم تعطیل است و باید نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از حوزه‌های انتخابی خود به پایتخت بیایند.

وی ادامه داد:  اکنون در مرحله انجام هماهنگی حضور مسئولان ذیربط دولتی و اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هستیم بعد از این جلسه و بررسی های انجام شده نتیجه را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نائب رئیس اول مجلس:

ورود مجلس برای رفع مشکل بین وزارت بهداشت، دولت و بانک مرکزی/ضعف فرماندهی در کنترل کرونا مشهود است

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص چرایی عدم تخصیص کامل مبلغ یک میلیارد یورویی از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا، علیرغم دستور مقام معظم رهبری توسط دولت، اظهارکرد: تاکنون حدود یک سوم این مبلغ پرداخت شده و البته مسئله از سمت دولت نیست بلکه از سوی بانک مرکزی است که بحث تزریق نقدینگی و رشد پایه پولی را مطرح می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی از سوی مجلس در دست اقدام است تا مشکل بین وزارت بهداشت، دولت و بانک مرکزی در این زمینه برطرف شود، خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز جلسه‌ای برگزار شده که دارای نتایج خوبی بوده و باید منتظر ماند تا منابع مالی در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد.

نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متاسفانه وزارت بهداشت نتوانسته بخشی از مطالبات خود را اعم از هزینه نیروی انسانی را تامین کند که در برخی شهرستان‌ها مشکل ایجاد شده است.

قاضی‌زاده هاشمی درخصوص اجرایی نشدن مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا توسط دولت، گفت: ستاد کرونا، ستادی تام الاختیار بوده که مصوبات آن در حکم ابلاغیه مقام معظم رهبری و دارای جایگاه قانونی است که می‌تواند جریمه، مجازات و یا برخوردهای شدیدتر وضع کند و تمامی دستگاه‌ها موظف به اجرای مصوبات ستاد کرونا هستند.

وی تاکید کرد: اگر جایی ضعف در عملکرد است ستاد کرونا باید پاسخ دهد که چرا برخورد قاطع صورت نگرفته است.

نائب رئیس اول مجلس یادآور شد: بسیاری از کشورهای دنیا که درگیر با بیماری کرونا هستند با انسجام مدیریتی، فرماندهی مناسب و تمهیدات عاقلانه‌ بین این بیماری و زندگی مردم توانستند کنترل بهتری داشته باشند.

این مسئول ادامه داد: اقتصاد، معیشت و زندگی مردم باید برقرار بماند و باتوجه به اینکه کرونا یک امر زودگذر نیست، شاید تا دو سال آینده و تهیه شدن واکسن کرونا همچنان درگیر بیماری کرونا باشیم.

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید بر اینکه ستاد کرونا باید بین حفظ زندگی مردم، ارائه خدمات و رعایت استانداردهای بهداشتی تعادل برقرار کند که البته مشکل زیادی در این زمینه وجود ندارد، گفت: مشکلات موجود به‌خاطر ضعف در سلسله مراتب فرماندهی است.

پرویز اوسطی، نماینده کردستان:

لزوم شفاف‌سازی برداشت بودجه یک میلیارد یورویی از صندوق ذخیره ارزی برای مقابله با کرونا/ مجلس این موضوع را پیگیری می کند

پرویز اوسطی نماینده مردم شهرستان های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، با بیان اینکه بررسی اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا در دستور کار کمیسیون بهداشت مجلس قرار دارد، اظهار داشت: این مبلغ از صندوق توسعه ملی به دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی باید در اختیار ستاد مقابله با ویروس کرونا قرار بگیرد.

وی افزود: جزییات این موضوع هنوز مشخص نیست و مستند نشده است اما رییس جمهور موظف است نسبت به دستور رهبر انقلاب تمکین کند.

اوسطی با بیان اینکه مجلس موظف است با توجه به شرح وظایف خود بر روند چگونگی هزینه کرد این میزان اعتبار نظارت داشته باشد، افزود: باید تمامی این مبلغ در جهت مقابله با ویروس کرونا و توسط ستاد مبارزه با کرونا هزینه شود و هزینه آن در دیگر بخش های دولت قابل قبول نیست.

