Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@22:46:07 GMT

فصل جدید کاوش در بافت تاریخی دهدشت آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۶۱۳

فصل جدید کاوش در بافت تاریخی دهدشت آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، معاون میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز فصل جدید کاوش باستان شناسی در بافت تاریخی دهدشت خبر داد.

رحیم دادی نژاد پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: هدف از کاوش در بافت تاریخی دهدشت پی گردی و خوانا سازی باروی تاریخی ارگ حکومتی معروف به محمد خان حاکم شهر در دوره صفوی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادی نژاد گفت: با کاوش این محوطه عرصه و حریم تاریخی ارگ مشخص و راه برای شناسایی و مرمت بخش‌های از بین رفته ارگ تاریخی هموار خواهد شد.

دادی نژاد خاطرنشان کرد: با ادامه کاوش‌های باستان شناسی در محدوده بافت تاریخی دهدشت اطلاعات و ظرفیت‌های تاریخی منطقه برای صیانت از این بافت ارزشمند استخراج و شناسایی می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان با بیان اینکه بافت تاریخی دهدشت در تاریخ ۲۷ مرداد ۱۳۶۴ با شماره ثبت ۱۶۸۹ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است، گفت: طی سالهای اخیر مرمت بخش‌هایی از بافت تاریخی دهدشت نیز انجام گرفت.

کد خبر 5046976

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بافت تاریخی کاوشگر ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران بافت تاریخی دهدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر

شیلاندر روستایی با طبیعت زیبا و بکر و از توابع استان زنجان است که با وجود ظرفیت بالای گردشگری غبار فراموشی و بی‌تدبیری بر در و دیوار روستا نقش بسته است.

دیگر خبرها

  • خدمت‌رسانی در بافت تاریخی نیازمند مشارکت همه دستگاه‌هاست
  • عکس/ تخریب بافت تاریخی روستای شیلاندر
  • دیواره تاریخی خیابان باباطاهر مربوط به دوران ایلخانی است
  • ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی استان فارس تکمیل شد
  • آغاز هفتمین دوره آموزشی توانمندسازی فعالان صنعت گردشگری
  • آغاز نخستین نشست کارشناسان نظارتی ادارات کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در مشهد
  • آغاز مرمت و بازسازی مسجد تاریخی یوردشاهی ارومیه
  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد