Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@21:36:19 GMT

همه آماده میزبانی از زکریا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۹۱۴

همه آماده میزبانی از زکریا می‌شوند

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار مهر با ورود پیکر مطهر شهدای خانطومان به کشور فضای جامعه عطر و بویی دیگر به خود گرفته است.

مردم در استان‌هایی که قرار است میزبان این شهدا باشند، خود را آماده پذیرایی از مدافعان حرمی می‌کنند که سال‌ها در غربت، از وطن دور بودند.

فراق و دوری این شهدا سال‌ها نه‌تنها خانواده و نزدیکان بلکه دل‌های مشتاقان آن‌ها را به درد آورده بود و حال وصال نزدیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذهن‌ها و قلب‌ها بار دیگر عاشورایی شده و فضای جامعه نیز کم‌کم آماده استقبال می‌شود.

فضای مجازی نیز این روزها اشتیاق بازگشت این شهدا را دارد. مطالب در کانال‌های تلگرامی، توییت‌ها و استوری اینستاگرام ها نشان از عاشورایی شدن فضای مجازی دارد.

استان قزوین نیز که میزبان شهید زکریا شیری خواهد بود از این فضا دور نیست. زکریا شیری پس از ۵ سال دوری از وطن به آغوش هم استانی‌های خود که در این چند سال در فراق او می‌سوختند بازخواهد گشت.

این اشتیاق در فضای مجازی استان قزوین نیز قابل‌لمس است. در کنار تمام پیام‌های تبریک و تسلیت، کاربران در فضای مجازی به‌صورت خودجوش به بیان حرف‌ها و درد دل‌های خود در رابطه با شهید شیری می‌پردازند.

کاش شهید چگینی هم بازگردد

حیدری از کاربران توئیتر در توییتی با ابراز خوشحالی از بازگشت شهید شیری آرزو کرده که شهید چگینی دیگر شهید هم‌رزم زکریا نیز به‌زودی بازگردد. شهید الیاس چگینی نیز از هم‌رزمان شهید شیری بوده که مردم قزوین ۵ سال است منتظر او هستند.

به مادر قول داده بود بازگردد

کاربر طاها آرین نیز در توییتی به خواب مادر شهید زکریا اشاره می‌کند. شهید زکریا گویا در خواب، به مادر خود قول داده بود که امسال و در اربعین، وقتی همه مرزها بر روی زائرین بسته است به‌سوی او خواهد آمد و حال گویا این رؤیای صادقه محقق شده است.

فتاح از دیگر کاربران فضای مجازی نیز در توییت خود با هشتک قهرمان وطن از زکریا شیری نام برده است. او در این توییت خود عنوان کرده چه خوب است انسان از زمان خود به بهترین نحو برای ارزش‌های عالی استفاده کند.

در حق شهید شیری ما چه خواهیم کرد؟

مریم رازقی از فعالان فضای مجازی استان قزوین نیز در توییتی بیان کرده شهید شیری آرامش زن و بچه‌اش را فدای ما کرد. او در ادامه پرسیده است ما در حق او چه خواهیم کرد؟

گلایه برخی فعالان فرهنگی از نحوه فضاسازی در شهر

دراین‌بین برخی فعالان فرهنگی نیز از نحوه فضاسازی فرهنگی در رابطه با بازگشت شهید شیری نیز گلایه کرده‌اند.

قاسم اللهیاری فرزند شهید اللهیاری و از فعالان فرهنگی در توییتی از وضعیت فضاسازی فرهنگی در سطح شهر اقبالیه محل اصلی تشییع شهید شیری گلایه کرده است.

وی در توییت خود آورده است: امروز رفته بودم اقبالیه منزل شهید زکریا شیری اثری از آمادگی شهر برای استقبال از شهید ندیدم، عوضش تا دلتان بخواهد شهر پُر بود از بنرهای عریض و طویل اعضای شورای شهر که به مردم مژده داده بودند توانستند خود را از اتهام زمین‌خواری و فساد تبرئه کنند و به صحن شورا برگردند.

امیر صالحی از فعالان جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی نیز از وضعیت فضاسازی سطح شهر در رابطه با این شهید به‌شدت گلایه کرده است.

این فعال فرهنگی گفت: پیکر پاک و مطهر شهید مدافع حرم بعد از پنج سال به وطن برگشته و بیلبوردهای بزرگ شهرمان در اختیار: درگذشت استاد آواز، کلاس کنکور، نمایندگی ماشین، آرایشگاه زنانه، تبلیغات دانشگاه آزاد و...

عزیزی می‌گفت: یاد شهید یاد ولایت می‌آورد! بیهوده نیست یاد شهیدان نمی‌کنند...

اما دراین‌بین بخش اعظمی از کاربران در فضای اینستاگرام با انتشار مونشن‌گرافی از شهید شیری یاد او را گرامی داشته‌اند.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید:

این روزها هرکسی در قزوین در حد توان خود تلاش می‌کند تا نام این شهدا مخصوصاً شهید شیری آرامش قلب او و دیگران شود. از سویی تأکید برخی فعالان فرهنگی و انقلابی بر تسریع در فضاسازی سطح شهر قزوین و اقبالیه نیز امری مهم است که باید در دستور کار قرار بگیرد.

کد خبر 5047018

منبع: مهر

کلیدواژه: زکریا شیری قزوین شهدای مدافع حرم شهدای خان طومان فضای مجازی ویروس کرونا اربعین 99 شیراز اربعین حسینی آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر گرگان مجلس شورای اسلامی شهرکرد کرمانشاه ستاد ملی مقابله با کرونا خطبه های نماز جمعه بارش باران فعالان فرهنگی شهید زکریا فضای مجازی زکریا شیری شهید شیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم

ایسنا/آذربایجان شرقی مدافع تراکتور می‌گوید می‌توانستیم در جریان بازی پیروز باشیم اما موقعیت هایمان به گل تبدیل نشد.

به گزارش ایسنا، مهدی شیری پس از پیروزی تراکتور مقابل ذوب آهن و صعود به ۸ تیم پایانی جام حذفی اظهار کرد: بازی خیلی سختی بود، می‌توانستیم در جریان بازی پیروز باشیم اما موقعیت هایمان به گل تبدیل نشد و بازی به وقت‌های اضافه و پنالتی کشیده شد. خیلی خوشحالم که توانستیم با پیروزی از زمین خارج شویم.

شیری درباره عملکرد حسین پورحمیدی در این بازی گفت: در تیم‌های بزرگ این اتفاقات طبیعی است. برای حسین پورحمیدی خیلی خوشحالم و امیدوارم برای بازی بعدی که با استقلال است هوادرانمان به ورزشگاه بیایند و حمایت کنند، امیدوارم ریکاوری خوبی داشته باشیم و آماده مسابقه شویم.

مدافع تراکتور در واکنش به حضور مطهری و حضور احتمالی گل‌محمدی در تراکتور مطرح کرد: آقای مطهری به من لطف دارند. در پرسپولیس و پیکان در کنار ایشان بودم، مربی بادانش و رزومه‌ای هستند، آقای گل‌محمدی هم از مربیان با رزومه هستند و امیدوارم روز به روز کادرفنی ما بهتر شود.

شیری در واکنش به حذف استقلال و پرسپولیس از مسابقات گفت: جام شگفتی‌هاست و تیم‌های بزرگ و مدعی نمی‌توانند نتیجه بگیرند. در این مسابقات ریسک باید کم باشد و امیدوارم مسیرمان به شکلی باشد که در انتها بتوانیم قهرمان شویم.

مدافع تراکتور درباره بازی بعدی تیمش مقابل استقلال گفت: تمرکز ما روی تیم خودمان است و با تیم خاصی کاری نداریم، تلاش می‌کنیم ریکاوری کنیم و آماده این بازی سخت و حساس شویم و به نظرم هر تیمی کمتر اشتباه کند پیروز می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پردیس فرهنگ و رسانه تبریز آماده افتتاح شد
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • شیری: می‌توانستیم کار را در ۹۰ دقیقه تمام کنیم
  • مهدی شیری: هواداران مقابل استقلال ورزشگاه را پر کنند
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌ دراز
  • سرپل‌ذهاب آماده میزبانی باشکوه از زائران یادمان بازی‌دراز
  • اجتماع بزرگ صادقیون با میزبانی از شهید گمنام برگزار می‌شود
  • نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است
  • سد شهید لشگری نهب آماده بهره برداری
  • سلماس مهیای میزبانی جشنواره بین المللی شعر رضوی می شود