شهریار حیدری، نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

اعتبار لازم برای اجرای برنامه‌های وزارت بهداشت تامین نشده است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد، شهریار حیدری در گفتگو باخبرنگار بازی دراز اظهارداشت : شیوع ویروس کرونا یک اپیدمی جهانی بود و در کشور ما نیز ورود پیدا کرد که باید اقدامات لازم برای مقابله با شیوع آن و پیشگیری از گسترش آن انجام شود.

وی افزود: بهداشت ودرمان جامعه برعهده دولت است و دولت وظیفه دارد با برنامه ریزی مناسب و باتمام امکانات در مبارزه با این بیماری اقدام کند.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اذعان داشت: وزارت بهداشت دراین رابطه برنامه های مناسبی ارائه کرده که این برنامه ها نیازمند اعتبار لازم است که متاسفانه اعتبارات لازم برای اجرای برنامه های وزارت بهداشت تامین نشده است.

وی باانتقاد از دولت تصریح کرد: دولت باید در ادامه مسیر همراه وزارت بهداشت باشد و باتامین اعتبار لازم زمینه اجرای برنامه های بهداشتی و درمانی وزارت بهداشت را فراهم کند .

رضا آریانپور، عضو کمیسیون بهداشت و درمان:

عدم تخصیص یک میلیارد یورو پاییز و زمستان بحرانی را در پی خواهد داشت/ به نحوه توزیع این بودجه از طریق سازمان مدیریت اعتراض داریم

به گزارش گلستان ما، رضا آریانپور، نماینده مردم شرق گلستان در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: با موافقت مقام معظم رهبری، دولت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی جهت مقابله با کرونا دریافت کرد.

وی افزود: متاسفانه براساس اظهارات وزیر بهداشت، این مبلغ بصورت کامل برای وزارت بهداشت و درمان تخصیص نیافته است و براساس گزارش مسئولین وزارت بهداشت به کمیسیون بهداشت و درمان ، کمتر از ۳۰ درصد این پول به واحدهای زیر مجموعه وزارت بهداشت اختصاص پیدا کرده است.

نماینده مردم شرق گلستان تاکید کرد: مسلما عدم تخصیص به موقع بودجه یاد شده، باعث خواهد شد که دانشگاههای علوم پزشکی و بیمارستانهای کشور از آمادگی لازم برای شرایط سخت پاییز و زمستان برخوردار نباشند و شاهد وضعیت بحرانی در حوزه سلامت کشور خواهیم بود.

آریانپور تصریح کرد: نکته دیگری که ما مشاهده کردیم این است که قسمت اعظم مبالغ پرداختی راسا توسط خود سازمان مدیریت بین استانها توزیع شده است و متاسفانه تبعیض زیادی بین تخصیصی استانها مشاهده می شود بطوریکه برخی استانها که به اندازه استان گلستان از کرونا آسیب دیده اند تا ۷ برابر استان گلستان از این محل دریافتی داشته اند که این موضوع به کرات مورد اعتراض مجمع نمایندگان استان گلستان واقع شده است. 

نماینده مردم مینودشت، کلاله، گالیکش و مراوه تپه ادامه داد: متاسفانه در حال حاضر از سوی دولت و برخی از هموطنان شاهد عدم توجه به پروتکل های بهداشتی هستیم که می‌تواند تبعات جبران ناپذیری داشته باشد.

وی افزود: با توجه به مباحث اقتصادی و به خطر افتادن معیشت اکثریت مردم خصوصا اقشار آسیب پذیر ، تعطیلی برخی مراکز و بخش های تولیدی امکان پذیر نیست ؛ اما می‌توان برای جلوگیری از همه گیر شدن شیوع ویروس کرونا تمهیدات سخت گیرانه درنظر گرفت.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به ازمان بیماری کرونا و لزوم همزیستی ما با این بیماری،

ستاد ملی مبارزه با کرونا باید پروتکلهای اختصاصی هر گروه از مشاغل و نیز فعالیتهای اقتصادی، تفریحی، ورزشی و اجتماعی مردم را تهیه و ابلاغ نماید و بر رعایت و اجرای آن نیز نظارت سختگیرانه داشته باشد.

آریان پور گفت: در پایان بر خود واجب میدانم از تلاشهای مدبرانه، خالصانه و جهادی وزیر محترم بهداشت و درمان جناب آقای دکتر نمکی، معاونین محترم وی و کلیه پزشکان، پرستاران و پرسنل بهداشتی درمانی در راه مقابله با بیماری کرونا تقدیر و تشکر کنم.

غلامرضا شریعتی، نماینده شرق مازندران در مجلس:

مجلس تا ریال آخر پیگیر تخصیص یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت است/ وجود ناهماهنگی جدی درون دولت در موضوع کرونا

غلامرضا شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در نکا، با اشاره به عدم تخصیص کامل مبلغ یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی برای مدیریت و مقابله با ویروس کرونا به وزارت بهداشت از سوی دولت باوجود دستور رهبر معظم انقلاب، از پیگیری جدی مجلس در این زمینه خبر داد و اظهار کرد: در جلسات مجلس نمایندگان به شدت پیگیر هستند تا ریال آخر مبلغ دستور داده شده به وزارت بهداشت تخصیص پیدا کند.

وی با اعلام ورود شخص رئیس مجلس به موضوع، افزود: حضور اخیر رئیس مجلس در بیمارستان و بخش کرونایی‌ها نیز به همین دلیل بوده که در آن جلسه نیز آقای قالیباف درمورد پشتیبانی و مسائل مورد نیاز کادر بهداشت و درمان تلویحا این موضوع را اعلام کردند.

نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی نظارت دولت بر مصوباتی که خود در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب می‌سازد را بسیار ضعیف خواند و خواستار خارج شدن هرچه سریعتر دولت از فضای توصیه‌ای برای حفظ سلامت مردم شد و خاطرنشان کرد: دولت در موضوع کرونا در درون خود دچار ناهماهنگی‌های جدی است.

این مسئول اضافه کرد: بخش‌های مختلف دولت که شامل همه رده‌ها چه در استان‌ها، چه در وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا در دولت می‌شود باید هماهنگ باشند اما ناهماهنگی‌هایی در سیاست‌گذاری‌ها به ویژه در عمل وجود دارد.

وی گفت: گاهی اوقات بعضی از حرف‌هایی که خودشان می‌زنند چون بدان عمل نمی‌کنند این تناقضات پیش می‌آید مثلا در موضوعی تصمیم می‌گیرند اما لوازم آن را در اختیار رده مجری آن نمی‌گذارند از سوی دیگر در اجرا آن سماجت، دقت و جدیت لازم را به خرج نمی‌دهند که همه این عوامل باعث شده تا احساس ناهماهنگی در این موضوع کاملا مشهود باشد و منجر به نتایجی در جامعه شده که برای همه تلخ است.

شریعتی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب مسئولیت کار را به رئیس دولت سپرده و رئیس جمهور مسئولیت ستاد مقابله با کرونا را بر عهده دارد  که نشان می‌دهد اجرای امور بر عهده دولت است البته مجلس در قالب تذکرات و سوالات اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه اگر این روند از سوی دولت ادامه پیدا کند مجلس ورود جدیتری خواهد داشت، افزود: نمایندگان در مسئولیت نظارتی خود ضمن سرکشی به حوزه‌های انتخابیه با مدیران و کادر بهداشت و درمان نشت‌های مختلفی برگزار کرده و از نزدیک با حضور در بیمارستان‌ها در جریان جزئیات کار قرار دارند و در نهایت گزارش‌های خود را به رئیس مجلس ارائه می‌کنند تا در صورت لزوم به دولت منتقل شود.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی وضعیت درگیری با کرونا در شرق مازندران را غیر حاد توصیف و اذعان کرد: در موج‌های قبل فراگیری کرونا بیمارستان‌های شرق مازندران تا ۳۰۰ بستری را نیز ثبت کرده‌اند اما این رقم به زیر یک پنجم رسیده که البته این هم زیاد است اما در مجموع این سه شهرستان باوجود وضعیت قرمز استان به نظر می‌رسد شرایط بدی نداشته باشند.

این مسئول با بیان مخالفت جدی مجلس با بازگشایی و حضور دانش آموزان در مدارس، اضافه کرد: ما از اساس با این شکل حضور در مدارس باتوجه به عدم امکان رعایت فاصله‌گذرای در مدارس مخالف بوده‌ایم و در جلسات چند روز گذشته با مسئولان آموزش و پرورش منطقه با اعلام عدم اصرار وزارت آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان، بیان شد که باید به سلامت دانش آموزان کمک کرد.

وی گفت: البته آموزش و پرورش در سطح شهرستان‌ها هم معضلاتی در زمینه تهیه تبلت و شبکه شاد برای برخی از دانش آموزان داشته‌اند که دولت باید کمک کرده و این مشکلات را حل کند چراکه ارزش جان فرزندان و خانواده‌ها بیشتر از ضعف تحصیلی احتمالی در مقطع فعلی است.

