Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@22:42:44 GMT

طبع، خواص، مضرات و مُصلح جوز هندی در ویکی آنا

تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۶۲۲۹۷۳

طبع، خواص، مضرات و مُصلح جوز هندی در ویکی آنا

جوز هندی برای درمان و تسکین بسیاری از دردها مفید شناخته شده‌است.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در دوران باستان، تمدن های رومی و یونانی از جوز هندی به عنوان تقویت کننده مغز استفاده می کردند.
جوز هندی تخم سخت و خوشبوی درخت جوز بویا است که معمولا به صورت پودر و به عنوان ادویه استفاده می شود و مصرف آن در مناطق گرمسیری بسیار رایج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عطر و بوی تند و مطبوع جوز هندی ، آن را به یکی از طعم دهنده ها و ادویه های پر مصرف تبدیل کرده است .هر دانه از جوز هندی با پوششی سخت و قهوه ای رنگ ممایل به خاکستری با شیارهایی عمیق احاطه شده است.

این درخت معمولا در منطقه‌ی کارائیب، نقاط گرمسیری و در جنوب هند، در ایالت کرالا می‌روید و احتمالا در طول تجارت باستانی ادویه وارد این منطقه شده است. جوز هندی ادویه‌ی بومیِ جزیره‌های اطراف اندونزی است، ولی درحال‌ِحاضر استفاده‌ی جهانی دارد.


خواص و مضرات جوز هندی

براى تقویت هاضمه نافع است. اگر از اضطراب یا افسردگی رنج می برید، جوز هندی می تواند یک درمان عالی باشد. جوز هندی آرامش بخش بسیار مؤثری است. یکی دیگر از خواص جوز هندی که کمتر شناخته شده است، مقابله با سلول‌های سرطانی است.

 ضماد آن براى معالجه بیماریهاى آمیزشى کاربرد دارد. در طب کره جوز هندى را براى مالش عضو بیمار مخصوصا در تسکین درد روماتیسم استعمال می کنند. خوردن آن براى اخراج اقسام کرم معده و روده و کرم کدو مفید است. جوز هندی تمام سموم ذخیره و انباشته‌شده در کبد و کلیه را ازبین می‌برد و به سم زدایی بدن کمک می‌کند. اگر از مفاصل دردناک، درد عضلانی، آرتریت، زخم و سایر بیماری ها رنج می برید، از جوز هندی استفاده کنید. برای درمان یبوست، اسهال و نفخ، یک نوک انگشت پودر جوز هندی را در سوپ یا غذای خود مصرف کنید. روغن و فیبر موجود در جوز هندی سبب بهبود عملکرد سیستم گوارشی انسان می‌شود. خواص ضدباکتریایی جوز هندی باعث شده بتواند باکتری‌های مضر دهان را به طور موثر نابود کند و به شما کمک کند تا از پوسیدگی دندان‌های‌تان پیشگیری کنید. بسیار لطیف و ملین طبع و محلل است. اسانس‌های موجود در جوز هندی، خستگی و استرس را کاهش می‌دهند. اگر از اسهال، مشکلات روده، نفخ، کولیت و سایر مشکلات مربوط به هضم رنج می برید، جوز هندی می تواند تسکین دهنده شما باشد. مقى بلغم و مسهل و جهت امراض بارده دماغى و عصبى مانند فلج، لقوه و سرفه، ضیق‏ النفس، نفخ شکم و جذام مفید می ‏باشد.  دلیل ویژگی های ضد باکتریایی، جوز هندی ممکن است هالیتوسیس یا همان بوی بد دهان را درمان کند.

جوز هندی موجب کارکرد بهتر قلب از طریق گشاد کردن مناسب رگ‌ها می‌شود. جوز هندی فشار خون را در زمان استرس پایین نگه می‌دارد. مخلوطی از چند قطره روغن جوزهندی و عسل حالت تهوع، سوءهاضمه و اسهال شدید را درمان می‌کند. علایم مصرف بیش از اندازه‌ی جوز هندی، وقوع آریتمی‌های قلبی، دل‌پیچه؛ سرگیجه و درد در بدن است. هم‌چنین مصرف زیاد آن در دوران بارداری می‌تواند به دلیل برهم زدن انقباض رحم باعث سقط جنین شود. مصرف یکجای این ادویه به میزان بیش از چهار گرم می‌تواند موجب بروز حالت تهوع، توهم و در موارد شدیدتر بیهوشی شود. مصرف این مقدار از جوز هندی در کودکان مسمومیت شدید و مرگ‌ به همراه دارد.

 

طبع جوز هندی چیست؟

جوز هندی دارای طبیعت گرم و خشک است.


مصلح جوز هندی چیست؟

مصلح این ادویه پرخاصیت گشنیز است.


انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: خواص جوز هندی جوز هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۶۲۲۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص گل سرخ + فیلم

از مهمترین خواص گل سرخ، آرام بخشی، ایجاد فرح و جلوگیری از افسردگی است. تسکین اعصاب، رفع پرخاشگری و درمان بی خوابی هم از دیگر فواید این گیاه است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • این ادویه عمرتان را زیاد می‌کند
  • ۸ روغن گیاهی که به درمان شوره سر کمک می‌کند
  • رشته‌های عفونی و خون متقاضی کمتری دارند/ شاهد گسترش مصرف سیگار هستیم
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • ویکی فقه؛ دانشنامه‌ای در حوزه علوم اسلامی
  • خواص شگفت انگیز خرما برای درمان بیماری‌ها و سلامتی بدن (فیلم)
  • خواص گل سرخ + فیلم
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • فواید و مضرات باران ۴۸ ساعته مازندرانی‌ها