شریعتی تأکید کرد: با این شرایط مجلس در تلاش است تا به دولت در انجام وظایف خود کمک کند تا ثمرات آن به مردم برسد چراکه ما در قبال جان مردم مسئول هستیم اما اگر خطرات جدی تری به وجود بیاید حتما مجلس نیز ورود جدی تری خواهد داشت.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

دولت با اختصاص کامل منابع مالی از کادر درمان حمایت کند

محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، در خصوص اختصاص یک میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی به وزارت بهداشت برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: برای پیگیری این مطلب از دولت هم بحث سؤال و هم تذکر را نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشتند که تکلیف یک میلیارد مشخص شود.

نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در مقابله با ویروس کرونا، پزشکان و کادر درمان تلاش مضاعفی را از خود به نمایش گذاشتند و ایثارگرانه به کار خود ادامه می‌دهند، اضافه کرد: در زمان فعلی، برای مقابله با این ویروس که جامعه ما را درگیر خودکرده است ایثارگری بالایی را می‌طلبد که کادر درمان آمادگی خود را در این خصوص به نمایش گذاشتند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای پشتیبانی کردن و حمایت از کادر درمان باید منابع مالی توسط دولت در اولویت اول و موارد دیگر اعم از دارو، تجهیزات و امکانات موردنیاز بیمارستان‌ها تأمین شود افزود: در این مورد نباید بیمارستان‌ها نباید دچار کمبود باشند تا بتوانند بیماران را معالجه و در این مسیر با دغدغه‌ای مواجه نشوند.

جوکار با تأکید بر اینکه مجلس به دنبال پرداخت مابقی یک میلیارد یورو از سوی دولت خواهد بود، اضافه کرد: با توجه به اینکه اکنون کشور در شرایط خاصی قرار دارد، به‌طور حتم پیگیر این مسئله خواهیم بود و اگر اتفاقی نیفتاد بازهم با سؤال و تذکر به دولت این مسئله را پیگیری خواهیم کرد.

احمدحسین فلاحی، نماینده‌ همدان و فامنین:

پیگیر پرداخت منابع صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت هستیم/عدم تقید دولت برای مدیریت بحران کرونا

به گزارش عصرهمدان، احمدحسین فلاحی نماینده‌ مردم همدان و فامنین با بیان اینکه متاسفانه استان همدان در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: ظرفیت بیمارستان های همدان تکمیل شده است. برخی بیماران به بیمارستان شهرستان های اطراف انتقال داده شده اند و همین افزایش بیماران کادر درمانی و پزشکان را خسته می کند.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ستاد ملی کرونا گفت: روزهای اولی که کرونا شیوع پیدا کرد، مرگ و میر به این شدت نبود اما در حال حاضر متاسفانه هر ۶ دقیقه یک ایرانی را از دست می دهیم و آمارها هنوز سه رقمی مانده است.

وی با بیان اینکه مشکل در سهل انگاری و عدم مدیریت صحیح است، افزود: اماکنی که معمولا کاربرد تفریح و گردشگری دارند پر از مسافر است و هیچ کنترلی بر سفرهای غیرضروری انجام نمی گیرد. اگر محدودیتی اعمال نکنند وضعیت هر روز بد ترمی شود و آمار ابتلا و تلفات بالاتر می رود؛ پس مسئولان استانی باید با جدیت بیشتر محدویت ها را اعمال و نظارت جدی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به بالا رفتن آمار که هر روز اعلام می شود، تصریح کرد: آخرین آمارها بد ترین آمار در طول این چند ماه است و این مسئله و همچنین مسئله ی بودجه ی برداشت شده از صندوق توسعه ملی برای ستاد ملی کرونا به علت حساسیتی که هر روز بیشترمی شود در مجلس به طور مستمر در حال پیگیری است.

فلاحی با بیان اینکه نمایندگان درکمیسون های مختلف مشغول بررسی مسائل مربوط به کرونا هستند گفت: در کمیسیون آموزش در این مورد رای به تعطیلی مدارس دادیم و در مجلس برای کم شدن این آمار تلاش می کنیم اما باید به مطالبات پرستاران و پزشکان به عنوان جهادگران جبهه کرونا توجه ویژه شود تا دغدغه کمتری داشته باشند.

وی با تاکید بر این که این تصمیمات نه فقط به شکل ظاهری و شعاری بلکه بایدعملی وکاربردی باشد اظهارکرد: وزیر بهداشت برای کنترل بیماری زحمت زیادی می کشد اما به نظرمی رسد دولت تقیدی برای مدیریت بحران کرونا ندارد.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس صندوق توسعه ملی به وزارت بهداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی یک میلیارد یورو به وزارت بهداشت نماینده مردم ایرانشهر در مجلس برداشت شده از صندوق توسعه ملی مجلس شورای اسلامی در گفت برای مقابله با ویروس کرونا اختصاص یک میلیارد یورو صندوق توسعه ملی موافقت مقام معظم رهبری رئیس کمیسیون امنیت ملی گفت وگو با خبرنگار مجلس شورای اسلامی برای مقابله با کرونا مبلغ یک میلیارد یورو وزارت بهداشت کمیسیون بهداشت مجلس گفتگو با خبرنگار صندوق ذخیره ارزی کادر بهداشت و درمان عضو کمیسیون بهداشت مقابله با کرونا وزارت بهداشت قرار یک میلیارد یورویی وزارت بهداشت بهداشت و درمان وزارت بهداشت رهبر معظم انقلاب کمیسیون بهداشت قاضی زاده هاشمی وزارت بهداشت اختصاص پیدا وزارت بهداشت رئیس جمهور مبارزه با کرونا نمایندگان مجلس وزارت بهداشت عدم تخصیص کامل دستورالعمل ها دیوان محاسبات نائب رئیس اول بیمارستان ها تخصیص اعتبار بیماری کرونا شرق مازندران اختصاص داده داشته باشند وزیر بهداشت بحران کرونا حجت الاسلام رعایت دستور دانش آموزان سوی دولت نشان می دهد منابع مالی برای کنترل کادر درمان ش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۴۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است

به گزارش خبرگزاری مهر، در جلسه محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور با اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی سیاست‌های اقتصادی و ارزی و راهکارهای پیشنهادی برای ارتقای ارزش پول ملی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

مخبر در این جلسه با تأکید بر اهمیت پیشنهادات کارشناسی در راستای حل مسائل اقتصادی و پیشرفت کشور، تصریح کرد: وجود دیدگاه‌های متفاوت و تضارب آراء برای مدیریت اقتصادی و سیاست‌های ارزی کشور امری طبیعی است و در این خصوص دولت از هر پیشنهاد اجرایی، کارشناسی و سازنده‌ای از سوی مجلس برای بهبود امور استقبال می‌کند.

در این جلسه رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس نیز ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و همراهی دولت با نمایندگان مجلس، گزارشی از بررسی‌های کمیسیون اقتصادی درخصوص سیاست‌های اقتصادی و ارزی کشور ارائه داده و در ادامه اعضای کمیسیون به ارائه نظرات و پیشنهادات خود برای ارتقای موضوعات ارزی کشور و حمایت از تولید پرداختند.

همچنین در این جلسه که معاون امور مجلس رئیس‌جمهور نیز حضور داشت، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از شاخص‌های اقتصاد کلان کشور و عملکرد این نهاد اقتصادی برای مدیریت موثر در بازار ارز و حفظ ارزش پول ملی پرداخت.

در پایان این جلسه مقرر شد پیشنهادات ارائه شده در خصوص سیاست‌های ارزی متناسب با اقتضائات اجرایی مورد توجه مسئولان دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

کد خبر 6099877 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تضارب آراء در سیاست‌های ارزی طبیعی است
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • ۲ دستور کار کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال دولت
  • خون رنگین زرگر‌ها در نظام مالیاتی ایران/ یک کارمند بیشتر از طلا فروش مالیات می‌دهد!
  • آب چاه بخوریم یا آب معدنی؟ / ضدعفونی آب لوله کشی با اشعه ماورای بنفش
  • افشاگری رشیدی کوچی: افرادی محکومیت قطعی داشتند، اما به دلیل نزدیکی شان به دولت در مجلس آینده حضور دارند / می‌خواهند ریاست را هم به جریان پایداری نزدیک کنند
  • کمیسیون اصل ۹۰ پیگیر اجرایی شدن سامانه ستاد
  • بررسی شهریه دانشگاه های اروپایی با فراکنش
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف